דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מכון וינגייט

הסכם קיבוצי / בדרך להפיכתו לתאגיד ממשלתי: הסכם קיבוצי חדש במכון וינגייט

ההסכם החדש יכניס את המכון להסכמי המסגרת במגזר הציבורי, ויקלוט לתוכו 150 עובדים בחוזים אישיים | השרה מירי רגב: "למכון וינגייט למצוינות בספורט מגיע עובדים מצוינים" | ניסנקורן: "בית לאומי לספורט ההישגי הישראלי חייב להישען על השקעה בהון האנושי"

הכניסה למכון וינגייט. "עובדי המכון הפכו להיות שקופים" (ד״ר אבישי טייכר/פיקיוויקי)
הכניסה למכון וינגייט. "עובדי המכון הפכו להיות שקופים" (ד״ר אבישי טייכר/פיקיוויקי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת מכון וינגייט ונציגות העובדים במכון חתמו אתמול (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם שנחתם לאחר תקופה ארוכה ואינטנסיבית של משא ומתן, מסדיר את זכויות העובדים על רקע מיסודו של וינגייט כ'מכון הלאומי למצוינות בספורט', כחלק מיישום החוק להפיכת המכון לתאגיד סטטוטורי.

במסגרת ההסכם נקבע כי המכון יכלל בהסכם המסגרת במגזר הציבורי כפי שנחתם ביולי 2016 בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין שר האוצר משה כחלון, ובכלל זאת עליות השכר שנכללו בו. בנוסף לתוספת השקלית שיקבלו העובדים מכוח הסכם המסגרת, תוענק לעובדים גם תוספת שקלית מיוחדת נוספת. כלל התוספות ינתנו לעובדים באופן רטרואקטיבי בהתאם לפעימות הסכם המסגרת.

"אני מברכת על ההסכם הקיבוצי הנחתם עם עובדי המכון הלאומי למצוינות בספורט, וינגייט" מסרה שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, "אין ספק כי זהו צעד חיובי נוסף המגיע בעקבות הפיכתו של וינגייט לכפר אולימפי. החתימה על ההסכם היא תוצאה ישירה של חקיקת חוק וינגייט, שהגדיר את מעמדו כמכון לאומי המכשיר את מיטב הספורטאים והספורטאיות של מדינת ישראל. למכון וינגייט למצוינות בספורט מגיע עובדים מצוינים".

"ההסכם החדש מגיע לאחר תהליך מורכב ואחראי שהובילו הצדדים על מנת לחזק את מעמד עובדי וינגייט ולהבטיח את יציבות המכון על רקע התמורות החשובות במודל הפעילות שלו" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במעמד החתימה, והודה לכל הגורמים שהיו מעורבים בגיבושו . "ההסכם מביא לשיפור משמעותי בתנאי העובדים ומהווה נקודת זינוק מצוינת להמשך ההידברות בין הצדדים ולגיבוש מנגנון שכר חדש. הרעיון של בית לאומי לספורט ההישגי בישראל, חייב להישען על השקעה ראויה במשאב היקר ביותר והוא ההון האנושי".

אמוץ בכר, מנכ״ל מכון וינגייט, אמר: "מבחינתי, עובדי המכון הם הנכס החשוב ביותר לארגון  והם הנושאים העיקריים בתהליך השינוי המורכב לקראת הפיכתו של המכון לתאגיד ממשלתי במרץ 2018. החתימה על ההסכם הקיבוצי תאפשר לנוע כעת למימוש תכנית פיתוח שאפתנית תוך השקעות גדולות בתשתיות, שיהפכו את המכון למתקדם מסוגו בעולם. שני הדברים יקנו בטחון תעסוקתי לעובדים וביחד נוכל להבטיח לספורטאי ישראל את התנאים הטובים ביותר לטיפוח מצוינות בספורט ההישגי בישראל״.

הסכם קיבוצי חדש לעובדי מכון וינגייט (יהודה שגב, דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי חדש לעובדי מכון וינגייט (יהודה שגב, דוברות ההסתדרות)

ההסכם, שתוקפו לחמש שנים, מרחיב את תכולתו ביחס להסכם הקודם במכון, על כמאה עובדים נוספים אשר הועסקו עד כה בחוזים אישיים, וכעת יהנו ממנו כ-150 עובדים. על מנת לחזק את כוחם הארגוני של עובדי המכון ולמנוע היווצרות צורות העסקה פוגעניות, הוסכם בין הצדדים כי כל עובד תחת ההסכם אשר יסיים את עבודתו במכון מסיבה כלשהי, לא יוחלף על ידי עובד במיקור חוץ.

שיעור התוספות שיינתנו לעובדים הזכאים יעמוד על 12% לאורך שנות ההסכם. בין ההבנות מעוגנת גם ההתחייבות המשותפת של הצדדים להמשך ניהול המשא ומתן על שיעור תקציב קידום השכר לעובדי המכון, ובניית מנגנון שכר חדש ועדכני תוך שנה.

עוד קובע כי מעתה כלל העובדים שנמצאים תחת ההסכם יהיו זכאים לקרן השתלמות החל מיומם הראשון בעבודה, תוך הגדלה מדורגת בשיעור ההפקדות מטעם המעסיק לאורך תקופת ההסכם, עד לשיעור המקסימלי של 7.5% מהשכר.

יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, אשר ליווה את המו"מ הוסיף כי: "היום מתחיל עידן חדש במערכת יחסי העבודה במכון וינגייט וההסכמות משקפות את רוח שיתוף הפעולה בין הצדדים. לצד חיזוק הביטחון הכלכלי של העובדים, ההסכם מהווה הכרה חשובה בתרומתם לקידום הישגי ישראל בזירת הספורט המקומית והעולמית" . סמיה הודעה גם ליו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת ח"כ יעקב מרגי שסייע במהלך המשא ומתן.

"בשעה טובה, אחרי כמעט 5 שנים של שיחות, הגענו להסכם שמיטיב עם העובדים ומרחיב את תחולת ההסכם הקיבוצי על עובדים רבים נוספים" אמר יו"ר ועד עובדי וינגייט, נועם עמיר "ההצלחה בשלב הנוכחי הינה צעד חשוב ומבטיח שמחייב את הצדדים להתכנס מיד להמשך המו"מ ולגבש הסכמות גם לשלב ב' שיכלול הסדרה מלאה של מודל שכר חדש. אני רוצה להודות לכל חברי הוועד על המחויבות שגילו ועל ההישג החשוב למען העובדים. הערכתנו לכל צוות ההסתדרות שליווה אותנו בתהליך ובראשם ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר מרחב נתניה בהסתדרות משה סמיה ותודה גם להנהלת מכון וינגייט, בראשות המנכ"ל אמוץ בכר, על כך ששילבו ידיים ועשו את כל המאמצים על מנת להביא אותנו לסיום מוצלח של השלב הנוכחי".

את המשא ומתן ליוו גם מנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן, מרכז תחום מחקר ומדיניות באגף הכלכלה בהסתדרות – אלי גרשקרוין ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות במרחב נתניה – עו"ד יאיר אלגאווי אשר נכחו אף הם בטקס החתימה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!