דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח רבין

רצח יצחק רבין / 22 שנה לאחר רצח רה"מ - יבקש הרוצח משפט חוזר על פציעת המאבטח

רוצח ראש הממשלה חתם אמש על מסמך המייפה את כוחו של עורך דינו להגיש בקשה למשפט חוזר בגין הרשעתו בפציעת מאבטח רה"מ | אם המהלך יצליח השלב הבא יהיה בקשה למשפט חוזר על הרשעתו ברצח

אנדרטת רבין - סימני עמידה של יצחק רבין ויגאל עמיר (צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך ויקימדיה)
אנדרטת רבין - סימני עמידה של יצחק רבין ויגאל עמיר (צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך ויקימדיה)
שי ניר

רוצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, חתם אתמול (ראשון) על מסמך ייפוי כוח והרשאה לבקשת משפט חוזר במטרה לפסול את פסק הדין שניתן בעניין פציעת יורם רובין, המאבטח של ראש הממשלה. עו"ד גבי שחר אמר לחדשות המהדורה המרכזית כי הצלחת המהלך תוביל בהמשך לניסיון לפסול את פסק הדין על רצח רבין. "בשלב ראשון אנחנו נגיש בקשה למשפט חוזר שיפסול את פסק הדין שניתן נגדו לגבי פציעת המאבטח, ואחר כך זה ישליך על כל הפרשה".

מוקדם יותר פרסמה אשתו של הרוצח לריסה טרימבובלר בחשבון הפייסבוק שלה פוסט המציג תכתובת לכאורה עם אדם בשם מיכאל ובו נכתב כי "אני שמח להודיע כי היום 26.11.17 בעלך יגאל עמיר חתם לעו"ד גבי שחר שלושה מסמכים היסטוריים בקשר למשפט חוזר". בתחילת השבוע שעבר טרימבובלר פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה בו היא מצהירה שבעלה הרוצח, ידרוש משפט חוזר.

יגאל עמיר משחזר את הרצח במהלך חקירת המשטרה (AP Photo/Nati Harnik)
יגאל עמיר משחזר את הרצח במהלך חקירת המשטרה (AP Photo/Nati Harnik)

כזכור, יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין ז"ל, בסיום העצרת 'כן לשלום – לא לאלימות', שהביעה תמיכה במהלכים המדיניים אותם הובילה ממשלת רבין השנייה. לרצח, ולעצרת התמיכה ברבין ובשלום, קדמה הסתה שהשתוללה ברחובות ישראל, כשתמונתו של רבין התנוססה בהפגנות הימין עטוף בכאפיה, או בדמותו של קצין ה-ס.ס היינריך הימלר, והקריאות "רבין רוצח, רבין בוגד" ו"בדם ואש את רבין נגרש" נשאגו מגרונותיהם של מפגינים משולהבים. מרבית המנהיגים הפוליטיים באופוזיציה לא יצאו בזמנו כנגד גלי ההסתה.

הדין הפלילי בישראל מאפשר משפט חוזר בכמה מקרים: אם בית משפט פסק שאחת הראיות שהוגשו במשפט המקורי יסודה בשקר או בזיוף ואלמלא אותה ראיה הייתה תוצאת המשפט משתנה לטובת הנידון, אם הוצגו עובדות או ראיות חדשות העשויות לשנות את תוצאות המשפט לטובת הנידון ואם אדם אחר הורשע באותו המעשה, כשממשפטו של אותו אדם עלה כי מי שהורשע לראשונה בעבירה לא ביצע אותה. בנוסף, אם יש חשש ממשי שנגרם עיוות דין. כאמור, עו"ד שחר סירב לספר האם יציגו ראיות חדשות שיתמכו בשחרורו של רוצח ראש הממשלה. "בשלב הזה אני לא מתכוון לפרט את חומר הראיות", אמר.

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב על פרסום הגשת הבקשה למשפט חוזר ואמר, "אסור בכלל לדון בבקשה. יש רק גורל אחד שמגיע לרוצח השפל הזה – להירקב בכלא עד אחרון ימיו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!