דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

כדורגל נשים / ליגת העל נשים: ניצחון בכורה לבנות האקדמיה מול עירוני פ"ת

המחזור השלישי של ליגת העל נשים בכדורגל - קרית גת וחדרה נפרדו בתיקו | אס"א ת"א גברה על רעננה | רמת השרון כבשה בצרורות מול בנות נתניה | מצטיינת המחזור - שירלי אוחנה מרמת השרון, שכבשה אתמול לא פחות מארבעה שערים

מחזור 3 ליגת העל לנשים בכדורגל - הפועל רעננה (צילום מסך)
מחזור 3 ליגת העל לנשים בכדורגל - הפועל רעננה (צילום מסך)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השבוע התקיים המחזור השלישי בליגת העל. הפעם התמקדנו במשחק המרכזי -משחקה של קבוצת העתיד של כדורגל הנשים, האקדמיה לכדורגל, שניצחה בחוץ 2:0 את הפועל עירוני פ"ת. ביתר המשחקים, קרית גת האלופה נעצרה בתיקו 1:1 בחדרה, מ.כ רמת השרון התפוצצה עם 8:0 אדיר על בנות נתניה ואס"א ת"א חזרה לחייך אחרי ניצחון קשה 2:1 על הפועל רעננה.

טבלת ליגת העל בכדורגל נשים מחזור שני (גרפיקה: אידאה)
טבלת ליגת העל בכדורגל נשים מחזור שני (גרפיקה: אידאה)

הפועל עירוני פ"ת 0 – האקדמיה לכדורגל 2

הקבוצה הצעירה של האקדמיה מצליחה להשיג את הניצחון הראשון שלה העונה, מול  אחת הקבוצות החלשות העונה בליגה. כדאי מאוד לעקוב אחרי השחקניות הצעירות של המאמן הלאומי גיא עזורי, בשני המשחקים האחרונים הן מציגות יכולת נהדרת במרכז המגרש ושולטות במשחק. הבעיה שלהן עד כה היא העדר ניצול מצבים, ברגע שזה יקרה תהיה לנו אולי את אחת הקבוצות המפתיעות של העונה.

בדקה ה-7 הזדמנות ראשונה טובה לאקדמיה, שירה אליניב מקבלת כדור בצד ימין של הרחבה, מעבירה רוחב לצד השני ליאנא ח'טיב אשר בועטת מתוך הרחבה מעל השער. האקדמיה ממשיכה בלחץ על השער של פ"ת ובדקה ה-9 מסירה של נלי חאג' מוצעת את שירה אליניב שמשחררת בעיטה טובה ממרכז הרחבה וסוחטת עצירה מצויינת של דניאל רוזן שמונעת יתרון ראשון במשחק.

בדקה ה- 12 פ"ת עושה טעות, עדי סופר מחזירה את הכדורגל לשוערת שלה שתופסת את הכדור. בעיטה חופשית נהדרת של רעות רווחה עוברת את השוערת אך נעצרת במשקוף. האקדמיה שולטת במרכז המגרש וממשיכה לתקוף את שער של פ"ת, היתרון של האקדמיה בולט לעין והשער הראשון נמצא באוויר. בדקה ה-18 הזדמנות מצויינת לפ"ת. בעיטה חופשית טובה של נורה אבו שנב מ-30 מטר, אבל עצירה טובה של עמית ביילין הצעירה מונעת את השער. בדקה ה-23 בעיטה חופשית מדוייקת של טל פיינגזיכט נעצרת בירידה טובה של השוערת שהודפת לקרן.

המחצית השניה המשיכה באותה המגמה. האקדמיה שולטת במשחק ותוקפת בלי הפסקה והפועל פ"ת בעיקר מתגוננות, עם המון עבירות ויוצאת למתפרצות. כבר בחמש הדקות הראשונות מגיעות שחקניות האקדמיה ל-4 מצבים מול השער, אך רק בגלל חוסר דיוק בנגיעה האחרונה לא כובשות. בדקה ה-50 מלכה אוזל מעלה כדור לרחבה מצד ימין, אליס בלוחין בבעיטה יפה מהאוויר לא משאירה סיכוי לדניאל רוזן שוערת פ"ת, 1:0 מוצדק לאקדמיה. בדקה ה-93 נעה סלימהוג'יץ בת ה-14 בועטת כדור קשתי נהדר מעל שוערת פ"ת 2:0 לאקדמיה בסיום.

אס"א תל אביב 2 – הפועל רעננה 1

אס"א ת"א מגיעה למשחק הבית אחרי התבוסה הגדולה בשבוע שעבר 8:2 לקרית גת, מחזיקת הגביע חייבת ניצחון כדי להחזיר את הביטחון לשחקניות. בדקה ה-11 הכדור מגיע קרן גור בחברה שבועטת בין הרגלים של השוערת של הלנה דה סילבה,כמעט שער יתרון לרעננה, אבל גל ברקאי  מצילה את אס"א משער זכות מוקדם.  המשחק הפך להיות מאוד פיזי בין שני הקבוצות אם ריבוי עבירות. רעננה ממשיכה להגיע להזדמנויות ולא כובשת. הרבה בזכות יכולת טובה של דה סילבה בשער של ת"א.

בדקה ה-35 פריצה נהדרת של מורן פרידמן על הקו השמאלי, פרידמן מעבירה כדור רוחב נהדר שמגיע לעדן אביטל הצעירה שבועטת מתוך הרחבה פנימה 1:0 לאס"א.בדקה ה42 שוב מורן פרידמן באגף שמאל, עוברת את מאיה שימריך משחררת שוב כדור רוחב לצד שמאל ועדן אביטל מגיעה לכדור וכובשת את השני שלה במשחק. 2:0 לאס"א. רעננה עוד מצליחה להבקיע שער מצמק בדקה ה-81 מרגלי רוני שימריך 2:1.

עמי נימני מאמן אס"א התראיין בסיום המשחק "היה לנו חשוב היום רק לנצח, פחות חשוב לנו היופי. ולשמחתי את הניצחון הישגנו. קצת בצורה קשה, היינו יכולים לעשות לעצמינו חיים קלים. אם היינו קצת לא מדויקות במחצית השנייה ולסגור את המשחק"

 מ.כ רמת השרון 8 – הבנות נתניה 0

ניצחון ענק לרמת השרון שממשיכה את פתיחת העונה הטובה שלה ומנצחת בפעם השניה ברציפות. בדקה ה-13 טעות בהגנה של נתניה מאפשרת לסנטוס דה סילבה הברזילאית לכבוש את הראשון לזכות רמת השרון. בדקה ה-15 שוב טעות בהגנה שמאפשרת לשירלי אוחנה להבקיע בבעיטה מתוך הרחבה את שערה הראשון העונה. רמת השרון ממשיכה ללחוץ ובדקה ה21 כבר 3:0, כדור קרן מגיעה לשקירה דונקן שנוגחת את הכדור לרוחב השער וג'סיקה דה סילבה דוחקת את הכדור פנימה מקו השער. עד ההפסקה רמת השרון עולה ל4:0 אחרי  ששירלי אוחנה מבקיעה שער נוסף, הפעם בבעיטה מהקרן.

במחצית השנייה נתניה נשברה לגמרי ורמת השרון הביסה בקלות. בדקה ה-46 פריצה מצד שמאלה של שקירה דונקן מעלה את רמת השרון ל-5:0. שירלי אוחנה הוסיפה עוד שני שערים בדרך לרביעייה בלתי נשכחת וערבה שחף חתמה את תוצאת המשחק בדקה ה-83. ניצחון מדהים לרמת השרון שמייצר הצהרת כוונות לקראת המשך העונה וניסיון לזכות שוב בתואר האליפות כמו בעונת 2016. בנות נתניה ללא שער מתחילת העונה וצריכה לעשות סדר בהתקפה ובהגנה כדי להשתפר העונה בליגה.

מכבי כישרונות חדרה 1- מ.ס קרית גת 1

האלופה ממשיכה ברצף משחקי הצמרת בפתיחת העונה.למרות שעד כה הצליחה לנצח את שנים מהיריבות המרכזיות שלה העונה למאבק האליפות. הקבוצה מחדרה מצליחה לעצור את הדהירה של קרית גת ומצליחה דרך משחק מצויין לסיים בתיקו 1:1. זהו איבוד הנקודות הראשון של קרית גת העונה. בדקה ה-39 אנדראה לאיו הרומניה המצויינת של קרית גת כובשת בנגיחה מתוך הרחבה, אחרי הגבה טובה של דוס סנטוס. המשחק נשאר צמוד עם הזדמנויות לשני הצדדים ובדקה ה-87 בעיטה של דניאל סופר פוגעת ברגל קרית גתית, הכדור עולה מעל שוערת קרית גת ואירה הברזילאית ונכנס פנימה 1:1 וחלוקת נקודות מוצדקת בסיום.

מצטיינת המחזור- שירלי אוחנה

בעונת 2007/8 שירלי אוחנה כבשה 55 שערים וזכתה באליפות עם מכבי חולון, אוחנה הייתה באותה העונה בת 24 והייתה בשיאה, שנה אחר כך היא שוב זכתה במלכות השערים ובאליפות הפעם עם 56 שערים. ב-2009/10 שוב מלכת השערים עם 47 כיבושים, אוחנה שהייתה שלוש שנים רצוף מלכת השערים, כבר בת 34 ולמרות זאת, היא מוכיחה שהיא עדיין סקוררית אדירה. הרביעייה שכבשה לרשת נתניה הייתה ככל הנראה רק יריית הפתיחה לעוד עונה מלאה בשערים, כאשר המטרה המרכזית שלה תהיה להחזיר את תואר האליפות לרמת השרון אחרי שסיימו שנה שעברה במקום השני בליגה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!