דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורסל נשים: ישראל הפסידה 90:87 לבריטניה במוקדמות היורובאסקט

הנבחרת הישראלית הוליכה ברבע האחרון אך נאלצה לגשת להארכה אחרי 77:77 בתום הזמן החוקי | אז הראו הבריטיות עדיפות, ורשמו ניצחון יקר | המאמן עדן ענבר: "המשחק היה בידיים שלנו. עשינו טעויות שלא מתאימות למעמדים הללו"

נבחרת ישראל מול נבחרת בריטניה בכדורסל נשים (איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל מול נבחרת בריטניה בכדורסל נשים (איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל לנשים פתחה אמש (שבת) את הופעתה במוקדמות אליפות אירופה, היורובאסקט, עם הפסד צורב מול נבחרת בריטניה. משחק החוץ הסתיים בתוצאה 87:90, אחרי הארכה, למרות משחק מצויין של הנבחרת הישראלית. ניצחון ישראלי במשחק היה יכול לתת מקדמה נהדרת לקראת המשך טורניר המוקדמות, בסופו תעלה הנבחרת שתדורג ראשונה בבית הישראלי  – שכולל גם את יוון החזקה, ופורטוגל – יחד עם שש משמונת הסגניות הטובות ביותר, לאליפות אירופה שתתקיים בסרביה ובלטביה ב-2019. במשחק השני בבית ניצחה יוון בחוץ את פורטוגל, בתוצאה 60:66.

נבחרת ישראל מול נבחרת בריטניה בכדורסל נשים (איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל מול נבחרת בריטניה בכדורסל נשים (איגוד הכדורסל בישראל)

במחצית הראשונה, הציגה נבחרת ישראל משחק הגנה מצוין. מספר שלשות טובות הובילו את הנבחרת לרדת למחצית ביתרון מבטיח 36:30. הבריטיות פתחו בסערה את המחצית השנייה, עם ריצה 3:10 בשתי הדקות הראשונות. אך יכולת טובה של המתאזרחת אלישה קלארק, החזירה את ישראל למשחק ולא נתנה לבריטיות לברוח.

המחצית השניה הסתיימה בצורה דרמטית. שלוש דקות לסיום, צימקה לויצקי את התוצאה ל-69:67 והקבוצות החליפו סלים. שלשה גדולה של דיאמנט, 1.34 דקות לסיום, החזירה את היתרון לישראל. עוד סל של דיאמנט נתן לנבחרת יתרון 3, אבל שלשה של פאנקבלי קבעה שוויון 74:74, כשעל השעון 39 שניות.

אז הגיעה השנייה של צעירי, הווינרית של הנבחרת, שקברה שלשה כשעל השעון 8 שניות. הנבחרת לא ביצעה עבירה, ושנטל הנדי השוותה ל-77:77, ועכשיו על השעון 5.7 שניות. הפעם צעירי החטיאה והמשחק הלך להארכה.

צעירי פתחה את הארכה בשלשה, והבריטיות החזירו אחת. זה הפך למשחק מטורף ודיאמנט העלתה את הנבחרת ל-86:85. היתרון עבר לבריטניה, כשהשופט שרק לעבירה בלתי ספורטיבית, שלא הייתה, נגד שפיר ומזה הנבחרת כבר לא חזרה. הבריטית קלעו חמש נקודות רצופות כדי לסגור את המשחק

קלעו לישראל: לויצקי, 23; קלארק, 19; דיאמנט, 17; צעירי, 12; שפיר, 10; בן נון 6.

“אכזבה גדולה, חבל. המשחק היה בידיים שלנו. עשינו טעויות שלא מתאימות למעמדים הללו בדקה האחרונה" אמר בסיום מאמן הנבחרת, עדן ענבר, "אני גאה בבנות על המאמץ, הפנים קדימה. באנו לפה כדי לנצח, ידענו שאנחנו משחקים מול קבוצה טובה, עשינו מה שצריך אבל בסוף בעטנו בדלי בגלל כמה החלטות פחות טובות, זה חלק מהספורט”.

שחקנית הנבחרת, שירן צעירי, הוסיפה כי “היינו צריכות לנצח, אבל זה לא עוזר לנו עכשיו. המשחק הזה מאחורינו, יש לנו משחק מול פורטוגל בבית ושום דבר לא נגמר. הכל פתוח והכל יכול לקרות”.

המשחק הבא של הנבחרת יתקיים ביום רביעי הקרוב, אז תארח את פורטוגל בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!