דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / "אנחנו שואפות להגיע הכי גבוה שאפשר וכמובן שזה לזכות באליפות"

ראיון חגיגי עם ערבה שחף, שחקנית מ.כ רמת השרון ונבחרת ישראל | על פתיחת העונה המוצלחת בליגת העל והמשחק של נבחרת ישראל מול ספרד | המשיכו לעקוב אחרי סיקור כדורגל הנשים ב"דבר ראשון"

ערבה שחף במשחק הנבחרת נגד ספרד  (ההתאחדות לכדורגל)
ערבה שחף במשחק הנבחרת נגד ספרד (ההתאחדות לכדורגל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנים האחרונות כדורגל הנשים ברחבי העולם נמצא בגדילה משמעותית. יותר ויותר מדינות מעניקות חשיפה התקשורתית רחבה יותר, מועדוני כדורגל כמו ברצלונה ארסנל, יובנטוס ובאיירן מינכן פותחים קבוצות נשים או מגדילים את ההשקעה שלהם בהן. מגרשי הכדורגל מתמלאים באוהדים נלהבים,והתקציבים ברחבי העולם גדלים. יותר ויותר ילדות ונערות מצטרפות למשחק הכדורגל ומגלות עולם חדש ונהדר.

זאת עובדה קיימת שכדורגל הנשים משתפר, זהו הספורט עם אחוז הצמיחה הגבוה בעולם – בתוך 4 שנים בלבד, גדלה ההשקעה בכדורגל נשים באירופה מ-54 ל-108 מיליון יורו. בדרום אמריקה כל קבוצת גברים שרוצה להשתתף בגביע הליברטדורס חייבת להקים קבוצת נשים. שיאי צופים נשברים בליגות ברחבי העולם, המתקנים והתנאים משתפרים מיום ליום.

השנה אנו חוגגים 20 שנה לכדורגל הנשים בישראל. ליגת העל בכדורגל נשים נפתחה לפני שלוש שבועות ומשחקות בה העונה 9 קבוצות מרחבי הארץ. לראשונה השנה כל משחקי הליגה מצולמים ואפשר לצפות בהם מוקלטים ביוטיוב. התאחדות הכדורגל בשיתוף פעולה עם אתנה משיקים מגזין שבועי עם תקצירי המשחקים שניתן לראות בפייסבוק.

אנחנו בדבר ראשון החלטנו להעניק חשיפה רחבה לתחום כדורגל הנשים בארץ. מי שראה את משחקי נבחרות הנערות עד גיל 17 ו19 ששתיהן עלו לראשונה בתולדותיהן לשלב העלית במוקדמות אליפות אירופה יודע שיש עתיד נהדר לכדורגל הנשים בארץ.

במהלך השנה כל שבוע אנו נציג בפניכם סיכום שבועי של מחזור ליגת העל ונעשה היכרות וראיון עם שחקניות הליגה.

השחקנית הראשונה שיש לנו את הכבוד לפתוח איתה את המדור החדש הזה היא שחקנית הקישור ההתקפי ערבה שחף בת ה-27 מקבוצת מ.כ. רמת השרון. ערבה עשתה את תחילת דרכה בקבוצת מכבי לי באר שבע עד שהצטרפה לפני 5 שנים לקבוצת הצמרת מרמת השרון. לפני שנתיים הובילה את קבוצתה לאליפות ראשונה בתולדותיה כאשר כבשה שיא של 21 שערי ליגה. השנה רמת השרון פתחה בצורה טובה את העונה עם שני ניצחונות משלושה משחקי ליגה. שחף היא גם שחקנית הרכב בנבחרת ישראל והופיעה עד כה ב-23 משחקים בינלאומיים.

שלום ערבה, ספרי לנו על הרגע שבו החלטת שאת הולכת להיות כדורגלנית מקצוענית?

מגיל צעיר מאוד הכדור ״נדבק״ לי לרגל, הייתי משחקת עם הילדים בגן, אח"כ עם הבנים בבית ספר, בכל מקום אפשרי נכח הכדור. בגיל 15 התחלתי לשחק במכבי ״לי״ באר שבע  ומשם היה ברור לי שכל כולי בכדורגל.


בשנה שעברה סיימתן במקום השני בליגה, מה המטרות שלך העונה ומה הם מטרות הקבוצה?

המטרות שלי העונה לשפר את עצמי בתור שחקנית ככל שאוכל, ללמוד הרבה ולהגיע לרמה גבוהה יותר. המטרות שלנו כקבוצה הן ברורות מאוד, אנחנו שואפות להגיע הכי גבוה שאפשר וכמובן שזה לזכות באליפות ואם אפשר לקנח גם בגביע אז מה טוב.


איזו קבוצות לפי דעתך יתחרו העונה על אליפות הליגה?

העונה לפי דעתי יתחרו על האליפות ארבע קבוצות שהן: חדרה, אסא ת״א, קרית גת ואנחנו (רמה"ש). לא הולך להיות פשוט.

ערבה שחף (התמונה באדיבות המצולמת).
ערבה שחף (התמונה באדיבות המצולמת).

פתחת במשחק מול נבחרת ספרד, אחת הנבחרות הטובות באירופה, איך הייתה החוויה לשחק מול השחקניות הטובות בעולם?

לשחק נגד נבחרת ספרד זה די רגשות מעורבים, בראש ובראשונה גאווה גדולה מאוד לעמוד על כר הדשא, לשיר את ההמנון ולייצג את מדינת ישראל. כמובן שהקושי לשחק מול השחקניות הללו הוא גדול מאוד , מדובר בשחקניות מהטובות בכדורגל העולמי אבל ברגע שעולים על הדשא מזיזים הכל הצידה ונותנים את כל מה שיש, בסה"כ ההנאה היא גדולה.

מה היא פסגת הקריירה שלך עד כה ומה את מאחלת לך להמשך הקרירה?

פסגת הקריירה שלי הייתה כמובן לפני שנתיים כשלקחתי אליפות עם רמת השרון, וזה בדיוק מה שאני מאחלת לי להמשך הקרירה, לזכות בכמה שיותר תארים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!