דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שחקני בוראץ' הסרבית במחאה יצירתית בעקבות פנדל "לא מוצדק"

דבר כזה עוד לא ראינו במגרשי הכדורגל: שחקני בוראץ' צ'אצ'אק לא הסכימו עם השופט ששרק פנדל לחובתם והרחיק להם שני שחקנים | בעלייה למחצית השנייה החליטו השחקנים להתיישב על הדשא ולהפנות את גבם לשופט

שחקני קבוצת בוראץ צ'אצ'אק התיישבו במהלך משחק בשביתה (צילום מסך FK Spartak Subotica
 youtube)
שחקני קבוצת בוראץ צ'אצ'אק התיישבו במהלך משחק בשביתה (צילום מסך FK Spartak Subotica youtube)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

זהו סיפור על תחושת אי צדק אדירה שהובילה למחאה יוצאת דופן. ביום ראשון יצאה קבוצת בוראץ' צ'אצ'אק מהליגה הסרבית למשחק החוץ החשוב מול קבוצת הצמרת ספרטק סבוטיצה. לבוראץ' שעוברת עד כה עונה קשה יש רק 10 נק' אחרי 17 משחקים והיא נמצאת כרגע במקום האחרון בליגה. בקבוצה רצו להפתיע ולנצח את היריבה החזקה – בכל מחיר.

המשחק נפתח באופן שקול ובדקה ה-27 כבש הקשר ההתקפי של בוראץ' לאזר יובאנוביץ' שער יתרון מפתיע. אך האופטימיות של בוראץ' התהפכה כאשר בדקה ה-42 נשרק פנדל מעורר מחלוקת לזכות ספרטק. חלוץ ספרטק בוז'אן ססאריץ קיבל כדור בצד שמאל של ההתקפה. בגלל המגרש הבוצי הוא התחיל לאבד את הכדור למגן השמאלי מילוש מרקוביץ'. כאשר הבין שאיבד את הכדור, תפס את מרקוביץ' עם שתי ידיו והעיף אותו על הרצפה באופן ברוטלי. לאחר שלא הגיעה השריקה הוא פרץ לרחבה, כשהוא מנסה להעיף ממנו את הקשר האחורי פבל פארדלו בעזרת רגלו וידו הימנית, עד שהצליח להפיל את שניהם. באופן מפתיע ובלתי נתפס, לאחר ביצוע שתי עברות ברורות נשרק פנדל דווקא לזכות בוז'אן סאריץ'. התגובה של שחקני בוראץ' הייתה חסרת פרופורציות, לאחר העבירות שביצע באופן ברור חלוץ ספרטק – הוא קיבל פרס על כך וזכה בפנדל מאוד מפוקפק.

מה שעוד יותר מפתיע, הייתה התגובה של שחקני בוראץ', כשתוך כמה שניות כל שחקני הקבוצה רדפו אחרי השופט והתעמתו איתו סביב ההחלטה לשרוק לפנדל. לאחר מספר דקות החליט שופט המשחק להוסיף חטא על פשע והרחיק את צמד שחקני בוראץ', את הבלם הבוסני אמר דופוביץ' והקשר כובש שער היתרון לזאר יבאנוביץ'. לאחר שש דקות של בלגן במגרש נבעט סוף סוף הפנדל, ע"י קשר ספרטק מילה סבקוביץ' שלא התעניין בכל הבלגן מסביבו וכבש את הפנדל כדי לאזן את התוצאה. מיד לאחר מכן השופט שרק למחצית. גם בירידה מהמגרש לחדרי ההלבשה, הגיעו שחקני בוראץ' להתלונן בפני השופט על חוסר ההגינות מבחינתם.

בעליה למחצית החליטו שחקני בוראץ' לפתוח במחאה יוצאת דופן. הם עלו למגרש ובמקום להתחיל את המשחק התיישבו כל שחקני השדה ב-3 קווים עם הפנים לשער, כאשר הם מפנים עורף במחאה יצירתית לשופט ולשחקני ספרטק. רק השוער ישב עם פנים לצד השני של המגרש. האקט המחאתי שככל הנראה תואם אם המאמן ומקבלי החלטות של הקבוצה, יצר את האפקט המתקבל.

תשעת שחקני השדה של בוראץ' ישבו על הדשא הבוצי במגרש ומנעו בכך את תחילתו של המשחק, אחרי שמבחינתם כבר איבד את ערכו הספורטיבי בעקבות הפנדל והרחקה הכפולה השנויים במחלוקת. לאחר כחמש דקות של שריקות בוז מהקהל המקומי של ספרטק ואיומים של צוות השופטים להכריז על הפסד טכני ולהעמידם לדין שיכול לפגוע קשות בקבוצה, החליטו שחקני בוראץ' לקום על רגליהם ולהמשיך לשחק.

תשעת השחקנים של בוראץ' ניסו בעיקר להתגונן ולא לספוג עוד שערים, אך גם דאגו להראות את המחאה שלהם כאשר בכל פעם שהכדור הגיע לשוער הקבוצה ולדימיר באציץ' הוא הרחיק את הכדור בהפגנתיות מחוץ לאצטדיון. שחקני ספרטק ניצלו את הכאוס המתרחש וכבשו עוד שני שערים מול הקבוצה המפורקת מנטלית שהתמודדה ובעיקר התגוננה מולה. שער של ולדימיר טוביקה בדקה ה-54 ועוד פנדל בדקה ה-85 שהפעם נכבש ע"י ולדימיר רדובנוביץ' חתמו את תוצאת המשחק עם ניצחון 3:1 בלתי מוצדק לקבוצת הצמרת שעולה כרגע למקום השלישי בטבלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!