דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

ספורט / כדורסל נשים: ניצחון חשוב לנבחרת ישראל בבית מול פורטוגל 56:59

נבחרת ישראל חזרה למסלול הנצחונות | אחרי ההפסד הכואב לבריטניה חזרו חניכותיו של עדן ענבר להיכל ה"דרייב אין" וניצחו את פורטוגל במשחק הקרבה שהוכרע בסל ניצחון של טל לב | 19 נקודות לקרלארק, 10 לצעירי

נבחרת ישראל נגד פורטוגל בכדורסל נשים (צילום: פייסבוק איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל נגד פורטוגל בכדורסל נשים (צילום: פייסבוק איגוד הכדורסל)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל ניצחה אמש (רביעי) עם נבחרת פורטוגל, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה לכדורסל נשים. שתי המפסידות של המחזור הקודם נפגשו באולם ה"דרייב אין" בת"א, שהיה גדוש בקהל. הישראליות הגיעו לאחר הפסד בהארכה לנבחרת בריטניה והאורחות לאחר הפסד לנבחרת יוון. דבר אחד היה ברור דקות לפני הפתיחה, וזה שאחת מהן תזכה לניצחון ראשון ואילו האחרת תיכנס עצמה לבור עמוק מדי. השחקניות בכחול לבן יכולות להיות מעודדות מהאנרגיות החיוביות שהיו במנצ'סטר וידעו שריכוז בדקות הסיום זה המפתח לניצחון ראשון בקמפיין.

מחצית ראשונה

הרבע הראשון התאפיין בקושי של השחקניות בכחול לבן להגיע לצבע ובזריקות מחוץ לקשת שלא מצאו את הרשת, מצד שני הפורטוגזיות בהובלת מספר 7 מישל ברנדו ומספר 14 סופיה סילבה נכנסו לעניינים, שתי עבירות תוקף מצד הישראליות לא עזרו לצמצם את הפער, הרבע מסתיים ביתרון 6 לנבחרת באדום. בתחילת הרבע השני שינתה הנבחרת של עדן ענבר את הטקטיקה, כניסות לצבע של אלישיה קלארק והגנה נוקשה יותר הביאו לשיויון וזאת בלי נעמה שפיר שנפצעה בתחילת הרבע ודיאמנט שצברה שלוש עבירות מאמצע הרבע השני. החילופים הרבים אצל השחקניות הישראליות היוו סגנון שונה מהמשחק מבריטניה ואיפשרו את השתלבותן של נוף קדם, טל לב, נופר שלום ועדן רוטברג אך מה שהעיב על כך היה חוסר הריכוז שגרם ל-11 איבודי כדור, דבר שאיפשר לפורטגזיות בהובלת השחקנית סופיה גומז ולאבינה גומז לרדת למחצית ביתרון 37:28 אחרי ריצת 8:0.

נבחרת ישראל נגד פורטוגל בכדורסל נשים (צילום: פייסבוק איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל נגד פורטוגל בכדורסל נשים (צילום: פייסבוק איגוד הכדורסל)

מחצית שנייה

3 נקודות של צעירי עם תחילת הרבע ואיבוד כדור פורטגזי אותתו שלנצח את ישראל במגרשה הביתי זה לא יהיה דבר קל. אלישיה קלארק נתנה את הלב והנשמה בהגנה מה שאפשר לצמצם את ההפרש, יחד עם זאת, עדן ענבר המאמן מחליט לחזור להרגליו הישנים ומשאיר את אותה חמישייה כל הרבע חוץ מחילוף אחד. ולויצקי צעירי ובן נון מחזירות לו נקודות חשובות ישראל מסיימת את הרבע השלישי רק בפיגור שלוש 45:42 הפורטוגזיות קולעות 8 נקודות בלבד.

כל הרבע הרביעי התנהל בפינג פונג וברעש ועידוד נפלא מצד הקהל המקומי, השחקניות משני הצדדים לא וויתרו על המשחק ולו לרגע. השריקות הקלות על המשרוקית של צוות השיפוט הביאו למצב שבו קלארק, דיאמנט ולויצקי מוצאות עצמן עם ארבע עבירות, והאדומות ניצלו זאת לכניסות מתחת לסל  והשארת שחקנית פנויה מחוץ לקשת שהניב 5 נקודות בזמן הנכון מידיה של דניאלה דומינגז. מן הצד השני, ההליכה לטבעת של צעירי, שפיר שהייתה בכל מקום על הפרקט ודיאמנט בסל חשוב השאירו את המטוטלת.

ואז הגיע הרגע הקסום, במצב של שיויון בנקודות ושש שניות לסיום שהארכה נוספת מורגשת באוויר מכניס המאמן המקומי את טל לב לפרקט ובתרגיל שנראה מתוכנן מראש היא חיכתה בסבלנות על קו השלוש לכדור שהגיע ממסירה של נעמה שפיר, דממה בהיכל שלמה ואז שאגה גדולה, סל ניצחון מהאגדות מהפינה הימנית. המשחק הסתיים 56:59 לישראל. ניצחון חשוב להמשך הקמפיין.

הרבו לקלוע לישראל: אלישיה קלארק 19 נקודות ו10 ריבאונדים, שירן צעירי 10 נקודות ונעמה שפיר עם 8 נקודות ו4 ריבאונדים.

ב10.2 תפגוש הנבחרת למשחק בית חשוב  את היווניות שנמצאות ללא הפסד לאחר שניצחו אמש את בריטניה בתוצאה 59:61 אחרי עוד משחק צמוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!