דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

מדיני - ביטחוני / נערכים לתגובה על פיצוץ מנהרת הטרור - סוללות כיפת ברזל נפרשו במרכז

בשבוע שעבר פוצץ צה"ל מנהרת טרור שנחפרה מעזה לכיוון ישראל, ו-14 פעילי הג'יהאד האיסלמי נהרגו | ארגון הטרור לא הגיב עדיין, ובמערכת הביטחון נערכים לכך | בשבוע שעבר הזהיר האלוף פולי מרדכי את ראשי ארגוני הטרור בעזה מהסלמה

סוללת כיפת ברזל סמוך לאשדוד (צילום ארכיון: מרים אלסטר  פלאש90)
סוללת כיפת ברזל סמוך לאשדוד (צילום ארכיון: מרים אלסטר פלאש90)

אמש (שני) פורסם כי על רקע הערכות מעודכנות בדבר ניסיונות לפיגוע נקמה מצד כוונות ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, נפרסו סוללות כיפת ברזל גם במרכז הארץ. ירי צלפים לעבר העובדים על החומה התת קרקעית בגבול עם רצועת עזה או טיל נ"ט מדויק לעבר ג'יפ צבאי הם רק חלק מהתרחישים שצה"ל נערך אליהם. הנחת העבודה היא שהג'יהאד האסלאמי יחפש רגע של שאננות ותורפה בפעילות הצבאית הקרובה לגדר המערכת כדי לנקום על הפצצת המנהרה והרג 14 המחבלים בשבוע שעבר.​ כמה ימים אחרי פיצוץ המנהרה אישר צה"ל כי הוא מחזיק בגופות חמישה מחבלי הג'יהאד האיסלאמי שנהרגו במנהרת הטרור.

העבודות להקמת המכשול התת קרקעי נגד מנהרות נמשכות, לצד הדריכות וההיערכות, אולם לא במלוא היקפן. העבודות מתבצעות בהתאם להערכות המצב. גם החקלאים בעוטף עזה שבו לעבודה כרגיל בשדות הסמוכים לגדר, אך הם מתבקשים להגיע לאזורים אלו רק במידת ההכרח.

סוללת כיפת ברזל, ארכיון (צילום: פלאש90).
סוללת כיפת ברזל, ארכיון (צילום: פלאש90).

באופן חריג פרסמה בסוף השבוע מערכת הביטחון אזהרה גם כלפי חמאס. "הג'יהאד רוקם מזימה ומשחק באש, נגיב בעוצמה גם נגד חמאס", אמר מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי בסרטון בערבית.

האלוף מרדכי הזהיר כי "כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האיסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ובנחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס. אנחנו מייעצים להנהגת הג'יהאד האיסלאמי בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים. מפקדת הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בדמשק ומנהיגי הארגון – רמדאן שלח וזיאד נחאלה – קחו מהר את העניינים לידיים כי אתם אלו שתישאו באחריות".

בג'יהאד האיסלאמי, לא נשארו חייבים והגיבו לאיום שכוון נגד מנהיגי הארגון, "לא נרפה את ההגנה על עמנו ואדמתנו. האיומים של האויב לפגוע בהנהגת הארגון הם בגדר הכרזת מלחמה, ואנו נתמודד עימם. האיומים האלה חושפים את הכוונות האמיתיות של הציוניים. זכותנו להגיב על כל תוקפנות ובתוך כך גם הזכות להגיב על פשע התוקפנות נגד מנהרת ההתנגדות, שגרם למות לוחמים מהזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד", נאמר בהודעה. "המסר שלנו לישראל: ידייך המגואלות בדמי ילדינו לא יפסיקו להרוג עד שייגדעו או עד שתסולקו מאדמתנו וארצנו. הטרור של האויב ואיומיו לא מפחידים אותנו ולא יניאו את הנהגתנו מדרך הג'יהאד, ההתנגדות וההגנה על עקרונותינו".

גם דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב שלשום לאיום של האלוף מרדכי: "האיומים נגד ההתנגדות מצד מי שמכונה 'מתאם פעולות ממשלת ישראל', יואב מרדכי, משקפות פאניקה ובלבול ביישות הציונית מפני תגובה שלנו על פשע הפגיעה באנשי ההתנגדות הפלסטיניים. ההתנגדות האמיצה תמשיך להיות מוכנה לבצע את חובתה – להגן על עמנו ולשבור את יוקרתו של הכיבוש".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!