דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

חברה ועבודה / אלי אורגד, בורגראנץ': גאה להיות המעסיק הראשון של בני נוער שחתם על הסכם קיבוצי

הבעלים של רשת המזון המהיר אמר את הדברים במסגרת טקס הוקרה לעובדים מצטיינים, והדגיש כיצד התפתחה החברה לטובה מאז נחתם ההסכם פורץ הדרך | העובדים: "אם נותנים מהנשמה ומהלב, אפשר להפוך את מקום העבודה לטוב יותר ולדאוג להצלחתו"

כינוס עובדים מצטיינים בורגראנץ' (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)
כינוס עובדים מצטיינים בורגראנץ' (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסכם המאריך את ההסכם הקיבוצי בבורגראנץ' לשלוש שנים נוספות נחתם השבוע בין ועד העובדים, הסתדרות הנוער העובד והלומד והנהלת החברה. בטקס הוקרה לעובדים מצטיינים שנערך ביום שני אמר אלי אורגד, הבעלים של רשת המזון המהיר, כי הוא גאה להיות המעסיק הראשון של בני נוער שחתם עימם הסכם קיבוצי. "אני הולך עם זה, אוהב את זה, ומציע לכל המעסיקים במדינת ישראל – תראו את רשת בורגראנץ' בארבע וחצי השנים האחרונים, איך היא מתקדמת, איך העובדים מאושרים, ולכו אחרינו". לעובדיו המצטיינים אמר כי הוא מאמין שאף הם יהיו אנשי עסקים בעתיד, וביקש מהם – "אל תשכחו את העובד. מי שזוכר את העובד הפשוט – יגיע רחוק".

אורי מתוקי, ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הנוער העובד והלומד" מסר כי ההסכם הקיבוצי ברשת בורגראנץ' הוא הסכם פורץ דרך בענף המזון המהיר ובשוק בני הנוער והצעירים בכלל. "שמחנו לגלות לאורך כל הדרך מעסיק שטובת עובדיו לנגד עיניו והוא מחבר באופן ישיר בין הצלחת העסק לשביעות הרצון של העובדים הצעירים. רשת בורגראנץ' היא מקום שכדאי היום לעובדים להגיע לעבוד בו ולהורים לשלוח את ילדיהם".

כינוס עובדים מצטיינים בורגראנץ'
כינוס עובדים מצטיינים בורגראנץ'

בורגראנץ' היא החברה הראשונה שהסדירה תוספת ותק לשכר במסגרת ההסכם הקיבוצי. כמו כן נקבעו הסדרי הסעות לעובדים שלביתם אין תחבורה ציבורית בסוף יום העבודה, דמי הבראה משופרים, ושי למתגייסים וליוצאים לשנת שירות או לשירות לאומי.,מתנת יום הולדת לעובדים עם ותק של למעלה משלושה חודשים, ושי לחג למנהלי הסניפים ואחראי המשמרת. עוד הוסדרו בהסכם אופן השיבוץ למשמרות כך שעובדים לא יוזמנו למשמרת צהריים שלא שובצו בה מראש בימי הלימודים – בלא הסכמתם, וסבסוד משמעותי במחיר ארוחות הצהריים.

כמו כן מציע ההסכם לעובדים מסע מסובסד לפולין, וקרן לסיוע בלימודים ובשיעורי נהיגה. סעיף משמעותי נוסף להסכם הוא ועדה משותפת וקבועה של ההנהלה ונציגות העובדים לפתרון בעיות. לצד זאת, עיגנה החברה בהסכם גם את קיומם של ימי כיף ואירועי התנדבות ופעילות בקהילה לעובדים.

הבעלים של בורגראנץ', אלי אורגד, בכינוס עובדים מצטיינים בורגראנץ'. צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד
הבעלים של בורגראנץ', אלי אורגד, בכינוס עובדים מצטיינים בורגראנץ'. צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד

"שתדעו שאם נותנים מהנשמה ומהלב ומתאמצים אפשר להפוך את מקום העבודה לטוב יותר ולדאוג להצלחתו, וגם להיות צוות מגובש שהעובדים בו דואגים אחד לשני" אמרו העובדים איציק ורוני בדבר העובדים בטקס העובדים המצטיינים. "כיום בזכות התאגדות העובדים בהסתדרות הנוער העובד והלומד ובזכות ההנהלה שני הדברים האלה מתאפשרים יחד. אז תתנו מעצמכם ותדאגו שבכל סניף יהיו עוד עובדים פעילים וחברים שמרימים את המצב ולוקחים אחריות על החברים שלהם, מלמדים את הזכויות, דואגים להצלחת הסניף ומעלים את המורל של צוות העובדים כי רק ככה אפשר להמשיך לעשות את המקום הזה למקום טוב יותר, זה עלינו ובזכות זה אנחנו פה".

בימים אלה מתנהל מאבק של עובדי מסעדת קפה נואר בתל אביב, המאוגדים אף הם בהסתדרות הנוער העובד והלומד, בשאיפה לחתום על הסכם קיבוצי ראשון בענף המסעדנות. בעקבות מאבקם הודיעה הנהלת בית הקפה על 
הרעה חד צדדית בתנאי כלל העובדים במסעדה. העובדים עתרו לבית הדין לעבודה בטענה כי הנהלת הקבוצה פוגעת בזכות ההתאגדות שלהם, ובנציגי העובדים. 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!