דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חצבת

בריאות / התפרצות החצבת: ארגון הבריאות העולמית משחרר נתונים מעודדים

לאחר התפרצות חצבת באירופה בשנה האחרונה, ששיאה היה בקיץ האחרון' ארגון הבריאות העולמי מפרסם נתונים מעודדים, ישנה צניחה עולמית במקרי המוות מחצבת

חיסון (תמונת אילוסטרציה, shutterstock).
חיסון (תמונת אילוסטרציה, shutterstock).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון הבריאות העולמי יצא בבשורה לפיה מספר המתים השנתי מחצבת צנח מ-550,000 בשנת 2000 ל-90,000 בשנת 2016 – ירידה של כ-84% ב-16 שנה. זאת הודות למבצע חיסונים רחב היקף שעדיין לא הסתיים. הארגון קורא להגביר את המאמצים לחסן את כלל ילדי העולם.

חצבת היא המחלה המדבקת ביותר בעולם, ואחד מכל 500 חולים ימות ממנה. מאחר שלא קיים טיפול יעיל למחלה יש חשיבות רבה בקבלת חיסון נגדה – חיסון שניתן בשתי מנות בתקופת הילדות. החיסון נגד חצבת הוא חיסון ותיק ובטוח והוא ניתן בישראל בגיל שנה והמנה השנייה בכיתה א'.

חצבת מאופיינת בחום גבוה, בפריחה על העור ובדלקת עיניים ועלולה לגרום סיבוכים רבים לרבות דלקת ריאות, שלשול ודלקת מוח. סיבוך אפשרי נוסף הוא SSPE – מחלת מוח קטלנית העלולה להתפרץ שנים רבות אחרי ההחלמה מהחצבת.

ארגון הבריאות העולמי פרסם בשבוע שעבר הודעה לפיה מספר הנפטרים מחצבת צנח מ-550,000 בשנת 2000 אל 90,000 נפטרים בשנת 2016 הודות למבצעי חיסון עולמיים, אך מוסיף כי המבצע טרם הושלם וכי נכון להיום רק כ-85% מהילדים בעולם מחוסנים במנת חיסון אחת ורק 64% מחוסנים בשתי מנות, המקנות הגנה מקסימלית מפני המחלה. הארגון מעריך כי המחלה תוכחד כאשר הכיסוי החיסוני העולמי יגיע ל-95%, ולכן קורא להגברת המאמצים העולמיים לחסן את כלל הילדים. מרבית הילדים הלא מחוסנים חיים במדינות מתפתחות ששירותי הרפואה בהן אינם זמינים מספיק, ועל כן יש למקד את המאמצים העולמיים במדינות אלה ובהן ניגריה, הודו, פקיסטן, אינדונזיה, אתיופיה והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

באירופה חלה בשנה האחרונה עלייה מדאיגה במספר החולים ובמספר הנפטרים בעקבות התפרצות החצבת שפוקדת את היבשת בשנה האחרונה. מאז התחלת 2016 תועדו 19,000 חולים ומתוכם נפטרו 44, כאשר כ-90% מהם לא חוסנו כלל נגד חצבת. המדינות האירופיות המובילות במספר החולים בחצבת הן רומניה, איטליה וגרמניה. המרכז האירופי לניטור מחלות מזהיר כי במרבית מדינות אירופה הכיסוי החיסוני נמוך מ-95% ולכן קיים חשש להתפרצות המגפה ולהתפשטותה למדינות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!