דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורגל נשים: שחקניות נבחרת דנמרק ממשיכות במאבקן לשיוויון בשכר

הנבחרת הדנית לא הופיעה למשחק מוקדמות המונדיאל מול שבדיה ונעשנה בקנס ובהפסד טכני | למרות זאת, הן אינן נשברות ומקבלות גב מכדורגלניות רבות בעולם | קפטנית דנמרק פרניל הארדר: "אנחנו קרובות לסגור עסקה חדשה עם ההתאחדות הדנית ומביטות קדימה"

שחקניות נבחרת דנמרק במוקדמות המונדיאל 2015 (צילום: Kw0/ ויקימדיה)
שחקניות נבחרת דנמרק במוקדמות המונדיאל 2015 (צילום: Kw0/ ויקימדיה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת דנמרק בכדורגל נשים נמצאת בתהליך של מו"מ ארוך מאוד עם איגוד הכדורגל של דנמרק על התקציב השנתי שיוענק לנבחרת הנשים, כאשר עיקר המחלוקת היא במשכורות של השחקניות שמשתתפות בייצוג הנבחרת הלאומית. בשל חוסר הסכמה וסחבת במשא ומתן, שחקניות נבחרת דנמרק החליטו בצעד כמעט חסר תקדים לא להופיע ב-20/10 למשחק החוץ הגורלי של הנבחרת מול שבדיה.

ביום חמישי נערך דיון מיוחד בבית הדין של אופ"א החשש הגדול ביותר היה שאופ"א תחליט להשעות לאלתר את נבחרת דנמרק ממוקדמות המונדיאל, לאור תקדימים קודמים בכדורגל האפריקאי. אולם לאחר דיון ממושך, הוחלט לפסוק על קנס של 20 אלף יורו נגד התאחדות כדורגל הדנית וניצחון 3:0 לנבחרת שבדיה. בנוסף לעונש על תנאי לפיו – אם הנבחרת הדנית לא תופיע במשך 4 השנים הקרובות היא תושעה מידית מטורנירים של אופ"א.

תגובתה של קפטנית הנבחרת פרניל הארדר לעונש הצפוי הייתה אופטימית: "לא אנחנו השחקניות או התאחדות הכדורגל רצינו שזה יגמר בביטול המשחק מול שבדיה. ספורטיבית כמובן שזה נעשה יותר קשה לנו לאחר העונש של אופ"א, אבל אנו לוקחות את זה כאתגר ונעשה כל מה שביכולתינו כדי להעפיל למונדיאל. אנחנו קרובות לסגור עסקה חדשה עם התאחדות הדנית ומביטות קדימה"

משחק חצי גמר יורו 2017 בין דנמרק ואוסטריה (צילום: AP Photo/Ermindo Armino).
משחק חצי גמר יורו 2017 בין דנמרק ואוסטריה (צילום: AP Photo/Ermindo Armino).

למזלה של נבחרת דנמרק, הסולדריות בכדורגל הנשים חוצה יריבויות ספורטיביות, שחקניות הכדורגל מבינות שהמאבק לתשלום שכר הוגן ושווה בין נבחרות הגברים והנשים הוא מפתח להפיכת כדורגל הנשים לשיוויוני יותר, לכן לאחר ששחקניות הנבחרת הדנית הכריזו על שביתה דווקא שחקניות נבחרת שבדיה ביקשו באופן פומבי לא לפסוק לניצחון טכני לטובתן, אלא לקיים את המשחק בתאריך חלופי.

קרולין אסליני, אחת מכוכבות הנבחרת השבדית ייצגה את הקול המיוחד של הרוח הספורטיבית כאשר פרסמה יום לפני המשחק המתוכנן הצהרה באינסטגרם "אנחנו היינו אמורות לשחק מחר מול דנמרק. לצערנו המשחק בוטל וזהו יום עצוב לכדורגל הנשים. אנחנו שבורות לב בשביל הקולגות שלנו מדנמרק. אנחנו עומדות ב-100 אחוז מאחוריכן. אתן עשיתן את הדבר הנכון, אתן לא רק עושות את הקרב הזה בשביל עצמכן, אלא בשביל נערות צעירות שהן העתיד של הכדורגל בדנמרק. אבל זה קשה לעשות מו"מ עם אנשים מתקופת האבן. אנו יודעות שהשחקניות רצו לשחק וכך גם אנחנו. אל תענישו את השחקניות כי זה לא פייר. ואני יכולה להבטיח לכם (אופ"א) שכל נבחרת בינלאומית עומדת מאחוריהן"

בקיץ האחרון, נבחרת דנמרק בכדורגל נשים הייתה על גג העולם, כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר היורו שהתקיים בהולנד. במהלך הטורניר, סחפו שתי החלוצות – פארלין הארדר מוולפסבורג, ונאדיה נדים מפורטלנד, את הנבחרת המצויינת עם ניצחונות חשובים על נורווגיה ואוסטריה וכמובן הניצחון הבלתי נשכח על נבחרת גרמניה 2:1 ברבע הגמר, שהפסיק את שלטונן הכמעט נצחי של הגרמניות, שזכו בשישה טורנירים רצופים וכהנו 22 שנים כאלופות אירופה. בגמר נכנעה נבחרת דנמרק להולנד בתוצאה 4:2 למרות מאבק עיקש של הוויקינגיות האדומות.

למרות הישג השיא וההערכה הרבה שקיבלה הנבחרת על הקמפיין המוצלח, רק חודש עבר והשיחות בין התאחדות הכדורגל לאיגוד השחקניות בדנמרק הגיעו למבוי סתום והשחקניות הכריזו על שביתה. עיקר המחלוקת סביב ההסכם החדש הוא בשילוב של מספר דברים – ארגון השחקניות רוצה להשאיר את הסטטוס הקיים של מעסיק (התאחדות) ומועסקות (השחקניות) מכיוון שבמצב זה הן זכאיות לזכויות סוציאליות מסוימות שההתאחדות הדנית מעוניינת כעת לבטל. בנוסף, ארגון השחקניות מעוניין לקדם הסכם קיבוצי טוב יותר לשחקניות שיכלול בונוסים על הישגים ושכר על השתתפות בנבחרת כנהוג במדינות רבות וזאת כדי לאפשר לשחקניות הנבחרת לעסוק בכדורגל באופן מקצועני, ולא לחפש מקורות הכנסה נוספים בנוסף לעיסוק בספורט.

נבחרת דנמרק משחקת בבית מספר ארבע במוקדמות מונדיאל צרפת 2019. לאחר ניצחונות החוץ 4:0 על קרואטיה ו6:1 על הונגריה בנוסף להפסד הטכני לשבדיה. הנבחרת הדנית נמצאת במקום השני בבית המוקדם כאשר המתחרה המרכזית שלה על הכרטיס האוטומטי למונדיאל היא הסגנית האולימפית שבדיה, שנחשבת לאחד הנבחרות הטובות בעולם. דרך נוספת להשיג את הכרטיס הנכסף תהיה לסיים באחת מארבעת הסגניות הטובות ביותר בשלב הבתים ולנצח משחק פלייאוף. המשחק הבא של הנבחרת יהיה ב-9 באפריל בבית מול נבחרת אוקראינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!