דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מכבי חיפה: שני שחקני הנוער שנולדו להורים מהגרים ייחשבו כישראלים

ההתאחדות לכדורגל קבעה - טימוטי ליאור מוזי ואנצ' קיזלהיקו - שחקני קבוצת הנוער של מכבי חיפה שנולדו בישראל להורים מהגרים - ייחשבו כשחקנים ישראלים, זאת לאחר שהמועדון עתר לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל

טימוטי ליאור מוזי ממכבי חיפה נוער. (צילום: ג'ו הירש/ האתר הרשמי של מכבי חיפה)
טימוטי ליאור מוזי ממכבי חיפה נוער. (צילום: ג'ו הירש/ האתר הרשמי של מכבי חיפה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סיפורם המיוחד של טימוטי ואנצ' בני ה-16, שחקני מחלקת הנוער הכישרוניים של מכבי חיפה, מגיע היום לסיומו הטוב. טימוטי ליאור מוזי, שהוריו מדרום אפריקה, ואנצ' קיזלהיקו, שהוריו מהפיליפינים – נולדו בישראל, מחזיקים תעודת זהות כחולה, לומדים במערכת החינוך בישראל בכפר גלים ונחשבים ישראלים לכל דבר. אך לאחרונה, ההתאחדות לכדורגל החליטה לשנות את הסטטוס שלהם לשחקנים זרים. היום (שלישי) לאחר דיון בהתאחדות הוחלט לתקן את העיוות בהחלטה חד משמעית של ההתאחדות כי שני השחקנים ירשמו שוב כשחקנים ישראלים.

אנצ' קיזלהיקו הצטרף בעונת 2015/16 למועדון ממכבי הרצליה וטימוטי ליאור מוזי הצטרף למועדון בעונת 2014/15 ממחלקת הנוער של הפועל רעננה. בשלוש שנים האחרונות שניהם משחקים באותה קבוצת גיל ולרוב פותחים יחדיו בהרכב הקבוצות מליגת נערים ג' עד קבוצת הנוער. בעונה המשותפת הראשונה שלהם הם זכו במדי הקבוצה באליפות נערים ג' השרון ובשנה שעברה במקום השני בנערים ב' כאשר מוזי כבש 22 שערים לזכות הקבוצה. בעונה הנוכחית, שניהם פתחו את השנה בנערים א', אך לאחר פתיחת עונה חלשה הוקפצו לחיזוק קבוצת הנוער.

סיום המשחק ב"קצף": הירוקים מנצחים 0:3 את מכבי ת"א. שערים של ים כהן (14), חמודי כנעאן (44) וטימוטי מוזי (57) העניקו את הניצחון לירוקים. ◀️ http://bit.ly/2AkpKyE

Posted by ‎מ.כ. מכבי חיפה- מחלקת הנוער‎ on Saturday, November 4, 2017

ב-21/10 במסגרת ליגת הנוער קיזאלווקו פתח בהרכב של איתי מרדכי, כאשר בהפסקה נכנס ליאור טימוטי מוזי, מה שגרם לכך שהקבוצה מהכרמל שיחקה עם שני זרים ב-11. לאחר שהמשחק הסתיים בתיקו 1:1, התלוננו אנשי בני יהודה להתאחדות הכדורגל וטענו כי מכבי חיפה שיתפה שני שחקנים זרים בניגוד לחוק המאפשר את שיתופו של שחקן זר אחד במסגרת הנוער.

המקרה לא תועד בדו”ח השופט ניב ארד ורק לאחר שבני יהודה התלוננה, נערכה בדיקה מקיפה למקרה. הכדור עבר לידיו של תובע ההתאחדות לכדורגל, עו”ד ניר רשף, שצריך היה החליט האם להעמיד את הקבוצה לדין משמעתי, כאשר עקב תקדים בית”ר, ששיתפה בגביע הטוטו שישה זרים, ההערכה הייתה שמכבי חיפה תספוג הפסד טכני ובני יהודה תקבל את שלוש הנקודות.

מכבי חיפה עתרה באמצעות היועצים המשפטיים שלה, עורכי הדין, אודי שוכטוביץ ועופר בן אסא, מתוך כוונה להשיב את רישומם של השחקנים כישראלים. ההתאחדות לכדורגל, בהבנה מלאה, החליטה לשנות את רישומם בחזרה.

פרקליט המועדון, עו״ד עופר בן-אסא, אמר לאחר ההחלטה: "מדובר בשחקנים ישראלים לכל דבר בעלי תעודת זהות כחולה שנרשמו לאחרונה ע״י ההתאחדות כשחקנים זרים. הגשנו עתירה לנשיאות בית הדין לשינוי הסטטוס ואנו שמחים שההתאחדות לבסוף קיבלה את עמדתנו ואישרה את החזרת הסטטוס שלהם לשחקנים ישראלים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!