דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סעודיה

בעולם / 49 בכירים סעודים נעצרו בחשד למעורבות בפרשיות שחיתות

כלי התקשורת בממלכה דיווחו כי ארבעה שרים מכהנים, אחד עשר נסיכים, ועשרות שרים וסגני שרים לשעבר נעצרו בידי המשטרה | המעצרים נערכו שעות ספורות לאחר שבית המלוכה הודיע על הקמת ועדה למאבק בשחיתות

מלון ריץ קרלטון בריאד (REUTERS/Jacquelyn Martin/Pool)
מלון ריץ קרלטון בריאד (REUTERS/Jacquelyn Martin/Pool)
אוריאל לוי

אחד עשר נסיכים מבית המלוכה בריאד, ארבעה שרים מכהנים ועשרות שרים וסגני שרים לשעבר נעצרו אמש (שבת) בידי המשטרה בערב הסעודית בחשד למעורבות בפרשיות שחיתות. כלי תקשורת בממלכה דיווחו על מעצרם של 49 בכירים באשמת שחיתות אך לא ציינו מה הן העבירות המיוחסות להם. העצורים שוהים כעת במלון ריץ קרלטון שבמרכז ריאד יחד עם כוחות משטרה רבים המגנים עליהם ומונעים מהם לצאת משערי המלון.

על פי כמה דיווחים, בין העצורים המיליארדר הנסיך ואליד בן-טלאל שעמד בראש החברה הסעודית הממלכתית השולטת בנתח גדול מהשוק הסעודי, מושל ריאד לשעבר הנסיך טורקי בן-עבדאללה, בעלי חברת התקשורת MBC ואליד איברהים, המיליארדר סאלח כאמל ושורת בכירים נוספים. עוד הוזכרו שמותיהם של שני שרים שהודחו אתמול בידי המלך סלמאן.

גל המעצרים הוא ככל הנראה מעצר בעלי ההון הגדול ביותר במאה השנים האחרונות. ההון שעומד לרשותם של 49 העצורים מסתכם בעשרות מיליארדי דולרים. רשויות החוק בסעודיה הודיעו כי הקפיאו את חשבונות הבנקים של 49 החשודים שנעצרו.

רשת 'אל ערביה' דיווחה כי לאחרונה נפתחו חקירות בחשד להתנהלות הרשויות בממלכה סביב שתי פרשות ציבוריות גדולות מהשנים האחרונות – האחת, שיטפונות שגרמו להרס נרחב ומקרי מוות רבים בעיר ג'דה בשנת 2009; והשנייה, התפרצות וירוס MERS בשנת 2012 שגבה את חייהם של מאות בני אדם.

גל המעצרים נערך שעות ספורות לאחר שבית המלוכה הודיע על הקמת ועדה למאבק בשחיתות בראשות יורש העצר מוחמד בן סלמאן השולט במדינה. על פי ההודעה בסמכותה של הוועדה להוציא צווי מעצר, להטיל מגבלות נסיעה, להקפיא חשבונות בנק וכן להטיל מגבלות כלכליות נוספות על חשודים, בטרם יובאו בפני שופט. בהודעה נמסר כי הקמת הוועדה היא "תוצאה של נטייתם של כמה אנשים לניצול סמכותם ולגניבת כספי ציבור ולהעדפת האינטרסים האישיים שלהם על פני האינטרס הציבורי".

בתוך כך הודיע אמש המלך סלמאן על העברת ראש המשמר הלאומי הנסיך מייטב בן עבדאללה מתפקידו. הנסיך עבדאללה היה בעבר אחד המתמודדים על כס המלוכה. פיטוריו נחשבים לצעד נוסף בביצור מעמדו של יורש העצר שבשנים האחרונות צבר כוח רב ושולט למעשה בממלכה. לפני שלושה חודשים פוטר שר הפנים הנסיך מוחמד בן נאיף, שהיה אף הוא אחד המועמדים לרשת את המלך. בנוסף לפיטורי ראש המשמר הלאומי פיטר המלך גם את שר הכלכלה והתכנון עאדל פקיה ואת מפקד הצי אדמירל עבדאללה אל-סולטאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!