דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / מאה להצהרת בלפור ופגישות מדיניות-כלכליות: נתניהו המריא ללונדון

בעקבות הביקורת שספג, המריא אמש (ד') ראש הממשלה לביקור הרשמי רק אחרי מליאת הכנסת לזכר רצח יצחק רבין | מלבד הטקס החגיגי לציון הצהרת בלפור, ייפגש רה"מ עם ראשת ממשלת בריטניה, שר החוץ הבריטי ואנשי עסקים מקומיים

רה"מ בנימין נתניהו ועולה על מטוס לביקור בפולין. ארכיון יוני 2013 (צילום: קובי גידעון/ לע"מ)
רה"מ בנימין נתניהו ועולה על מטוס לביקור בפולין. ארכיון יוני 2013 (צילום: קובי גידעון/ לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המריא אמש (רביעי) לביקור רשמי בלונדון, במהלכו ישתתף באירוע לציון 100 שנים להצהרת בלפור, ויקיים פגישות מדיניות וכלכליות. מוקדם יותר השבוע, בעקבות ביקורת שהושמעה על כך שהנסיעה תגרום להיעדרותו ממליאת הכנסת המיוחדת לזכר רצח יצחק רבין, הדגישה הודעת לשכת נתניהו כי ראש הממשלה ימריא רק לאחר המליאה.

לפני המראתו, אמר ראש הממשלה כי " אתמול היינו באירוע מאוד מרגש בבאר-שבע, לציון שחרורה של באר שבע מעול השלטון הטורקי הקשה על ידי פרשים אוסטרלים וניו-זילנדים, בפיקוד הצבא הבריטי. יומיים לאחר מכן, לפני 100 שנים, ממשלת בריטניה, ממשלת הוד-מלכותה, הכירה בבית הלאומי של העם היהודי בארץ ישראל. הצהרת בלפור זה אירוע מכונן בתולדות הציונות, ואנחנו נציין את זה באירוע חשוב מחר בלונדון".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי , פברואר 2017.(צילום: קובי גידעון/ פלאש 90).
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי , פברואר 2017.
(צילום: קובי גידעון/ פלאש 90).

"בנוסף לציון האירוע ההיסטורי הזה, יהיו לי שם פגישות מדיניות וכלכליות חשובות" הוסיף, "בפגישה עם תרזה מיי אני מתכוון להעלות הצעות קונקרטיות כיצד לטפל בקשיים של הסכם הגרעין עם איראן".

נתניהו צפוי להיפגש מחר עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, כמו גם עם שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון. מאוחר יותר ישתתפו נתניהו ורעייתו באירוע לציון 100 שנה להצהרת בלפור, בהזמנת הלורד רוטשילד, ובהשתתפות מיי, ובכירים נוספים, בהם בני משפחתו של הלורד ארתור ג'יימס בלפור.

בבוקר יום שישי, ינאם ראש הממשלה בפני מכון המחקר צ'טהאם (Chatham House)  ולאחר מכן יענה לשאלות הנוכחים באירוע. בהמשך ישתתפו נתניהו ורעייתו באירוע כלכלי בבורסה של לונדון. ראש הממשלה יפתח את המסחר, ולאחר מכן ייפגש עם עשרות ראשי תאגידים כלכליים בבריטניה.

ביום ראשון בבוקר, ייפגש נתניהו עם הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס  ולאחר מכן עם ראשי הקהילה היהודית. ראש הממשלה ורעייתו ישובו לישראל ביום ראשון.

על אף הביקור החגיגי של ראש הממשלה, בין בריטניה לישראל יש מחלוקות עמוקות הנוגעות להתנחלויות בשטחים ולהסכם הגרעין האיראני. בחודש פברואר האחרון, קיים נתניהו ביקור בזק בלונדון במהלכו נפגש, לראשונה, עם  מיי. בפתח פגישתם הביעה מיי מחויבות לפתרון שתי המדינות. מאוחר יותר הבהירה לשכתה כי "בריטניה חזרה על התנגדותה למהלכי ההתנחלויות (settlement activity)". בהודעה המשתותפת שפרסמה אחרי הפגישה, התייחסה מיי להסכם הגרעין האיראני ואמרה "אנו ממשיכים להאמין כי הסכם הגרעין האיראני הוא צעד חשוב ותרומה ליציבות האזור ואנו נמשיך לתמוך בו." עמדה בה בריטניה אוחזת גם היום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!