דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: לואיס המילטון והמרצדס זוכים באליפות הפורמולה 1

וגם: 'חיפה אדומה' גם בכדורסל | קליבלנד ולברון ג'יימס עדיין לא פתחו את העונה | לי פלקון פותחת עונה ראשונה באוסטרליה | ואופציה חדשה במשחק המחשב "פוטבול מנג'ר" שמאפשרת לשחקן לבחור לצאת מהארון

לואיס המילטון חוגג עם אימו לאחר הניצחון במירוץ פורמולה 1 במקסיקו 29 באוקטובר (צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell)
לואיס המילטון חוגג עם אימו לאחר הניצחון במירוץ פורמולה 1 במקסיקו 29 באוקטובר (צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ויכול לפתוח את השמפניה: לואיס המילטון

יאיר צוקר

תואר אליפות רביעי לנהג הפורמולה 1 לואיס המילטון. הנהג של קבוצת מרצדס ניצח בתשעה מתוך 18 המרוצים, כשהוא גם רושם 11 פול פוזישנים ומוביל את מרצדס לזכייה נוספת באליפות היצרנים. המילטון זוכה בתואר לאחר שלא עשה זאת מאז שנת 2015 בה השלים זכייה שנייה ברציפות אחרי הזכייה הראשונה שלו ב-2008. באותה הנה זה היה עם קבוצת מקלארן. עם זכייתו, הפך הנהג בן ה-32 לבריטי הראשון אי פעם שמשיג ארבע זכיות, והשתווה בכך ליריבו המר מקבוצת, פרארי סבסטיאן פטל, במקום השלישי בכל הזמנים.

הבריטי הבטיח את זכייתו בסיום מירוץ מקסיקו בו זינק מהמקום השלישי, אולם כבר בפתיחה התנגש בפרארי של פטל, התנגשות שגרמה לתקר בגלגל והורידה אותו למקום ה-20. משם עלה בדירוג וטיפס עד למקום מ-9 ופטל הצליח לסיים רביעי אחרי שנסוג למקום ה-19. למרות זאת, הבריטי יסיים את העונה במקום הראשון כשכעת הוא מוביל את טבלת הנהגים עם 332 נקודות על פני 277 הנקודות של פטל. ואלטרי בוטאס חברו של המילטון במרצדס במקום השלישי עם 262.

מנצחים ומחזירים את האדום לחיפה, גם על הפרקט: הפועל חיפה בכדורסל

צור רוזנצוויג

קבוצת הכדורסל של הפועל חיפה מסיימת את שלושת המחזורים הראשונים של הליגה הלאומית עם ניצחונות, כאשר הפועל כפר סבא, גליל עליון והוד השרון כבר חוו השנה הפסד מהקבוצה המשתפרת מהכרמל.

הפועל חיפה הנוכחית, הינה בעצם גלגולה החדש של המועדון ההיסטורי. לאחר פירוקו ב-2010, הוקמה קבוצת הכדורסל על ידי עמותת אוהדים ובחמש השנים האחרונים החלה לטפס במעלה הליגות עד לעצירה כאמור בליגה השנייה, דבר אשר אוהדי ואנשי המועדון מקווים לצלוח גם אותו.

Posted by ‎מועדון כדורסל הפועל חיפה – העמוד הרשמי‎ on Thursday, November 2, 2017

בעמדת המאמן ניצב שרון אברהמי שממשיך עם חיבתו לקבוצות האוהדים. אברהמי אימן גם את הפועל אוסישקין (הפועל תל אביב) בשתי קדנציות שונות. יחד איתו, אלופת המדינה ב-1965 מקווה להעפיל בפעם הראשונה מזה 16 שנה לליגה הבכירה, ולאחר הניצחון המשכנע בחוץ בשלישי האחרון על הוד השרון בתוצאה 73:85 בו קלע רומרו 28 נקודות והוריד 17 ריבאונדים, ניב משגב הצעיר ושחקן הנשמה קלע 19 נקודות וחילק 5 אסיסטים במשחק הראשון שעלה מן החמישיה, נראה שזו רק ההתחלה. יחד עם קבוצת הכדורגל הנושאת את אותו השם ומובילה את הליגה, והפועל רובי שפירא שמובילה את ליגה א' צפון, מסתמן שמשהו טוב קורה בצד האדום של חיפה.

מפסידה ולמלך אין תשובה: קליבלנד קאבלירס

ליאור ברטל

אחרי חודש משחקים אחד בנ.ב.א אפשר לסכם פתיחת עונה קצת הזויה מהרבה מאוד בחינות. דבר ראשון, כל הקבוצות בנ.ב.א הפסידו לפחות 2 משחקים מתחילת העונה, משהו שלא קרה מאז 1969. כאשר מסתכלים על המערב רואים מעל כולן את גולדן סטייט שמציגים פתיחת עונה רגועה. כמו כן ישנן קבוצות שבנו השנה את עצמן מחדש –  סוג של "סופר טימס" שהיו אמורות להיות מעניינות, ונראות כרגע לא יציבות. אולקהומה ומניסוטה שעדיין מנסות למצוא את הרוטאציה שלה, יוסטון והקליפרס שהעבירו בניהן את כריס פול שעודו פצוע ונראות מעולה גם בלעדיו, ממפיס המפתיעה שמצליחה להרשים עם פתיחת עונה הגנתית, וכמובן סן אנטוניו שלא מצליחה בלי הכוכב הגדול והפצוע שלה קאווי לנארד.

https://twitter.com/Deadseriousnss/status/926118777129000965

אבל הסיפור האמיתי של הנ.ב.א בינתיים הוא הנפילה של קליבלנד, הקבוצה שנבנתה בצלו ובהוראותיו של קינג לברון ג'יימס ופשוט לא מתפקדת. מתחילת העונה קליבלנד ספגה 5 הפסדים, מתוכם 4 רצופים מתוך 8 משחקים. ג'יימס עדיין נראה נהדר אבל החבורה סביבו בינתיים מזייפת ונראית נורא, בעיקר בפן ההגנתי. עם סגל מנוסה שכולל את דריק רוז, דווין וויד, קייל קרובר, תומפסון (הפצוע) וכמובן הכוכב השני של קליבלנד קווין לאב, כולם מחכים לאייזאה תומאס שיביא את הקליעה והנקודות שלו, אבל גם הוא חור בלתי נגמר בהגנה. נכון לעכשיו, קליבלנד במקום הלפני אחרון עם ספיגה ממוצעת של 111.3 נק'. בקצב הזה הם לא יגיעו רחוק העונה, אולי אפילו לא לגמר המזרח.

מנצחת ברגל ימין: לי פלקון

ליאור ברטל

השבוע נפתחה הליגה האוסטרלית המקצוענית לנשים. אחת מהשחקניות שלקחו חלק במחזור הפתיחה החגיגי הייתה שחקנית הקישור הישראלית לי פלקון. פלקון השתתפה במשחק קבוצתה החדשה ווסטרן סידני וונדרס, כאשר עלתה כמחליפה בדקה ה 34 במקום אוליביה פריס והציגה משחק טוב בבכורה שלה בליגה האוסטרלית החזקה. המשחק מול ניוקאסל ג'אטס שודר ברשת פוקס ספורט ונגמר בניצחון של ניוקאסל 2:1. פלקון ששיחקה בעיקר בצד ימין של הקישור נגעה 45 פעמים בכדור ודייקה ב75.9% מהמסירות שלה. נראה שההופעה החיובית תקדם את לי לעמדת ההרכב הפותח במשחק הבא של קבוצתה מול אדליד יונייטד ביום שבת.

Posted by ‎Lee Falkon לי פלקון‎ on Wednesday, October 18, 2017

מנצחים ומחנכים לשיוויון: פוטבול מנג'ר

יאיר צוקר

עבור מליוני אנשים בעולם, משחק המחשב "פוטבול מנג'ר" הוא הרבה מעבר למשחק מחשב, והם אף רואים בו אמצעי לחוות באופן מוחשי את האדרנלין של מאמן כדורגל מקצועני. מידת ההשפעה של המשחק היא עצומה וקובעת לעתים מי הם השחקנים הטובים ביותר כיום ומי השחקנים הצעירים והכישרוניים שעתידים לפרוץ. בשל כך, מפתחי המשחק לא סתם רואים בו פלטפורמה לשינוי חברתי, ואף החליטו, בצעד חסר תקדים, להוסיף לגרסה החדשה של המשחק, אופציה בה שחקן יכול לבחור לצאת מהארון. 

"להיות הומוסקסואל זה נורמלי לחלוטין בחיים, וזה נכון לאפשר אופציה כזאת במשחק מכיוון שנראה עוד מהתופעה בעתיד". מסביר מיילס ג'ייקובסון במאי המשחק. "זהו לא מסר שבו כולם ירגישו במשחק. זה די נדיר, אבל אנחנו מעוניינים שזה ייתפס כצעד חיובי". קשה לקבוע האם הצעד הזה ישנה משהו במציאות של עולם הכדורגל בו תהליך 'יציאה מהארון' הוא דבר נדיר מאוד ומאתגר, אך צוות הפיתוח של המשחק מעוניין באמצעות השינוי במשחק הפופולרי, להקל על שחקנים שמפחדים לצאת מהארון ולגרום להם לראות זאת כצעד לגיטימי. לנו נותר רק לברך על כך.

מפסידה ולא רק בגלל החתול השחור: סנדרלנד

צור רוזנצוויג

בצפון מזרח אנגליה ישנה עיר בה אוהדי קבוצת הכדורגל מסכנים נורא. הם כמעט שלא זוכרים ניצחון מהו. כרגע הם במקום ה-20 שמוביל לירידה לליגה השלישית, וגם זה אירוע שלא היה כמותו בתולדות המועדון. אוהדי סנדרלנד באמת לא זוכרים ניצחון מהו, מכיוון שהפעם האחרונה שהקבוצה ניצחה במשחק בית באצטדיון ה"אור" הייתה אי-שם בדצמבר 2016 בפריימר- ליג מול ווטפורד. בקרוב מאוד זו תהיה שנה שלמה בלי שמחת הניצחון הביתי. מסכנים כבר אמרנו?

רק בקיץ האחרון נפרדו "החתולים השחורים" מהפריימר-ליג לאחר 10 שנים רצופות, והרצון לחזרה מהירה למקום בו המועדון התרגל להיות מסתמנת כלא פשוטה בכלל.

15 מחזורים עברו ולזכות האדומים לבנים יש ניצחון אחד בלבד אי-שם במחזור השני. מאז הם ברצף של 13 משחקים ללא ניצחון, והרצף הזה נמשך גם השבוע לאחר משחק על 6 נקודות מול יריבתה בתחתית בולטון וונדרס. המשחק הסתיים בתוצאה 3:3 לאחר משחק הפכפך בו שתי הקבוצות הובילו, אך היה זה פאדי מקנאיר בן ה-22, שחקן מבית היוצר של מנצ'סטר יונייטד, שכבש לזכות האדומים לבנים וכפה רק תוצאת תיקו. תוצאה אשר חתמה את הסובלנות של ההנהלה המקומית והביאה לפיטוריו המהירים של המאמן סיימון גרייסון שחתם רק ביולי האחרון. ללא תקווה ממשית, ללא מאמן בפועל, ומנהל קבוצה עם עבר בכדורגל הישראלי – מרטין ביין, נראה שהאוהדים המסורים יכולים לתרגל כבר מעכשיו שמות של מקומות כמו פליטווד, אולדאהם ופלימות'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!