דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

אברה מנגיסטו / אילן, אחיו של אברה מנגיסטו במטה האו"ם: "הוא זקוק לעזרתכם"

המשלחת של משפחת מנגיסטו ופעילים במטה לשחרורו הגיעה אמש למטה האו"ם בניו יורק לאחר מסע מחוף לחוף ברחבי ארה"ב, בנסיון לעורר את מצפון העולם בגורלו של אברה | אילן: "הפעילו את מלוא כובד משקלכם על כל הגורמים בכל המדינות שיכולים לסייע בשחרורו של אחי אברה"

בני משפחת מנגיסטו עם שגריר ישראל באו"ם - דני דנון באו"ם (צילום: מטה המאבק לשחרור אברה מנגיסטו)
בני משפחת מנגיסטו עם שגריר ישראל באו"ם - דני דנון באו"ם (צילום: מטה המאבק לשחרור אברה מנגיסטו)

המשלחת המיוחדת הכוללת את בני משפחת מנגיסטו ופעילים במטה לשחרורו של אברה, הגיעה אמש (שני) למטה האו"ם בניורק, כדי לגייס את תמיכת העולם למקרה ההומניטרי של השבוי הישראלי המוחזק בעזה. המשלחת צפויה לחזור בקרוב לישראל, לאחר שעברה מסע מחוף לחוף, שכלל הגעה לקהילות יהודיות ברחבי ארה"ב, פגישות רבות, והסברה נרחבת באשר למצבו של אברה.

אחרי שהציג את אמו אגרנש ואת עצמו באנגלית, פנה אילן, אחיו של אברה, בעברית לאורחים שהגיעו למסיבת העיתונאים שארגנה המשלחת במטה האו"ם: "יש לי אח שקוראים לו אברה. משמעות שמו באמהרית היא 'אור'. אברה, האור של המשפחה שלנו, לקה בנפשו. אחי, בלי להיות מודע למעשיו, חצה את הגבול לתוך עזה. זה היה לפניו יותר משלוש שנים, ומאז הוא מוחזק בידי חמאס. ומאז הוא חי ובמצוקה נפשית, יותר משלו שנים שאין לנו מידע עליו. שום מידע על מצבו, מה עובר עליו, מה הוא מרגיש. הוא מעולם לשירת בצבא, מעולם לא נלחם באיש. ארגון חמאס בעזה משחק בגורלו של אזרח לוקה בנפשו, משחק משחק ציני ואכזרי בחיי אדם שלא עשה רע לאיש, בניגוד גמור למוסר אנושי בסיסי, ובניגוד לכל חוק או אמנה בינלאומיים הנוגעים למקרים הומנטריים של חסרי ישע. יש לי אח, הוא חסר ישע, הוא זקוק לעזרתכם, לעזרת העולם. אמי אגרנש, העומדת כאן לצדי, לא שמעה דבר מבנה האהוב כבר יותר משלוש שנים. מיום שאברה נעלם, חייה הפכו לסיוט. היא אינה יודעת אם הוא אוכל, אם הוא שותה, אם הבן שלה מקבל את הטיפול שהוא כל כך זקוק לו. הא רוצה אותו בבית. תסתכלו עליה רגע, כמו כל אמא אחרת – גם לה מגיע לדעת מה קורה עם הבן שלה. הגענו לכאן, למטה האו"ם, לקרוא לקהילה הבינלאומית, לקרוא לכם להפעיל את מלוא כובד משקלכם על כל הגורמים בכל המדינות שיכולים לסייע בשחרורו של אחי אברה. ללחוץ על אירגוני הסיוע הבינלאומיים, שהתגלו בחולשתם ובאוזלת ידם, וכמובן על חמאס שמחזיק באדם חולה כבר למעלה משלוש שנים, ואחראי לגורלו."

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, אמר במסיבת העיתונאים: "לאו"ם יש מחויבות, שהפלסטינים מבינים שכל החזקה של ישראלים כאסירים היא לא מקובלת. כל אלו הדורשים שחרור של אסירים מעזה חייבים לדרוש את השחרור של כל הישראלים המוחזקים בידי חמאס. אל תטעו – ישראל לא תנוח עד שכל האסירים שלנו יחזרו הביתה.

בשבוע שעבר נפגשה המשלחת עם טד דוטיש, חבר המפלגה הדמוקרטית ואחד מנציגי פלורידה בבית הנבחרים האמריקאים. דויטש כתב בחשבות הטוויטר שלו: "למשפחתו של אברה מגיע שיחזור הביתה. ארגון חמאס חייב לשחרר אותו ואת השבויים הישראלים הנוספים המוחזקים ללא סיבה."

בשבוע שעבר פרסמנו כאן טור של יונית טלייניש פנטה, אחת הפעילות המרכזיות במטה לשחרורו של אברה, ובת משפחה, בו ביקשה מעם ישראל להתפלל לשחרורו של אברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!