דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נתיב האבות

נתיב האבות / הסתיים פינוי הנגרייה בנתיב האבות

מאות שוטרים פינו אתמול נגריה הבנויה ככל הנראה על קרקע פלסטינית, בהתנחלות אלעזר בשכונה הקרויה 'נתיב האבות' | בשכונה 50 משפחות | פינוי הבתים צפוי בעוד שלושה חודשים

  • פינוי 'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה הדס פרוש/ פלאש 90)
    פינוי 'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה הדס פרוש/ פלאש 90)
  • פינוי 'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה הדס פרוש/ פלאש 90)
    פינוי 'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה הדס פרוש/ פלאש 90)
  • פינוי 'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה הדס פרוש/ פלאש 90)
    פינוי 'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה הדס פרוש/ פלאש 90)
שי ניר

כוחות משטרה פינו אתמול (רביעי), לפי הנחיית בג"ץ, בניין בו הוקמה נגריה, על קרקע עליה לא הוכחה בעלות. במקום התבצרו מאות בני נוער, והפינוי מתבצע בשלב זה ללא אלימות. דובר צה"ל מסר כי ‏"בהתאם להנחיית הדרג המדיני החלו כוחות הביטחון בהריסת המבנה הבלתי חוקי ב״נתיב האבות״. בפעילות משתתפים כוחות הביטחון במספר מעגלי אחריות ופועלים לפינוי המבנה תוך שמירה על הביטחון החוק והסדר."

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה
פינוי הנגריה ב'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה המאבק נתיב האבות)
פינוי הנגריה ב'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה המאבק נתיב האבות)

מפלגת האיחוד הלאומי: "פינוי מיותר וסתמי"

מפלגת האיחוד הלאומי מסרה כי היא: "מביעה זעזוע לנוכח אי הצדק והעוול המתרחש לנגד עינינו היום בנתיב האבות. יש כאן פינוי מיותר וסתמי פרי יוזמתם של אויבינו ולא פחות גרוע מכך פרי פסיקותיו השערורתיות של בג"ץ. אנו נפעל בכל הכח למנוע מקרים דומים בעתיד ולהסדיר את יתר בתי השכונה במהרה שלא נצטרך לחזות שוב במראות כאלה".

בדף הפייסבוק של 'נתיב האבות' משדרים בלייב מתוך מבנה הנגריה

'שלום עכשיו': "המתנחלים ידעו שמדובר בקרקע פרטית ושהם עוברים על החוק"

תגובת 'שלום עכשיו' על הפינוי ב'נתיב האבות': "מהרגע הראשון שהוקמו הבתים במאחז נתיב האבות המתנחלים ידעו שמדובר בקרקע פרטית ושהם עוברים על החוק. ימים לאחר הקמת הבתים המדינה הוציאה צווי הריסה למבנים ולכן בג"ץ פסק באופן סופי ומוחלט על הריסת 17 מבנים במאחז. כל מה שתשמעו ממנהיגי המתנחלים בימים הקרובים הוא פשוט הולכת שולל במקרה הטוב ושקר מוחלט במקרה הרע."

ראש המועצה האזורית גוש עציון: "גם חוק העם הריבון בארצו ייפגע תחת די ניין ההרס"

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "עצוב מאוד שהגענו לרגע המחפיר הזה של אובדן שליטה ושלטון. אומרים לנו שזה הוא שלטון החוק ואנו אומרים שזהו אובדן השלטון והרס החוק. לא רק מבנה תמים יהרס הבוקר בנתיב האבות, גם חוק העם הריבון בארצו ייפגע תחת די ניין ההרס. לפני 70 שנה בדיוק הכירו אומות העולם בזכותנו להקים מדינת ישראל ובו ביום גוש עציון נכנס לקרב האחרון שלו – הקרב על ירושלים. הגיעה תורה של ממשלת ישראל להכיר בעובדת שלטון ישראל בכל חבלי הארץ ואין מתאים מגוש עציון שהולך בנתיב אבותיו להתחיל את הצעד ההיסטורי הזה של החלת הריבונות".

מועצת יש"ע: "פסיקת בג"ץ בנושא זה היא עוולה מוסרית"

מועצת יש"ע בתגובה להרס בנתיב האבות: "כואב לראות את ההרס המיותר בנתיב האבות. פסיקת בג"ץ בנושא זה היא עוולה מוסרית. איום ההריסה תלוי ועומד מעל עוד מבנים בשכונה. אנו דורשים מממשלת ישראל לפעול בדחיפות ולעשות כל אשר לאל ידה על מנת להסדיר את שכונת נתיב האבות ולמנוע מראות קשים כאלו בהמשך."

"אנחנו דורשים מנתניהו להיכנס להליכי הסדרה של הקרקע ולסיים אותם"

בני סוויל (47), מנהל כספים בחברת הייטק. חבר מטה המאבק ותושב אלעזר מאז שנת 2005, אמר ל'דבר ראשון': "היה היום הרס נגריה שישבה בחלקה על קרקע לא מוכרזת. בעל הנגריה פרק מיוזמתו את החלק שעמד על הקרקע הלא מוכרזת. הוא פנה לבג"ץ בבקשה שיכיר בכך כמילוי הפסיקה. יש כאן הרבה בתים ללא היתר. נמצאים על קרקע מוכרזת ולא הורסים אותם. מנדלבליט כפתרון הסכים לתת היתרים למספר בתים על קרקע לא מוכרזת. את הנגריה הוא החריג מסיבה שלא ברורה לנו.

"אנחנו דורשים מנתניהו להיכנס להליכי הסדרה של הקרקע ולסיים אותם. על אף שעל כל בתי נתיב האבות יש צו הריסה מיום בנייתם, אומר סוויל, "המדינה אומרת שתסדיר את הבניה וגוררת רגליים. אם הייתה עבודה זאת לא הייתה בעיה גם עם הנגריה"

מה תגיד להנהגת הימין?
"אנו מצפים שתכריז שזהו ההרס האחרון ושבשלושה וחצי חודשים הקרובים תסיים את הליכי ההסדרה ותוציא היתרים ותכשיר את השכונה כולה ותאשר תב"ע קיימת של 330 יחידות דיור במרכז הגוש.

ההנהגה הכריזה שהמאבק יהיה נחוש ולא אלים. חיילי צה"ל וכוחות מג"ב אינם האויב שלנו ומדינת ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה למנוע מחזות דומים. "

"אנחנו אזרחים סוג ב'"

מתן יחזקאלי (36), תושב שכונת נתיב האבות מאז 2003, ביתו מיועד להריסה בחודש מרץ תחת פסיקת בית המשפט העליון

"אני רואה איך הטרקטור מחרב את הנגריה עד היסוד וממול הורסים רק את חדרו של מחבל בפינצטה. עשינו חולצות כחולות, אותן מדים של כוחות הפינוי של עמונה ומאחור כתוב 'אזרחים ב', זה אומר שכולנו אזרחים שומרי חוק ומשרתים, מתנדבים לכל משימה לאומית. אבל פסיקת בית המשפט רומסת אותנו ודורכת עלינו. אני בטוח שאין פה צדק. עיקר הטענות לאנשים שעומדים בראש המדינה – לרה"מ ולשרים שנותנים לבג"ץ למשול במדינה. לא יכול להיות שכל דבר נבדק במבחן בג"ץ ולא מבחן המציאות.

למה משכתם?
המדינה היא זו שמשכה ואמרה שהיא רוצה להסדיר את נתיב האבות ובג"ץ מכתיב את האג'נדה. אתמול התפרסם הניסיון של היוהמ"ש להציל את הבתים וזה רק מוכיח שאפשר לפתור את הבעיה בכל הבתים. יש פתרונות במסגרת החוק. אנחנו דורשים מהממשלה ומרה"מ להתעשת ולמצוא פתרונות שעוד שלושה חודשים לא נמצא עצמנו בסיפור יותר חמור.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!