דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי חדש ברשת בתי הילדים אמונה

ההסכם, שנחתם ביום ראשון, ישפר את תנאי השכר של כ-800 עובדי הרשת | אבי סולימן, מזכ"ל הסתדרות הפועל המזרחי: "מדובר בצעד חשוב ומהותי. ההסכם החדש נחתם לאחר שנתיים וחצי של עבודה מאומצת שמעניק תנאים הוגנים וטובים לעובדים"

חתימת הסכם קיבוצי ברשת מעונות אמונה. ארכיון (צילום: דוברות הפועל המזרחי).
חתימת הסכם קיבוצי ברשת מעונות אמונה. ארכיון (צילום: דוברות הפועל המזרחי).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש ברשת בתי הילדים אמונה, המעסיקה כ-800 עובדות ועובדים, נחתם אמש (ראשון), במשרדי הסתדרות הפועל המזרחי בפתח תקווה. מזכ"ל הפועל המזרחי, אבי סולימן, ברך את הנהלת אמונה ואת ועד העובדים, שהצליחו לגשר על הפערים העמוקים ביניהם, אחרי למעלה משנתיים וחצי של דיונים. "זה היה קשה, ולא פשוט אך בסופו של תהליך ארוך הצדדים הגיעו להסכמות, ואני שמח על כך ומקווה כי מעתה העובדים ייהנו מתנאי עבודה מתגמלים , ברורים וטובים, הרבה מעבר למה שקבוע בחוק, ובעיקר יקנה להם ביטחון תעסוקתי", אמר סולימן.

יו"ר אמונה, ליאורה מינקה, ציינה כי "בסופו של דבר טובת הילדים שאנו מגדלים ומחנכים יום יום עמדה לנגד עיננו. אנו יודעים כי שיפור התנאים של העובדים, שעוסקים כאן במעשי חסד, זו המטרה העיקרית". מנכ"ל הרשת, דוד הדרי, הוסיף כי "ההסכם החדש מעניק לעובדים תנאים מצוינים שלא קיימים באף הסכם קיבוצי אחר של מוסדות רווחה וחינוך. מדובר בהישגים משמעותיים מאוד הודות לעבודתם המאומצת של ועד העובדים והסתדרות הפועל המזרחי שייצגו נאמנה את כלל העובדים במוסדות".

Posted by ‎הסתדרות הפועל המזרחי‎ on Sunday, November 5, 2017

נציגי העובדים, שמעון גמדני ושיקו חג'ג', הודו למזכ"ל הפועל המזרחי על הסיוע הרב שניתן להם ועל הייצוג בעת המשא ומתן, שהניבו להם תוצאות חיוביות. כי "זה  היה תהליך ארוך וקשה עם הרבה מאד ויכוחים ודיונים שכללו גם ויתורים של שני הצדדים" אמרו, "אולם מה שעמד לנגד עיננו כל הזמן היה רק טובת הילדים ושמירה על המשך קיומו של מפעל החסד הענק שאנו עובדים בו למעלה משלושים שנה ונקרא 'אמונה'".

ההסכם מסדיר, בין היתר, נושאים כמו תוספות שכר, ביטול השלמה לשכר מינימום, פתיחת אופק קידום לעובדים , קרן השתלמות ועוד. בטקס השתתפו גם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד אביגדור קולה, והיועצת המשפטית עו"ד רחלי פרץ כהן.

ההישג המרכזי של ההסכם הוא ביטול סעיף ההשלמה לשכר מינימום, שפגע בהתקדמות העובדות. כמו כן נקבעה מחדש טבלת הדרגות, באופן המבטיח את עליית שכר העובדים עם הוותק בשיעור של כ-3% מדרגה לדרגה, זאת לצד תוספת שנתית של 0.75%. לצד זאת נקבע כי יפתחו קרנות השתלמות לעובדים עם ותק של שנתיים ומעלה, עם ההפרשה המקסימלית למעסיק בשיעור של 7.5%.

מכסת ימי החופשה של העובדים הוגדלה אל למעלה מהמינימום הקבוע בחוק, וצפויה אף היא לגדול בהתאם לוותק העובדים. כמו כן, הוגדלו גם שווי ימי ההבראה המגיעים לעובדים.

אמונה היא תנועת הנשים של הציונות הדתית המפעילה חמישה בתי ילדים בבני-ברק, בנתניה, בפרדס-חנה, בעפולה ובאבן שמואל – המהווים בית לחניכים המופנים ברובם על ידי שירותי הרווחה ובתי המשפט. כמו כן מהווה אמונה גם המפעיל השלישי בגודלו של מעונות ילדים – בהם מתקיים בימים אלה מו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!