דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / "נגב קרמיקה": התנגדות להעברת המפעל לידי המדינה, גם ללא תמורה

הנהלת המפעל הסכימה להעבירו לידי המדינה, ההסתדרות והעובדים ללא תמורה | בהסתדרות טוענים כי ללא חנויות הרשת ומרכז ההפצה, המחווה הזאת ריקה מתוכן | בשבוע הבא תיתכן הרחבה של פעילויות המחאה גם למרכז הלוגיסטי בראשל"צ

מפעל נגב קרמיקה (צילום: ניצן צבי כהן)
מפעל נגב קרמיקה (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהודעה שהוציאה הנהלת נגב קרמיקה לאחר הפגישה ביום חמישי עם שר הכלכלה אלי כהן נכתב כי זו הסכימה, בצעד אותו הגדירה כ'נדיב מאוד', להעביר ללא תמורה את מפעל הקרמיקה בירוחם לידי המדינה, העובדים וההסתדרות. אלא שבהסתדרות מבהירים כי יתנגדו להפרדתו של המפעל מיתר חלקי החברה – המרכז הלוגיסטי וחנויות הרשת.

"בשום פנים ואופן אין זכות קיום למפעל בלא מערכת הפצה" הבהיר ל'דבר ראשון' יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, ואמר כי הוא בתיאום עם יו"ר ההסתדרות והם "לא מוכנים בשום פנים ואופן להפריד את המפעל מהמרכז הלוגיסטי. זה שהם קפצו על המציאה ואמרו – קחו את המפעל, אנחנו לא רוצים אותו, ונציגי משרד הכלכלה בראשות האוצר אמרו שיבדקו את כל האפשרויות – הם שוב מטעים את הציבור ואת העובדים" הבהיר".

מימין לשמאל: יו"ר ועד עובדי נגב קרמיקה יעקב צרפתי, יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות ארמונד לנקרי, ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל בדיון בנושא פיטורי עובדי נגב קרמיקה בירוחם, 15.10.2017. (צילום: ניצן צבי כהן)
מימין לשמאל: יו"ר ועד עובדי נגב קרמיקה יעקב צרפתי, יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות ארמונד לנקרי, ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל בדיון בנושא פיטורי עובדי נגב קרמיקה בירוחם, 15.10.2017. (צילום: ניצן צבי כהן)

לדבריו אופציה זו אכן עלתה לדיון בפגישה וסוכם שהנושא ייבדק וייבחן, אולם להערכתו ייתכן ומדובר במהלך מתוכנן מראש של הבעלים, חברת ויוליה קרדיט, אשר ידעה את מצב המפעל בעת שרכשה את החברה, והתחייבה בפני העובדים ובית הדין להמשיך ולהפעילו כעסק חי – וכעת מבקשת להיפטר מהמפעל היצרני, לאחר שפעלה לרוקן אותו ממלאי התוצרת הקיים בו – וליהנות רק מרשת החנויות, פעילות הייבוא והמרכז הלוגיסטי הגדול בראשון לציון.

לדבריו עלו בפגישה גם מספר חלופות אחרות, ביניהן הפקעת החברה בכללותה מהבעלים הנוכחיים לידיהם של העובדים, המדינה וההסתדרות, וזאת על רקע מצג שווא שהציגה לדבריו לבית המשפט ולבנקים בהליך המכירה. "אופציה שניה שהצגנו בפניהם" הוא מוסיף, כוללת "צעדים מרחיקי לכת, והליכה לקראתם בנושא של צמצומים ורה-ארגון כדי לעשות את הכל על מנת להבריא את המפעל ולהמשיך להפעיל אותו" כיוון שלדבריו סגירתו תהווה מכה קשה לעובדים ולכלל היישוב ירוחם.

לדברי מויאל, בהסתדרות שוקלים כעת את החרפת המאבק והכנסתם של עובדי חנויות נגב קרמיקה והמרכז הלוגיסטי בראשון לציון לסכסוך. "עד כה נמנענו מכך. אבל נעשה אסיפות עובדים כדי לתת תשובות לשאלות הרבות המגיעות אלי מצד עובדים ששואלים, אם מתנהגים כך לעובדים בירוחם, מה יהיה איתם? ייתכן, ובמידה ולא נגיע להבנה נכניס גם את המרלו"ג (המרכז הלוגיסטי – נ.צ.כ) לסכסוך. נכנס את הוועד גם בראשון באופן דחוף בתחילת השבוע".

עובדי נגב קרמיקה עוצרים הוצאת סחורות משטח המפעל (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי נגב קרמיקה עוצרים הוצאת סחורות משטח המפעל (צילום: דוברות ההסתדרות)

בנגב קרמיקה הבהירו כי הם מוכנים להעביר את המפעל בלא תמורה לידי המדינה, ההסתדרות והעובדים, בהתאם להצעת משרד הכלכלה, זאת על אף שהושקעו בו מאות מיליוני שקלים, וכי הם מקווים שצעד זה יביא לכך שמקום התעסוקה של העובדים יישמר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!