דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עודפי גבייה

עודפי גבייה / כחלון: נוריד מסים למרוויחים עד 11 אלף ש"ח, נסיר מכסים ממוצרי צריכה

בראיון לערוץ 2 התייחס שר האוצר לעודפי ההכנסות ממסים ואמר כי "ההכנסות האלה חד פעמיות" | על הורדת המכסים: "אוריד מכסים רק ממוצרים שאינם מיוצרים בארץ"

שר האוצר, משה כחלון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
שר האוצר, משה כחלון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר משה כחלון מתכוון להסיר מכסים ליבוא מוצרי צריכה שאינם מיוצרים בישראל ולהוריד מסים למרוויחים משכורות של כ-10-11 אלף שקלים, כך אמר אתמול (שבת) בראיון לקרן מרציאנו בערוץ 2. לדבריו, חלק ניכר מעודפי הגבייה, שיעמדו ככל הנראה על 18 מיליארד שקלים, הם הכנסה חד פעמית ועל כן כלל לא התייחס לשימוש בהם. מכאן ניתן להניח כי פניו של כחלון לשימוש בחלק גדול מהסכום להקטנת החוב הלאומי של ישראל, שנמצא גם ככה ברמה נמוכה יחסית.

"ההכנסות האלה הן חד פעמיות" אמר כחלון, "בואי נפריד בין הפחתת המסים והמכסים לבין הטיפול בעודפי הגבייה. עודפי גבייה, היות וזה הכנסה חד פעמית השימושים צריכים להיות חד פעמיים". ההכנסות החד פעמיות אליהן מתייחס כחלון הן עסקת "מובילאיי" ובעיקר השינוי במיסוי חברות ארנק. יש לציין כי בעוד עסקת "מובילאיי" היא אכן חד פעמית, השינוי בשיטת המיסוי של חברות הארנק צפוי להגדיל את הכנסות המדינה גם בעתיד (גם אם בצורה מתונה יותר), וכן שגם בשנה שעברה הגיעו עודפי הגבייה לסכום מרשים של יותר מ-6 מיליארד שקלים. כן יצויין כי בשבע מעשר השנים האחרונות היו הכנסות עודפות ממסים.

על הפחתת המסים אמר כחלון שהיא מיועדת "למעמד הביניים שבאמת קורס תחת הנטל ומשלם הרבה מס וצריך לעזור להם. היום עד 10-11 אלף (שכר חודשי – ט.כ.) כמעט לא מגיעים למדרגת המס, אנחנו מתכוונים להמשיך ולתת להם נקודות זיכוי כדי להקל עליהם את נטל המס". כחלון לא התייחס להצעה שעלתה להוריד עוד יותר את מס החברות, שאמור לרדת ל-23% בחודש ינואר.

השר גם לא פירט מאילו מוצרים ירדו המכסים אבל אמר כי "המוצרים הבאים בתור הם מוצרים שלא מיוצרים בארץ. אני לא רוצה להוריד מכסים ולסגור מפעלים ומקומות עבודה. נשמור על מקומות העבודה ונוריד מכסים".

כחלון אמר עוד כי הוא מתכנן את המהלך למרות התנגדותה של נגידת בנק ישראל למהלך. "אני לא מתכוון לקבל את העצה שלה. אני שר האוצר. הציבור שלח אותי לקבל החלטות. יש לי הרבה כבוד לנגידה. יש לי הרבה כבוד לפקידות, יש לי הרבה כבוד לתקשורת. אבל האחריות היא שלי".

גם לביקורת כנגד תכנית מחיר למשתכן התייחס כחלון ואמר "שום דבר לא וירטואלי. יש הסכמים, יש זוכים, יש קרקעות ויש תכנון. יהיו לאנשים דירות. שיגיד לי אדם אחד שהוא העלה שקל במחיר של דירה. העסקאות כל חודש יורדות ב-10-15%". על חוק דירה שלישית אמר "אני מחזיר את החוק הזה לכנסת, בלי שינויים. יש קואליציה ויש ממשלה. אם לא ילכו בדרך שלי אני לא אלך בדרך שלהם".

כחלון גם הבהיר שהוא מתנגד לחקיקת חוקים שאמורים לסייע באופן אישי לראש הממשלה שנמצא בחקירה. על החוק הצרפתי: "כל חוק שהוא פרסונלי לא יעבור. רה"מ עשה נכון כשאמר שהוא מוותר על החוק הזה". לגבי הצעת החוק לאסור על המשטרה לפרסם המלצות עם סיום החקירות מבהיר כחלון שהוא יתמוך בחוק רק בתנאי שלא יחול על חקירותיו של ראש הממשלה.

כחלון נשאל מה דעתו על הדברים שאמר רה"מ נגד מפכ"ל המשטרה ועל כך השיב: "אני חושב שזה לא היה נכון. המפכ"ל הוא אדם רציני, ענייני, מקצועי, ישר והגון. אני מעולם לא הייתי עושה את זה. זה לא הסגנון שלי".

על יחסיו עם ראש הממשלה אומר כחלון : "המשבר של התאגיד היה קו פרשת המים עבורי, ברגע שראיתי שראש הממשלה אומר שילך לבחירות על נושא כל-כך קטן. אני מתעסק בדברים החשובים כמו יוקר המחיה, ומעמידים את זה מול קשקוש של 'כן תאגיד – לא תאגיד, מי יגיש, מי לא'. איך אומרים בוויז? חישבתי מסלול מחדש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!