דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: גלן רייס ג'וניור מהמם את חולון ואת הליגה עם 43 נקודות במשחק

מפסיד: רוביניו הורשע באונס ונידון ל-9 שנות מאסר | וגם: כדורגל הנשים במקסיקו שובר שיאי צפייה בתוך שנה בלבד | השחקן הברזילאי שהניף אצבע משולשת לחברו לקבוצה ויצר מהומה | והשוער של צסק"א מוסקבה שהפסיק לספוג ליום אחד

גלן רייס ג'וניור הפועל חולון (צילום: עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל)
גלן רייס ג'וניור הפועל חולון (צילום: עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ודורס את הליגה: גלן רייס ג'ויניור

יאיר צוקר

בתחילת העונה הפועל חולון רצתה להראות שהיא עדיין קבוצת צמרת בכדורסל הישראלי כשצרפה לשורותיה את: גיא פניני, תמיר בלאט וג'ו אלכסנדר. ההתחלה לא הייתה מזהירה ובחולון החליטו להחתים זר נוסף. אבל בעיר ה"ינשולים" לא ידעו עד כמה הם יפגעו במטרה כשהחתימו את גלן רייס ג'וניור, בנו של שחקן הלייקרס של ימי שאקיל ובראיינט ואחד שידוע כ"טראבל מייקר" לא קטן.

השבוע הדהים רייס ג'וניור כשקלע 43 נקודות והוריד 11 ריבאונדים בניצחון המשוגע על חולון על אשדוד 106:109, שהיה החמישי ברציפות של הסגולים. אחרי שהביא את הניצחון הראשון של "חולוניה" בליגת האלופות של פיב"א על יניסיי קרסנויארסק בו קלע 28 נקודות.

רייס ג'וניור (26, 1.98) למד באוניברסיטת ג'ורג'יה טק משנת 2012 ונבחר במקום ה-35 בדראפט 2013 על ידי פילדלפיה ששלחה אותו בטרייד לוושינגטון, בה שיחק 16 משחקים במשך שנתיים במדי הוויזארדס. במקביל, נכנס לא מעט פעמים לכותרות בארצות הברית בשל ההתנהגות הבעייתית שלו כאשר באוקטובר 2015 נורה ברגלו בתקרית מחוץ למסעדה באטלנטה, ביולי 2016 נעצר לאחר שתקף שחקן מכללות לשעבר ושבר את לסתו, וברכבו נמצא אקדח ושישה טלפונים סלולריים ומריחואנה. לאחרונה שיחק בליגה הפיליפינית, ונקנס לאחר שאיים על שופטים. נקווה שהחיים הרגועים בחולון ישיבו אותו לדרך הישר ויגרמו נחת לאבא.

מפסיד באצבע מיותרת: פליפה ויזאו

ליאור ברטל

פליפה ויזאו בן ה-20 הוא חלוץ צעיר ומוכשר שמשחק בקבוצת פלמנגו בברזיל. ביום ראשון פגשה קבוצתו את  קורינטיאנס המובילה, למשחק צמרת מסקרן. פלמנגו פתחה בסערה ועלתה ל-3:0 כבר במחצית הראשונה. את השער השלישי כבש ויזאו ומיד הניף אצבע משולשת, באופן מפתיע האצבע הייתה מונפת לעבר חברו לקבוצה רודולפו בן ה-31. למרות שקבוצתו הייתה ביתרון מבטיח בחר החלוץ הצעיר להמשיך את הסכסוך שהתחיל כמה דקות קודם לכן על כר הדשא, אחרי שרודולפו הוותיק גער קודם לכן בויזאו בהגנה. למזלו בקבוצה משחק גם הקשר הוותיק דייגו בן ה-32 שחזר לברזיל אחרי קרירה ארוכה וולפסבורג, אתלטיקו מדריד, יובנטוס ופנרבחצ'ה. דייגו רץ בטירוף לעבר ויזאו ונזף בו קשות על ההתנהגות הבלתי מתאימה. ויזאו הבין את הטעות ותפס את ראשו, אבל את המעשה הבלתי מקובל כבר אי אפשר היה לבטל.

מנצחות ומשנות את כללי המשחק: כדורגל הנשים במקסיקו

ליאור ברטל

9,000 אוהדים ואוהדות ראו את משחק הגמר הראשון בליגה המקסיקנית לנשים בו ניצחה פאצ'וקה 2:0 את צ'באס. המשחק השני יתקיים ביום ראשון במגרש הביתי של צ'אבס. מדהים לראות איך הקמת הליגה המקצוענית במקסיקו הפכה את כדורגל הנשים ממשהו שולי לאירוע של מגרשים מלאים וזכויות שידור. איך תוך שנה הפכה ההתאחדות הכדורגל את שחקניות הכדורגל במקסיקו מאלמוניות לכוכבות כדורגל. אלו כמעט אותן השחקניות ששיחקו רק לפני שנה אחת נגד השנייה במשחקי הליגה החובבנית.

אין פה קסם או טריק יחצני, האמת הרבה יותר פשוטה – במקסיקו כמעט לכל קבוצות ליגת העל הקימו קבוצות נשים, האוהדים המשיכו להגיע ולעודד ומהר מאד נוצר עניין רב סביב הליגה וסיקור אינטנסיבי. כך משנים את ההיסטוריה של כדורגל הנשים. כל שדרוש הוא החלטה אמיצה ללכת על "כל הקופה", וכך נוצר מודל שאפשר לאמץ בעולם כולו. אולי אפילו בישראל הקטנה.

https://twitter.com/Fichajesfutmex/status/932856732715573248

מפסיד וקיבל את המגיע: רוביניו

יאיר צוקר

רוביניו, חלוצה לשעבר של נבחרת ברזיל, הורשע אתמול (חמישי) באונס קבוצתי של קטינה ונגזרו עליו 9 שנות מאסר בפועל. החלוץ בן ה-33 שנחשב בזמנו לאחת ההבטחות הגדול בברזיל, עם 100 הופעות בנבחרת ה"סלסאו" וכיום משחק באתלטיקו מיניירו, היה אחד מתוך קבוצה של חמישה גברים שנמצאו אשמים בתקיפה מינית של צעירה אלבנית, שהתרחשה במועדון לילה במילאנו ב-22 בינואר 2013, עת שרוביניו היה שחקן מילאן.

רוביניו כבר הואשם בעבר באונס של סטודנטית בריטית בלידס ב-2009, אך באפריל האחרון נודע שלא יוגש נגדו כתב אישום. עם זאת, במערכת המשפט האיטלקית קיימים מספר הליכי ערעור בהם השחקן צפוי להשתמש כדי לנסות ולהימנע ממאסר. עד אז הוא צפוי להשאר בברזיל ולהמשיך לשחק בתקופה הקרובה באתלטיקו מיניירו.

מנצח ומסיר את הקללה: איגור אקינפייב

צור רוזנצוויג

איך הייתם מרגישים אם למשך 11 שנה ו-43 משחקים בליגת האלופות כל משחק שהיה לכם הייתם סופגים בו שער? הכירו את איגור אקינפייב שוערה בן ה-31 של קבוצת הכדורגל צסק"א מוסקבה אשר בשבוע האחרון הצליח לשמור על שער נקי לראשונה מאז 2006 במשחק הניצחון 0:2 על בנפיקה ליסבון והשמחה הייתה גדולה.

https://twitter.com/MobileBetUK/status/933426484026454017

קללת האלופות אשר מלווה את השוער זמן כה רב לא מייצגת כלל את הקריירה הנפלאה של שחקן אשר קיים את משחקו הראשון בבוגרים בגיל 17 ומאז אוחז כמעט בבלעדיות באפודת השוער הראשון, וכמה משמח שהרשת שלו לא זזה במשחק קריטי להמשך הקמפיין האירופאי של המועדון הרוסי. אכן יום חג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!