דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איגודים מקצועיים

עבודה עולמית / "אחים ואחיות יקרים, התמיכה שלכם מעודדת אותנו להמשיך להילחם!"

קמפיין בינלאומי קורא להגן על ההתאגדות במפעל דשנים גאורגי שנודע בעבר ביחסים תקינים בין ההנהלה והעובדים | השנה המפעל נמכר ותנאי ההעסקה של העובדים הורעו | כאן נכנס לתמונה האיגוד המקצועי העולמי של עובדי התעשייה

חברי איגוד עובדים במולדובה בסולודריות עם העובדים בגיאורגיה (צילום: Industriall)
חברי איגוד עובדים במולדובה בסולודריות עם העובדים בגיאורגיה (צילום: Industriall)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

350 עובדי מפעל הדשנים הגאורגי "רוסטבי אזוט" (Rustavi Azot) פוטרו בעקבות התארגנותם באיגוד המקצועי של עובדי המתכת, התעשיות הכימיות והמכרות בגאורגיה (TUMMCIWG). מאז פברואר 2017 הנהלת המפעל מפעילה לחץ רב על העובדים במטרה לבטל את חברותם באיגוד המקצועי, זאת בניגוד לרצונם, ובכך לפרק את ההתארגנות שנוצרה במקום תוך כדי הפרת חוקי העבודה הגאורגים ואמנות 87 ו-98 של ארגון העבודה הבינלאומי (ILO), המכירות בזכות ההתאגדות של העובדים.

ב-2 בנובמבר האיגוד המקצועי העולמי של עובדי התעשייה 'אינדסטריאול' (IndustriALL) השיק קמפיין סולידאריות עם האיגוד המקצועי בגאורגיה. קמפיינים בינלאומיים המפעילים לחץ על מעסיקים הם חלק מארגז כלי העבודה של האיגודים המקצועיים ברמה הגלובאלית במטרה חזק את האיגודים המקצועיים ברמה המקומית ובכך להגדיל את כוחם של העובדים הנאבקים במקום כזה או אחר.

עד 2017 המפעל היה ידוע במחויבותו הסוציאלית לעובדים ולזכויותיהם, אך בתחילת 2017 המפעל נמכר, הבעלים הוחלפו וההנהלה החדשה פועלת בצעדים פוגעניים כלפי העובדים המתארגנים באיגוד המקצועי. מאז חודש מרץ 2017 האיגוד המקצועי הגאורגי מנסה בכל כוחו להתחיל מחדש את המשא ומתן עם ההנהלה אך ללא הועיל. האיגוד פנה, מספר רב של פעמים, למשרד העבודה, הבריאות והשירותים החברתיים בגאורגיה, בבקשת עזרה, אבל גם המשרד הממונה לא הצליח להחזיר את ההנהלה לשולחן המשא ומתן. למעשה, אוזלת היד של המשרד הממשלתי רק חיזקה את צעדי הדיכוי אותם מפעילה ההנהלה. לטענת האיגוד המקצועי הגאורגי, הנהלת המפעל ביטלה באופן חד צדדי את ההסכם הקיבוצי בין ההנהלה לאיגוד המקצועי מספטמבר 2013 והיא משנה את יחסי העבודה על ידי היתמת העובדים על חוזי עבודה לטווח קצר בלי ביטחון תעסוקתי.

איגודים מקצועיים נוספים בעולם המסונפים ל'אינדסטריאול' מארמניה, בלרוס, קירגיזסטן ורוסיה שלחו מכתב מחאה להנהלת המפעל. הם ציינו כי בעבר החברה הייתה אחת הדוגמאות הטובות ביותר לשותפות חברתית בגאורגיה, וכי הסכם קיבוצי שנחתם עם הבעלים הקודם עמד בסטנדרטים בינלאומיים כמו גם עם הנורמות האירופאיות המשתקפות ב-European Social Charter, מצב שכאמור השתנה דרמטית השנה.

האיגוד המקצועי הגאורגי עודד איגודים מקבילים מאזור חבר העמים לשלוח תמונות של פעילי איגוד מקצועי המחזיקים בשלט סולידריות ומתחייבים להגן על האיגודים בגאורגיה עם ההאשטאג #DefendGeorgianUnions.

טאמאז דולברידזה, יו"ר האיגוד המקצועי הגאורגי, יצא בקריאה לאיגודים המקצועיים במדינות השכנות לגלות סולידריות: "אחים ואחיות יקרים! תודה רבה על כל תמונה, על כל מכתב ועל כל דקה שאתם משקיעים בנו. התמיכה שלכם מעודדת אותנו להמשיך להילחם. אם נפסיד את הקרב המסוים הזה, אנחנו בטוחים שיצרנו את הבסיס לניצחון בעתיד. אנו מעריכים את פעילותו של "אינדסטריאול" שמצליח לתאם באופן מושלם את כולנו להוציא לפועל קרב עולמי".

להבעת סולידאריות והשתתפות במחאה, ניתן לחתום על עצומה המביעה את התנגדותכם לשבירת האיגודים מקצועיים של החברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!