דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הצפונית

בעולם / היא עשתה זאת שוב: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי שנפל במימי יפן

הפנטגון מסר כי הטיל הבליסטי עף למרחק של כ-1,000 ק"מ לפני שנפל למימיה הכלכליים של יפן | בעקבות הניסוי, קרא ראש ממשלת יפן לכינוס חירום של הקבינט היפני | מומחים דיווחו כי מפציצים אמריקאים צפויים לטוס בשמי קוריאה הצפונית לצורך "הפגנת כוח"

אדם בסיאול צופה בשיגור הטיל של קוריאה הצפונית (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)
אדם בסיאול צופה בשיגור הטיל של קוריאה הצפונית (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)
אוריאל לוי

קוריאה הצפונית ערכה אמש (שלישי) ניסוי בטיל בליסטי. כך דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, יונהאפ, בהסתמך על מידע שהגיע מצבא קוריאה הדרומית. על פי הדיווחים, הטיל שוגר ממחוז דרום יונגן לכיוון מזרח. מקורות בכירים בארה"ב אישרו את הדיווח ומסרו כי צבא קוריאה הדרומית מנתח כעת בצוותא עם צבא ארה"ב את הנתונים הנוגעים לשיגור. ראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע כי הטיל נחת במים הכלכליים של יפן וקרא לכינוס חירום של הקבינט היפני. לפי דיווחים של מומחים העוקבים אחר המתרחש בקוריאה הצפונית הטיל הבליסטי נורה מצוללת.

לפי דיווחים של מומחים העוקבים אחר המתרחש, מטוס מעקב טילים RC-135S Cobra Ball אמריקאי טס בשמי קוריאה הצפונית לאחר שיגור הטיל. כמו כן נערכה הדמיית מתקפת פתע בטילים בליסטיים Hyunmoo-2 דרום קוריאניים, ו-ATACMS אמריקאיים על מטרות בקוריאה הצפונית. מטוסים מפציצים כבדים מדגם B-1B צפויים לטוס בשמי קוריאה הצפונית ל"הפגנת כוח". הפנטגון מסר כי הטיל הבליסטי עף למרחק של כ-1,000 ק"מ לפני שנפל לים במימיה הכלכליים של יפן.

קים ג'ונג און צופה בפצצת מימן שקוריאה הצפונית טוענת שיש בידה יכולת להרכיב על טיל בליסטי (צילום: Korean Central News Agency/Korea News Service via AP)
קים ג'ונג און צופה בפצצת מימן שקוריאה הצפונית טוענת שיש בידה יכולת להרכיב על טיל בליסטי (צילום: Korean Central News Agency/Korea News Service via AP)

מוקדם יותר היום אמרו מומחים בממשל האמריקאי כי קוריאה הצפונית עשויה לערוך ניסוי טילים בימים הקרובים. הניסוי האחרון של קוריאה הצפונית נערך בספטמבר, אז שיגרה המדינה טיל שטס מעל יפן ונחת באוקיינוס השקט ממזרח אליה. סוכנות הידיעות יונהאפ דיווחה מפי מקור בממשלת קוריאה הדרומית כי המודיעין האמריקאי, הדרום קוריאני והיפני, מצאו סימנים לשיגור אפשרי של טיל ונמצאים בכוננות עליונה.

במקביל, השר הדרום קוריאני לענייני איחוד הקוריאות מסר כי קוריאה הצפונית עשויה להכריז על השלמת תוכניתה הגרעינית בתוך שנה. "מומחים מעריכים כי לפיונגיאנג ייקח בין שנתיים לשלוש שנים, אבל היא מפתחת את היכולות הגרעיניות שלה מהר יותר משציפו ואנחנו לא יכולים לשלול את האפשרות שהיא תכריז על השלמת תוכנית הגרעין שלה בתוך שנה", אמר השר צ'ו מיונג-גיון לכלי תקשורת בסיאול. לדבריו, קוריאה הצפונית כבר ערכה מבחני דלק ומנוע בשבועות האחרונים, במטרה להגיע לטיל בליסטי בין-יבשתי שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני כבר בשנה הבאה.

בחודשים האחרונים הגיע המשבר בחצי האי הקוריאני לשפל והמתיחות בין קוריאה הצפונית לארה"ב, יפן וקוריאה הדרומית הסלימה. זאת לאחר שקוריאה הצפונית ערכה ניסויים גרעיניים וניסויים בטילים בליסטיים ואף איימה לתקוף את ארה"ב בנשק הגרעיני שהיא מפתחת. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים מנגד להשמיד את קוריאה הצפונית ולהמיט עליה חורבן שכמותו העולם לא ראה.

בעקבות סדרה של שיגורי טילים וניסויים גרעיניים שערכה לאחרונה קוריאה הצפונית הטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות נוספות בהסכמתן של סין ורוסיה, השומרות על יחסים קרובים יחסית עם פיונגיאנג. רק השבוע גינתה קוריאה הצפונית את החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להגדיר אותה כ"מדינה תומכת טרור", ואמרה כי מדובר ב"התגרות חמורה ובהפרה בוטה". יתכן כי הניסוי הבליסטי שערכה אמש מגיע בתגובה להחלטה זו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!