דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון גמלאי המשטרה

חברה ועבודה / מפגינים ממטה המאבק למען השוטרים חסמו את צומת בית דגן

המוחים חסמו את הכניסה למתקן המשטרתי בית דגון ואף חסמו לסירוגין את צומת בית דגן וזאת במחאה על אפליית השוטרים בשכרם מול חיילי הקבע, האיסור החל עליהם להתאגד ודבריו של יו"ר ועדת הפנים, אשר קרא אמש למשטרה לקצץ בעלויות ארוחות הצהרים של השוטרים

הפגנת גמלאי משטרת ישראל וארגון נשות השוטרים והסוהרים מול משרד רה"מ. ארכיון (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
הפגנת גמלאי משטרת ישראל וארגון נשות השוטרים והסוהרים מול משרד רה"מ. ארכיון (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מטה המאבק למען השוטרים והסוהרים סגר אתמוך (רביעי), בשעות הבוקר, את הכניסה למתקן המשטרתי בבית דגון וחסם את הצומת במשך שלוש שעות לסירוגין, וזאת במחאה על אפליית השוטרים בשכרם מול חיילי הקבע, האיסור החל עליהם להתאגד ודבריו של יו"ר ועדת הפנים, אשר קרא אמש למשטרה לקצץ בעלויות ארוחות הצהרים של השוטרים.

"אנחנו שוטרים וגמלאים שאוהבים שוטרים, הגיע הזמן שממשלת ישראל תכבד את המשטרה. הגיע הזמן שהאוצר יכבד את המשטרה. די לעוול שנמשך כבר עשר שנים די לפגוע בשוטרים ובגמלאים שלנו – לא נרפה עד שנקבל כל מה שמגיע לנו בדין" אמר עופר אשקורי, ממובילי התארגנות הועד של השוטרים והסוהרים – עמותה המבקשת להוביל לשינוי החוק האוסר על שוטרים וסוהרים להתאגד במסגרת ארגון עובדים. המפגינים ביצעו סגירה פיזית של תחנת המשטרה באמצעות שרשרת כבדה ומנעול, והבטיחו להחריף את המאבק ולבצע סגירות דומות נוספות.

בדיון שנערך אמש בועדת הפנים על תקציב המשטרה התעכב היו"ר ח"כ דודי אמסלם על סעיף הכלכלה בתקציב המונה 180 מיליון ש"ח. "180 מיליון על כלכלת שוטרים זה לא כסף קטן" אמר אמסלם, "למה צריך חדר אוכל במטה הארצי? למה בעירייה ובכנסת אין? גם באוצר מקבלים ארוחת צהריים? אני לא שואל על לוחמי שטח, אלא על אנשי מטה, אלה שעובדים 8:00 עד 16:00, שיביאו סנדוויץ' מהבית". יצויין כי העלות של כלל דמי הכלכלה מגיעה לכ-1.4% בלבד מתקציב המשטרה הכולל, העומד על 12.7 מיליארד ש"ח. בניגוד לדבריו של יו"ר הועדה, אשר טען כי מדובר בהטבה ייחודית לשוטרים – יתר עובדי המדינה זכאים לסבסוד משמעותי בארוחות הצהרים, מאז מרץ השנה – מתוקף הסכם קיבוצי. אתמול, במקביל לדיון, הודיעו ההסתדרות והמדינה כי ההסכם יורחב כך שיקיף גם את עובדי קבלני השירות בשירות המדינה. מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך וח"כ מיקי לוי הגיבו לדברי אמסלם וטענו כי השוטרים עובדים שעות ארוכות ולעיתים גם נקראים לשעות נוספות במפתיע.

דבריו של אמסלם עוררו זעם רב גם ברשתות החברתיות. "תתבייש!" כתבה לו טטיאנה שימרי, אשת שוטר וממובילות המאבק וההפגנות מול בכירי האוצר והממשלה "האם גם את קציני ונגדי צה"ל אתה שולח להביא סנדוויץ מהבית?? האם אתה יודע שגם שוטרי המשרד כהגדרתך נשלחים לתגבורים? עובדים לילות, שבתות וחגים?? יוצאים לאירועים קשים. לפיגועים ועוד. עובדים בסטרס מטורף עד שיוצאים לגמלאות. ואז גם גונבים את שכרם ב-7%! הכל בסדר במדינה? הארוחה האומללה של השוטרים האלו היא הבעיה האקוטית כרגע?"

גמלאי המשטרה והשב"ס לצד משפחות השוטרים והסוהרים מוחים על כך שבניגוד להחלטת הממשלה ש33 משנת 1979 הקובעת כי שכר השוטרים והסוהרים יושווה לשכרם של חיילי הקבע, מאז שנת 2006 מקבלים חיילי הקבע וגמלאי צה"ל תוספת המכונה תוספת 'אי ביטחון תעסוקתי' שלא ניתנה גם לשוטרים ולסוהרים.

ממשטרת ישראל נמסר:

"מדובר במתקן משטרתי ולא בתחנת משטרה, וחסימתו ע״י שרשרת ומנעול נמשכה דקות בודדות בלבד. כמו כן, כוחות המשטרה פעלו במקום, והשיבו את התנועה לסדרה בתוך זמן קצר. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לצד שמירה על הסדר הציבורי בכל מקום ובכל זמן."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!