דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דרוזים

בארץ / משטרת ישראל עצרה הבוקר (ג') שבעה צעירים דרוזים מרמת הגולן

ה-7, תושבי מג'דל שמס ועין-קיניא, נעצרו לפנות בוקר בחשד להתפרעות וגרימת נזק לגדר המערכת באירועי יום ו' האחרון | מהמשטרה נמסר: "רואים בחומרה כל התפרעות שלוחת הרסן אשר עלולה לסכן את חיי התושבים והחיילים באזור"

ישראלים דרוזים מתאספים בגבול הסורי ברמת הגולן כהזדהות עם הדרוזים בכפר חאדר בסוריה לאחר הפיגוע . 3 בנובמבר (צילום: באסל עווידת/ פלאש 90)
ישראלים דרוזים מתאספים בגבול הסורי ברמת הגולן כהזדהות עם הדרוזים בכפר חאדר בסוריה לאחר הפיגוע . 3 בנובמבר (צילום: באסל עווידת/ פלאש 90)
שי ניר

ביום שישי האחרון, בעקבות התגברות הלחימה באזור הכפר הדרוזי חאד'ר שבגולן הסורי, התקהלו עשרות תושבי רמת הגולן סמוך לגדר המערכת בגבול עם סוריה. בהודעת משטרת ישראל נמסר כי חלק מהמתקהלים החלו להתפרע, תקפו שוטרים, גרמו נזק לגדר המערכת ואף חצו את הגבול. עוד נמסר בהודעת המשטרה כי בעקבות חקירה מהירה של משטרת ישראל, נעצרו היום (שלישי) לפנות בוקר 7 חשודים, 2 מתוכם קטינים מהישובים מג'דל שמס ועין קיניא בחשד להתפרעויות במקום, תקיפת כוחות הביטחון וגרימת נזק לגדר המערכת. אחד מהעצורים אף חשוד כי פרץ את גדר המערכת וחצה את הגבול.

העצורים יובאו במהלך היממה הקרובה לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בקריית שמונה. משטרת ישראל מדגישה כי תפעל למיצוי הדין עם פורעי חוק ומפרי הסדר ותמשיך לפעול ביחד עם יתר כוחות הביטחון לשמירה על ביטחון מדינת ישראל.

כפר חד'ר רמת הגולן הסורית – תצפית ממוצב חרמונית (צילום: שי ניר)
כפר חד'ר רמת הגולן הסורית – תצפית ממוצב חרמונית (צילום: שי ניר)

מה שהחל בשישי בפיצוץ מכונית תופת בעמדת הכוחות המזוהים עם משטר אסד, בהם כוחות חיזבאללה ומיליציה המזוהה עם איראן, בכפר חאד'ר הדרוזי, התגלגל במהרה לניסיון כיבוש הכפר בידי כוחות המורדים בניסיון לשבור את מובלעת המורדים באזור בית ג'אן הדרוזית. תושבים בכפר חאד'ר, שנחרדו מהצלחת ניסיון כיבוש המורדים הפעילו תושבים מכפרי הדרוזים ברמת הגולן הישראלי שיפעילו לחץ על כל העדה ועל מדינת ישראל כדי שזו תמנע את הכיבוש. בעקבות התסיסה בקרב הדרוזים יצא דובר צה"ל בהודעה חריגה וחסרת תקדים כי לא יאפשר את כיבוש הכפר. מאוחר יותר הודלף מלשכת ראש הממשלה, ששהה באותה עת בביקור מדיני בלונדון, הדיווח כי לשכתו בקשר רצוף עם ראש העדה הדרוזית, השייח' מוואפק טריף, וכי נמסר לו שישראל לא תסכים לכיבוש חאד'ר.

בתום היום מתקפת המורדים פסקה וכל אחד מהצדדים הלוחמים האשים את מדינת ישראל כי סייעה 'לצד השני', בין אם בסיוע להתקפה ובין אם בהכשלתה. ההודעות שיצאו מישראל הן חסרות תקדים בכך שלראשונה ישראל לכאורה נקטה צד בלחימה בין הצדדים בסוריה, דבר ממנו נמנעה מאז פרצו המרידות נגד משטר אסד ובכך לכאורה העניקה מטריה ביטחונית לאויביה בהם כוחות אסד, חיזבאללה ואיראן.

הכפר הדרוזי חאד'ר מזוהה עם משטר אסד ובני הכפר משרתים בכוחות החיזבאללה ומיליציה נוספת המזוהה עם איראן. הכפר ידוע כעוין את ישראל ובני הכפר היו מעורבים מספר פעמים בפעילות חבלנית עוינת נגד ישראל. בשנת 2014 כוח סיור מגדוד 202 של הצנחנים עלה על מטען רב עוצמה שהונח על-ידי תושבים מהכפר. מהפיצוץ נפגע אנושות קצין צה"ל ועוד שלושה חיילים נפצעו באורח בינוני.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!