דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אנטישמיות

בעולם / חייהם של בני משפחה יהודית מצרפת ניצלו בזכות כלבם האהוב

באמצע הלילה הריח הכלב ריח של שריפה ונבח ללא הרף עד שהעיר את בעליו, שגילו כי אלמונים ניסו להצית את ביתם | המשטרה הודיעה כי מדובר בהצתה על רקע אנטישמי | בשנים האחרונות נרשמו בצרפת כ-150 תקריות אנטישמיות בשנה

השחתה אנטישמית בצרפת (צילום ארכיון: REUTERS/Robert Pratta).
השחתה אנטישמית בצרפת (צילום ארכיון: REUTERS/Robert Pratta).
אוריאל לוי

השעה הייתה 1:30 בליל שבת כאשר משפחה יהודית המתגוררת מדרום לפריז שבצרפת התעוררה מנביחות כלב בלתי שגרתיות. כלבם האהוב נכנס לחדר השינה, נבח והשתולל ללא הרף עד שהצליח להעיר את בני המשפחה ולהסב את תשומת ליבם למתרחש בביתם. אם המשפחה קמה ולהפתעתה גילתה ששטיח הכניסה לבית והדלת בוערים. היא העירה את בעלה שהבחין מיד בבקבוק ספירט המונח על השטיח הבוער והזעיק את המשטרה. לאחר חקירה מהירה הודיעה המשטרה כי מדובר בהצתה על רקע אנטישמי. בני המשפחה ניצלו אודות לנאמנותו וערנותו של הכלב אותו הם מגדלים בחום ואהבה.

ההצתה שהתרחשה בפרבר דרומי ששמו קרטיי איננה המקרה הראשון בו מותקפת המשפחה היהודית. בדיוק בשבוע שלפני כן, הוצת רכבם בשעת ערב מוקדמת בידי אדם הלבוש בברדס. במקרה הקודם נכחו עדי ראייה שעזרו למסור למשטרה את פרטי הלבוש של החשוד. הפרטים שנמסרו למשטרה הצביעו על שכן ממוצא צפון אפריקאי שפרסם לאחרונה ברשתות החברתיות דברי הסתה נגד יהודים המלווים בציטוטים מהקוראן. החשוד נעצר, נחקר ושוחרר.

בניגוד להצהרות הראשונות של מפקד המשטרה במחוז ואל דה-מארן, לפיהן לא ניתן לקבוע כי מדובר ב"התקפה על רקע אנטישמי", כינה 'המשרד הלאומי למאבק באנטישמיות' (BNVCA) את המתקפה כ"אירוע אנטישמי". הארגון הפועל בצרפת גינה את המתקפה והבטיח לסייע למשפחה המותקפת. דובר הארגון מסר כי ההתרחשויות האלה מלמדות כי גל המתקפות האנטישמיות שהחל במרכזי הקהילה היהודית (בתי ספר, בתי כנסת ומרכזים קהילתיים) התפשט וכעת היהודים מותקפים אף בבתיהם הפרטיים.

לפני כחודש ילדה יהודיה-צרפתייה בת 10 אושפזה לאחר שהוכתה על ידי חבריה לכיתה על רקע אנטישמי. אמה של הילדה שהותקפה התלוננה לפני כן במשטרה על כך שתלמידים מהכיתה בבית הספר הציבורי שבו בתה לומדת, הכו אותה במספר הזדמנויות, לעתים יום אחרי יום.

נשיא איגוד הקהילות היהודיות בצרפת, פרנסיס קאליפאט, אמר לאחר המקרה כי ההתעללות האנטישמית הפכה את בתי הספר הציבוריים ללא בטוחים ליהודים, ולכן נרשמת ירידה במספר היהודים ששולחים אליהם את ילדיהם.

לפני חודשיים בני משפחה יהודית בצרפת הוכו, הוחזקו כבני ערובה ונשדדו בביתם שנמצא בסמוך לפריז בשל יהדותם.

הקהילה היהודית בצרפת מונה למעלה מחצי מיליון בני אדם שכמחציתם גרים במטרופולין של פריז. זוהי הקהילה היהודית הגדולה ביותר בגולה מלבד יהודי ארה"ב. בצרפת ישנם 300 בתי כנסת פעילים ועשרות בתי ספר פרטיים יהודיים.

בחמש השנים האחרונות נרשמו כ-150 התקפות על רקע אנטישמי בצרפת מדי שנה. 51% מפשעי השנאה נגד מיעוטים במדינה מופנים נגד היהודים, שמהווים פחות מאחוז מ-66 מיליון אזרחי המדינה.

בעקבות העליה במספר ההתקפות האנטישמיות, יהודי צרפת עוזבים בהדרגה את המדינה. מאז 2006 יצאו מצרפת 40 אלף יהודים, רובם עלו לישראל בעוד מיעוטם היגרו לאנגליה וארה"ב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!