דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

פלילים / לאחר 12 שנים: נגזר דינו של בילאל שאכר שרצח ואנס את רינת רואס

על שאכר, שנמלט מזירת האירוע ונמצא לאחר 10 שנים במקרה דרך בדיקת DNA, הוטל עונש של מאסר עולם ועוד 15 שנות מאסר | בית המשפט: "מעשיו של הנאשם מזעזעים ועליו לשאת בעונש חמור ביותר"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע (צילום ארכיון: אפרת טובול / פיקיויקי).
בית המשפט המחוזי בבאר שבע (צילום ארכיון: אפרת טובול / פיקיויקי).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) את דינו של בילאל שאכר, שהורשע ברצח ואונס רינת רואס ז"ל לפני 12 שנים. על שאכר הוטל עונש מאסר עולם + 15 שנות מאסר, ופיצוי מקסימלי של 250,000 ש"ח למשפחת המנוחה. בית המשפט הכריז כי מדובר ב"רצח חריג בחומרתו".

מקרה הרצח אירע לפני 12 שנים, כשהייתה רינת רואס בת 20. רואס סיימה את עבודתה בשעות הערב המאוחרות, הוסעה לצומת הסמוך לביתה סביב השעה 23:00, ומאז נעלמו עקבותיה. רק למחרת היום, לאחר שמשפחתה וחבריה החלו בחיפושים אחריה, גופתה נמצאה כשהיא מוטלת מתחת לשיח באתר בניה הסמוך לביתה, ללא רוח חיים.

שכאר עבד באותה עת כפועל בנייה בקרבת ביתה של המנוחה. הוא הבחין ברואס צועדת לביתה, גרר אותה בניגוד לרצונה אל סבך שיחים המצוי באתר הבניה; שם בעל אותה וביצע בה מעשה סדום, בניגוד להסכמתה ותוך שרואס נאבקת בו. שכאר חנק את המנוחה עד שהביא למותה, אז נמלט מהמקום כשהוא מותיר את גופת המנוחה בתוך סבך השיחים.

ממצאי חקירת המשטרה העלו כי רינת עברה התעללות מינית קשה ובשלב כלשהו נחנקה למוות. הרופא המשפטי שבדק את גופתה של רינת נטל דגימות DNA מכמה אזורים בגופה. המשטרה השוותה עשרות אנשים לדגימת ה-DNA, כולל פועלים רבים שעבדו בסביבת ביתה של רואס, אך לא הצליחה למצוא התאמה.

שכאר שעבד באזור ביום האירוע, נמלט מהמקום מיד לאחר המעשה. הדבר לא דווח וכך הצליח להימלט מהבאה הדין לאורך כמעט עשור. בשנת 2014 נעצר שכאר באופן אקראי באזור קריית-מלאכי, בגין אירוע אלימות נפרד. דגימת ה-DNA  שניטלה ממנו הוכנסה לבדיקה במאגר המשטרתי, אז נמצאה התאמה לדגימות שניטלו מגופתה של רינת המנוחה. בכך הצליחה המשטרה לאתר, סוף סוף, את מי שהתעלל ורצח את רואס.

ביולי 2014 הוגש כתב אישום נגד שכאר בגין רצח, אינוס ומעשה סדום. גם לאחר מעצרו, שכאר הכחיש את העבירות המיוחסות לו. לאחר משפט שהתנהל כשלוש שנים, הרשיע ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע פה אחד את הנאשם ברצח, אונס ומעשה סדום, שביצע במנוחה.

היום, דן בית המשפט את הנאשם לעונש של מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר מתוכם 15 שנים ירוצו בנוסף למאסר העולם. בית המשפט הטיל על הנאשם לפצות את משפחת המנוחה בסכום המקסימלי הקבוע בחוק – סך של 258,000 שקלים אשר ישולם להורי המנוחה בתוך 30 ימים, והכריז על הרצח כחריג בחומרתו. משמעות קביעה זו על ידי בית משפט, ש"אדם ביצע את המעשה בנסיבות חריגות בחומרתן" הינה בעלת משקל לעניין ההמלצה בעניין קציבת עונש מאסר עולם.

לעניין הטלת עונש מצטבר לעונש מאסר עולם בגין עבירות המין שביצע, ציין ביהמ"ש כי "מעשיו של הנאשם מזעזעים ועליו לשאת בעונש חמור ביותר, ולעמדתנו, יש לדון אותו לא רק למאסר עולם, אלא גם, ובמצטבר, לעונש בגין עבירות המין שביצע ברינת המנוחה. ההתעללות המינית אינה 'נבלעת' במעשה הרצח, וחילול גופה של המנוחה ילווה את בני משפחתה המיוסרת של רינת, עד יומם האחרון".

באשר להכרזת מעשה הרצח כרצח "חריג בחומרתו" ציין ביהמ"ש את ההתעללות המינית שביצע הרוצח במנוחה לפני רציחתה, ואמר כי "תוצאות מעשיו ממשיכים להשפיע על אחרים גם הרבה אחרי סיום ביצועם. המעשים המזוויעים ממשיכים ומשפיעים על משפחתה של רינת עד היום, ולמעשה ממשיכים להשפיע על הציבור כולו, אשר נותר מזועזע והמום מהעובדה, כי מעשים שכאלה יכולים להתבצע, ועוד על סף ביתו של הקרבן התמים, האקראי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!