דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגב קרמיקה

נגב קרמיקה / עובדי נגב קרמיקה: לחייב את ההנהלה למסור את המפעל ללא חובות

יומיים לאחר שאישר בית הדין להנהלה לפטר את העובדים, דורשים עובדי נגב קרמיקה שהמפעל יימסר ללא חובות ושעבודים, שצפויים להקשות על המכירה | הנהלת נגב קרמיקה מתנגדת | בשבוע הבא יקיימו ועדות הכנסת דיונים בנושא הפיטורים במפעל

עובדי נגב קרמיקה
עובדי נגב קרמיקה
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יומיים לאחר שאישר בית הדין את סגירת המפעל, עובדי נגב קרמיקה בירוחם, בליווי ההסתדרות ובגיבוייה, פנו היום (חמישי) לביהמ"ש המחוזי מרכז בבקשה תקדימית, לפיה הנהלת המפעל תחויב למסור אותו לרוכש עתידי שיפעיל אותו על כלל עובדיו – כשהוא נקי מכל חוב ושיעבוד, דבר שאמור להקל על מציאת קונה למפעל. יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, אמר לדבר ראשון כי ההסתדרות מתכוונת גם להגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על אישור הפיטורים.

מאחר שרוכש חדש טרם אותר, ביקשו בין היתר העובדים מבית המשפט שיחייב את ההנהלה לשמר את המפעל במצבו הנוכחי, למשך תקופת ביניים, ובמהלכה לשלם את שכר העובדים. בבקשה נטען כי רוכשי המפעל (קבוצת רוכשים בראשות איש העסקים יריב לרנר) הפרו את ההתחייבויות שנתנו במעמד הרכישה. התחייבויות אלו הביאו לזכייתם ברכישת החברה שהייתה בהקפאת הליכים, ולהעדפתם על פני רוכשים אחרים. בנוסף לכך נטען בבקשה כי הפרת ההתחייבויות הסבה נזק קשה מאוד לעובדי המפעל, ואילו העברת המפעל בתנאים הנדרשים בבקשה שהוגשה היום, עשויה להביא לתיקונו.

לאחר שבועות של משא ומתן שלא צלח, ביום שלישי ניתנה החלטת בית המשפט לענייני עבודה בב"ש המתירה להנהלת המפעל להתקדם בהליך פיטורי העובדים ולזמנם לשימועים, לאחר שצווים שיפוטיים מנעו זאת ממנה לאורך כשישה שבועות. מההסתדרות נמסר כי כבר בימים הקרובים יוגשו לבית הדין הארצי לעבודה כתב ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע.

מהנהלת נגב קרמיקה נמסר "הרוכשת והחברה דוחים מכל וכל את הטענות המופיעות בתביעה . מדובר בתביעת סרק וניצול ציני של הליכי משפט. התביעה הוגשה אחרי שבית הדין לעבודה אישר את סגירתו של המפעל .הרוכשת עומדת בכל המחויבויות שהיא לקחה על עצמה וסגירת המפעל הייתה צעד הכרחי אחרי שבמשך תקופה לא ניתן היה להביא לשיקומו והמשך הפעלתו היווה סיכון לקבוצת נגב כולה ול- 550 העובדים שעובדים ברחבי הארץ".

בעקבות הכוונה לסגור את מפעל נגב קרמיקה בירוחם, הודיעו היום יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) ויו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), כי יקיימו דיון משותף לשתי הוועדות ביום רביעי הבא. השניים מסרו לקראת הדיון: "נדרוש תשובות מכלל הגורמים המעורבים בתהליך, בהם הבנקים, בעלי השליטה החדשים והנהלת המפעל, על הקלות הבלתי נסבלת של מחיקת חובות עתק ופיטורי 140 עובדים בפריפריה".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) פנתה במכתב בהול ליו"ר וועדת הכספים בדרישה לקיים דיון דחוף בנושא סגירת מפעל נגב קרמיקה, "הסדר הרכישה על ידי הבעלים החדשים באפריל האחרון אושר על ידי בית המשפט מתוך מטרה ברורה- להביא להבראת החברה. עם זאת, בניגוד מוחלט לשיקום, בחרו הבעלים לסגור את המפעל ולשמר רק את מותג הרשת והחנויות. עסקה הרכישה הייתה "סיבוב" מהיר תוך הנאה מ"תספורת" ומחיקת חובות בגובה מאות מיליוני שקלים. אסור שרכישת מותג תעשייתי- ודאי באמצעות בית המשפט- תהפוך למתכון ליצירת רווחים מהירים מבלי לבחון מה ההשלכות התעסוקתיות".

ארגון אנו אשר מלווה את עובדי המפעל יזם קמפיין להפעלת לחץ על הממשלה כדי למנוע את סגירת המפעל. בעמוד הקמפיין נכתב "הבוקר קיבלו כל עובדי נגב קרמיקה בירוחם את ההזמנות לשימוע שיערך ב- 14/12. זאת על פי החלטת בית המשפט מאתמול שמאפשרת להנהלה לפטר את העובדים ולסגור את המפעל. העובדים מנהלים מאבק כבר למעלה מחודש ומסרבים לקבל את רוע הגזירה. אנחנו יכולים לעזור להם." לפרטים נוספים, עמוד הקמפיין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!