דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מוקדמות גביע העולם בכדורסל: הפסד צורב לנבחרת ישראל ביוון

הנבחרת יצאה למשחק חוץ בכרתים, איבדה 26 כדורים, ולא הצליחה לתת מענה ליוונים בדרך לתוצאה 61:82 | הנבחרת המארחת הגיעה הברכב חסר, אך הצליחה לברוח כבר מהרבע השני | קטש: "בתהליך הזה נצטרך לדעת לקבל הפסדים"

נבחרת ישראל נגד יוון בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל נגד יוון בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל הפסידה אמש (שני), 61:82, לנבחרת יוון במחזור השני של מוקדמות אליפות העולם שנערך בכרתים. כעת, עומד מאזנה של הנבחרת הישראלית על 1-1, אחרי ניצחון במשחק הפתיחה מול אסטוניה החלשה. המחזור הבא של מוקדמות האליפות ייערך בפברואר, אז תארח הנבחרת את בריטניה.

ישראל פתחה טוב את המשחק, וב-15 הדקות הראשונות הצליחה להיצמד ליוונים. אך אחר שוויון 25, פתחה נבחרת יוון מבערים, ושיפרה בהדרגתיות את משחק ההתקפה וההגנה שלה. נבחרת ישראל נותרה ללא מענה, ועד הסיום צמח הפער ל-21 נק'.

נבחרת ישראל נגד יוון בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל נגד יוון בכדורסל (תמונה באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

היוונים, שהגיעו למשחק בלי מרבית כוכבי היורוליג שלהם, נהנו ממשחק מצויין של רכז פנאתינייקוס ניק קלאת'יס, שקלע 11 נק' וחילק 8 אס' בניהול משחק מצויין. שחקן נוסף של פנאתינייקוס,  ת'נאסיס אנטטוקומפו, אחיו הגדול של כוכב מילווקי, שיחק מעט, אך בדקות שקיבל היה נהדר בשני צידי המגרש, עם מגוון מרהיב של דאנקים וחסימות.

בצד הישראלי, עודד קטש יצטרך להמשיך לעבוד עם חניכיו על ניהול המשחק, אחרי שישראל איבדה 26 פעמים את הכדור וקלעה רק 4 מ-18 ניסיונות מחוץ לקשת.

מהלך המשחק

שתי הקבוצות פתחו את המשחק עם אחוזים לא טובים מהשדה, אבל קלאת'יס המצוין היה הראשון להתאושש, עם נקודות שהעלו את יוון ליתרון 4-6, אחרי שגל מקל ספג עבירה שנייה מהירה. הכניסה של תמיר בלאט שידרגה את ההתקפה של ישראל, ושלשה שלו העלתה את הנבחרת ליתרון 18-15 בסוף הרבע הראשון.

היוונים פתחו טוב את הרבע השני, ורצו ליתרון 18-20 בתוך דקה וחצי, כשישראל ממשיכה לאבד כדורים בקצב מסחרר. שלשה של תמיר בלאט שמרה את ישראל במשחק ועצרה את המומנטום המקומי, כשקטש הזעיק פסק זמן בפיגור 25-28. חסימה של אנטטוקומפו, ונקודות שלו מהקו קבעו כבר הפרש שיא ליוונים בסיום המחצית הראשונה, 32-37.

הנבחרת פתחה לא טוב את המחצית השנייה, והפער צמח ל-12 נקודות בתוך 2 דקות בלבד. שון דוסון וריצ’ארד האוול ניסו לשמור את ישראל בתמונה, אבל למרות שהצליחו להוריד אותו ל-6 בלבד, שלשה של פנאיוטיס ואסילופולוס החזירה את יוון ליתרון דו-ספרתי, שצמח משם הוא עד 47-59 בסוף הרבע השלישי.

אנטטקומנפו פתח את הרבע האחרון בטירוף עם שני דאנקים וחסימה גדולה, בדרך ליתרון 51-68 יווני. 5 נקודות רצופות של בר טימור ניסו להחזיר את ישראל לעניינים, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. 61-82 ליוון בסיום.

קלעו לישראל: ריצ'רד האוול 13 נקודות, בר טימור 10, ג'ייק כהן 10, תמיר בלאט 10, שון דאוסון 5, אבי בן שימול 4, גל מקל 3, חואקין שוכמן 2, רפי מנקו 2, עידן זלמנסון 2.

"מקווה שבעתיד נראה נבחרת שתשאף גבוה"

מאמן נבחרת ישראל עודד קטש אמר בתום המשחק כי "אני שמח על השבוע שעברנו, אומנם המשחק היום היה מעט מתסכל, כי כן הגענו מבחינה הגנתית אבל איבדנו יותר מדי כדורים. 17 מהם רק בחצי הראשון וזה פגע בנו. הפסדנו את המשחק בחצי הראשון במובן מסוים. אנחנו נלמד מזה. שיחקנו נגד נבחרת מאוד מנוסה".

"צריך לדעת לשחק מול נבחרת יוון. צריך הרבה ניסיון, הרבה שקט נפשי ולדעת להתמודד מול האינטנסיביות שלה" הוסיף קטש, "התוצאה הייתה יכולה להיות טובה יותר, אם שחקנים היו נכנסים טוב יותר ועם יותר ביטחון למשחק. יש להם הרבה שחקנים ותיקים ששמרו על הסגנון המשחק שלהם והיו מאוד אגרסיביים".

"אני מאוד שמח מקצועית. האווירה בנבחרת טובה ואנחנו צריכים לשמר זאת ובחלון הבא לקחת את זה צעד קדימה. היה ברור שבתהליך הזה נצטרך לדעת לקבל הפסדים. אני מקווה שבעתיד נראה נבחרת שתשאף גבוה. נהניתי מאוד עם הצוות והשחקנים במהלך השבוע הזה", סיכם קטש.

שחקו הנבחרת, בר טימור, אמר אחרי ההפסד כי "הם היו הרבה יותר אגרסיביים וחדים מאיתנו, לצערי. איבדנו הרבה כדורים ולכן הפסדנו את המשחק. סבלנו מקצת חוסר מזל ותיאום. חבל, אני לא חושב שזה היה צריך להיות ההפרש בין הנבחרות. הרגשתי שהפער הוא הרבה יותר קטן מזה. הם שמרו חזק לאורך כל המשחק. אנחנו צריכים להמשיך הלאה. היה נחמד בסה"כ עם השחקנים. התחברנו. אנחנו יכולים להציג כדורסל טוב ואני מקווה שנראה את זה בהמשך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!