דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מצרים

טרור עולמי / מצרים: כ-235 הרוגים בפיגוע רצחני במסגד בצפון סיני

עד כה דווח על כ-235 הרוגים וכ-130 פצועים | במסגד, שנמצא בעיירה ביר אל-עבד שבצפון סיני, בדיוק החלו תפילות יום השישי | אף ארגון לא לקח אחריות אך עולה החשד כי מדובר בפעולה של ארגון דאע"ש

עמדת שמירה מצרית באזור סיני (צילום: AP)
עמדת שמירה מצרית באזור סיני (צילום: AP)
שי ניר

סוכנות הידיעות המצרית MENA מדווחת כי כ-235 בני אדם נהרגו בפיגוע שהתרחש במסגד בעיירה ביר אל-עבד, הסמוכה לאל-עריש בצפון סיני, במה שנראה כהתקפה של ארגון דאע"ש. המפגעים פוצצו מטען חבלה מסוג כלשהו ולאחר מכן פתחו בירי על המתפללים מהזרם הסופי.

בסוכנות הידיעות ציטטו מקורות רשמיים שאמרו כי מלבד ההרוגים כ-130 בני אדם נפגעו בפיגוע במסגד א-ראודה שבעיירה ביר אל-עבד, כ-40 קילומטרים מאל-עריש. מוקדם יותר מקורות רשמיים מסרו כי 4 רכבי שטח הפציצו את המסגד ולאחר מכן ירו על המתפללים בזמן תפילת יום שישי.

מחקירה ראשונית עולה כי המפגעים השתמשים במטולים מסוג RPG, רובים ומכונות יריה על המסגד בו שהו באותה העת כ-400 מתפללים. עוד דווח ברשתות זרות כי מזל"טים מצריים ירו והרגו כ-15 מיליטנטים שהיו מעורבים בפיגוע על המסגד.

https://twitter.com/EgyptWOT/status/934034145063456768

פצועים מהאירוע פונו לבתי חולים באזור.

במצרים הכריזו על שלושה ימי אבל בעקבות הפיגוע. נשיא מצרים פאתח אל עבד א-סיסי מכנס ישיבת קבינט בטחוני.

בישראל החלו תגובות לפיגוע במצרים

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי הוא "שולח תנחומים והשתתפות בצער שכנינו בני העם המצרי בשעה קשה זו" והוסיף, "הפיגוע הרצחני הוא עדות לכך שסביבינו נוצר סדר עולמי חדש שבו החלוקה היא בין תומכי טרור כאיראן ודע״אש ובין תומכי האנושיות". בנט בדבריו קרא לאחדות בינלאומית למאבק בטרור, "זו השעה לאחדות בינלאומית של מלחמה בטרור באשר הוא: רוסיה, אירופה, ארה״ב, ישראל והעולם הערבי- כולנו נפגעי הטרור וכולנו צריכים לצאת למאבק משותף נגדו. אם בני האור יתאחדו- ננצח".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש סיוע למצרים, "אני קורא לרה"מ נתניהו להציע סיוע מידי למצרים ולהנחות על הקמת משלחת סיוע שתצא לשם בהקדם האפשרי. עלינו לסייע בכל דרך – בין אם בתרופות, כוחות רפואה ופינוי נפגעים – הנדרשת כדי להציל חיים ולטפל בנפגעים הנמצאים מרחק רב מבתי החולים". לדברי חזן, "אם ישראל הייתה נכונה לסייע הומניטארית בעקבות אסון רעידת האדמה באיראן ובעיראק – על אף היותן מדינות אויבות ויצואניות של טרור שיעי – קל וחומר שמחובתנו המוסרית לסייע ככל יכולתנו לשכנתנו, עמה אנו מצויים ביחסי שלום."

יצחק (בוז'י) הרצוג כתב בטוויטר: "תנחומינו הכנים לנשיא מצרים והעם במצרים בשל האסון שהתרחש היום בפיגוע הטרור בסיני. מחשבותנו ותפילותנו עם חללי הפיגוע ובני משפחותיהם."

השר לביטחון פנים גלעד ארדן כתב בטוויטר: "ישראל מגנה את הפיגוע הנתעב במצרים ומביעה את אהדתה העמוקה ביותר לעם המצרי ולממשלתו. על כולנו החובה לעמוד יחד נגד הטרור האיסלאמי הקיצוני בכל צורותיו. עלינו להילחם בו בכל מקום."

גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיב בציוץ בטוויטר:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/934080974773776384?s=08

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!