דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / ליגת העל לנשים: פתיחה טובה לאלופה קרית גת עם ניצחון על רמה"ש

סיכום המחזור הראשון בליגת העל לנשים | הפועל רעננה וכישרונות חדרה מנצחות 0:3 | ניצחון חוץ חשוב לאלופה קרית גת על מ.כ רמת השרון 1:2 | מצטיינת: דניאל שולמן | מדי שבוע נפרסם ב'דבר ראשון' סיכום שבועי, מוזמנים ומוזמנות לעקוב

ליגת העל נשים (צילום מסך)
ליגת העל נשים (צילום מסך)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עונת 2017/18 בליגת העל לנשים יצאה השבוע לדרך. הליגה, המונה תשע קבוצות, תגיע לסיומה בשלהי חודש מאי ומשחקי המחזור יערכו בימי שלישי. אחד השינויים הבולטים העונה היא האפשרות לשתף ארבע שחקניות זרות (בעונה שעברה הותר שיתוף שלוש בלבד), בתקווה שהדבר יוביל להתקדמות נוספת מבחינה מקצועית. חשוב לציין לטובה את ההתאחדות לכדורגל שבשיתוף עם אתנה יצלמו את כל משחקי המחזור ויפיקו מגזין של תקצירים שכבר הופץ ביוטיוב, בפייסבוק ובאתר ההתאחדות. עוד נקודת ציון חשובה בהבאת כדורגל הנשים בישראל לקדמת הבמה הספורטיבית.

מדי שבוע נביא ב"דבר ראשון" את סיכום המחזור באופן נרחב, מוזמנות ומוזמנים לעקוב!!!

סיכום המחזור הראשון

מ.כ רמת השרון 1 – מ.ס קרית גת 2

המחזור הראשון הפגיש שתיים מהקבוצות החזקות בליגה כאשר האלופה מ.ס קרית גת התארחה אצל מ.כ רמת השרון האלופה לפני שנתיים. האלופה הציגה סגל חדש עם שש שחקניות חדשות בהרכב הפותח. במחצית הראשונה נפתחה במשחק הססני של שתי הקבוצות שעוד צריכות להתחבר ולהכנס לקצב משחק לאחר הפגרה הארוכה. קרית גת הגיעה יותר ממוקדת אחרי שרשמו 3 משחקים רשמים במסגרת ליגת האלופות. ב-15 הדקות הראשונות החלוצה האמריקאית – יהודית דניאל שולמן הגיעה לשתי הזדמנויות אחת על אחת מול שוערת הנבחרת חנית שוורץ, אך לא הייתה מספיק ממוקדת והזדמנויות בוזבזו.

בדקה ה-25 שולמן שולחת כדור מצויין לאדריאה לאיו למתפרצת של קרית גת, כאשר הכדור מגיע אליה מחוץ לרחבה, היא מגביעה מעל השוערת חנית שוורץ, 1:0 קרית גת. שער היתרון הפך את המשחק ליותר קצבי כאשר שתי הקבוצות מנסות להבקיע, בדקה ה-33 שירלי אוחנה בועטת לשער ונגיעה נוספת של שחקנית הברזילאית של רמת השרון, סנטוס דה סילבה עם הברך מהאוויר, מכניעה את שוערת קרית גת ומשווה את התוצאה ל-1:1.

במחצית השנייה רמת השרון ניסתה להגביר את הלחץ ושלחה את שתי החלוצות הברזילאיות דה סליבה ודה סנטוס לנסות להבקיע את שער היתרון. בדקה ה-55 שירלי אוחנה מקבלת כדור ברחבה מצד שמאל ומעבירה למרכז לדה סנטוס שלא מצליחה להגיע לכדור ומפספסת הזדמנות נהדרת לכבוש שער. בדקה ה-78 קרית גת מצליחה להבקיע את שער הניצחון כאשר בהתקפה מתפרצת דניאל שולמן מעבירה כדור מעולה שחותך את הגנת רמת השרון ומגיע לדוס סנטוס דה סילבה שמול שוערת רמת השרון, מגלגת את הכדור לרשת. ניצחון חשוב לזכות קרית גת ששמחה לחזור לליגת העל ולנצח לאחר 3 הפסדים במסגרת ליגת האלופות בחודש אוגוסט.

ירון גפני מאמנה החדש של קרית גת סיכם את המשחק: "זה היה משחק קשה מאוד. היריבה מאוד עיקשת, לפרקים שלטנו במשחק. הגענו למצבים מאוד טובים, לא ניצלנו את המצבים שלנו. השוויון הגיע מטעות שלנו. הליגה עוד ארוכה והיא רק התחילה. טוב לפתוח בניצחון ומצפה לנו עוד דרך ארוכה"

טבלת ליגת העל בכדורגל נשים (גרפיקה: אידאה)
טבלת ליגת העל בכדורגל נשים (גרפיקה: אידאה)

מכבי כישרונות חדרה 3 – קבוצת האקדמיה 0

משחק מצוין של חדרה שהיו גדולות על שחקניות האקדמיה הצעירות ושלטו כמעט באופן מוחלט במתרחש במגרש. צמד שערים של חנין נאסר (45,56) ושער נוסף של שובל טויל (22) נתן את הניצחון המוצדק לחדרה. למרות שזאת רק פתיחת עונה כדאי לשים לב לכמה משחקניות האקדמיה שנחשבות לכוכבות העתיד של הכדורגל נשים בישראל בניהן החלוצה המוכשרת נועה סלימהוג'יץ בת ה-14 בלבד, שירה אלינב בת ה-17, וזוהר ויהלי כהן בנות ה-15.

מכבי חולון 2 – הפועל פתח תקווה 1

חולון שעולה בסגל וותיק יחסית מול הרכב צעיר של הפועל פתח תקווה ניצלה את היתרון היחסי לניצחון עם צמד של שחקנית הרכש המרשימה מניגריה אמנזה מארסי (14,23) שנראית כאחת השחקניות המעניינות שישחקו השנה בליגת העל. שלו פולישוק בת ה-14, עוד אחת משחקניות העתיד של הכדורגל הישראלי צמצה עם שער נהדר בדקה ה83.

 הפועל רעננה 3 – בנות נתניה 0

העולה החדשה מרעננה הרשימה במהלך המשחק הראשון העונה עם ניצחון חלק על נתניה. רעננה שהביאה את בלמית הנבחרת שי שדה, קיבלה מנהיגות שקטה והגנה חזקה שכמעט ולא אפשרה לנתניה להגיע להזדמנויות. בצד ההתקפי רותם מויאל כבשה צמד חשוב במהלך המחצית הראשונה (32,41) ושי שדה קינחה בשער נוסף בדקה ה-47 עם נגיחה מצויינת אחרי קרן. לפי היכולת במשחק הפתיחה, רעננה בנתה קבוצה מעולה שעוד יכולה להפתיע השנה גם את הקבוצות הבכירות בליגה.

השחקנית המצטיינת של המחזור – דניאל שולמן

דניאל שולמן בת ה-27, החלוצה החדשה של מ.ס קרית גת, היא כנראה החיזוק הטוב ביותר שעשתה האלופה הקיץ. החלוצה האמריקאית-ישראלית שגם פתחה באוקטובר במשחקי הנבחרת מול סרביה וספרד נראתה מעולה, הייתה מאוד פעילה בהתקפה והגיעה לשני מצבי הבקעה במחצית הראשונה. לצערה, חוסר ריכוז ויציאה טובה של השוערת חנית שוורץ מנעו ממנה להבקיע את שערה הראשון העונה. בהמשך, שולמן הפגינה ניידות וראיית משחק מצויינת ובישלה את שני השערים של קרית גת במשחק.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!