דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / במחאה על המיזוג עם מזרחי טפחות: יום שלישי לשביתה בבנק אגוד

עובדי הבנק, הטוענים כי העסקה עליה הוכרז אתמול עשויה להביא לפיטוריהם של כ-70% מהם, משביתים את כל הסניפים מאז יום שלישי השבוע ומקיימים הפגנות מחאה | יו"ר הוועד, איציק מוקמל: "לא ניתן לזה לקרות"

הפגנת עובדי בנק אגוד מול משרדי קבוצת עופר בהרצליה ,
 נובמבר 2017 (צילום: יח"צ)
הפגנת עובדי בנק אגוד מול משרדי קבוצת עופר בהרצליה , נובמבר 2017 (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בנק אגוד צפויים להמשיך היום (חמישי), זה היום השלישי, בשביתת מחאה כנגד מיזוג הבנק עם מזרחי טפחות. אתמול הפגינו העובדים מחוץ לוועידת דה מרקר לכלכלה וחברה. במקביל, הודיע ועד העובדים על המשך השבתת כל סניפי הבנק גם היום "משמעות המיזוג היא פיטורי 1,200 עובדות ועובדים, ובצד זה רווח של מיליארדי שקלים לטייקונים. אנחנו לא ניתן לזה לקרות ונמשיך להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו", אמר יו"ר הוועד, איציק מוקמל.

הפגנת עובדי בנק אגוד מול כנס דה מרקר, 29 בנובמבר 2017. (צילום: יח"צ)
הפגנת עובדי בנק אגוד מול כנס דה מרקר, 29 בנובמבר 2017. (צילום: יח"צ)

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שהשתתף אתמול בכנס, יצא אל העובדים המפגינים והביע תמיכה במאבקם. "אתם צודקים במאבק, אני גם אגיד את זה בכנס עכשיו" אמר, "זו העמדה גם שלי, גם של שר האוצר וגם של שר הכלכלה. כשרוצים לקחת תחום ולהעביר אותו לתחרות, לא יכול להיות שדווקא אתה לוקח את הקטנים וממזג אותם לאחד גדול ואתה בעצם פוגע בתחרות. אנחנו נפנה לממונה על ההגבלים, אני מאוד מקווה שהיא לא תאשר את המיזוג. אנחנו בקשר ישיר [עם ועדי העובדים בבנקים האחרים] ונעשה צעדים משותפים ומתואמים ביחד עם הבנק וביחד אתכם".

על בימת הכנס אמר ניסנקורן כי "מדובר באיוולת. באים לרפורמה שלמה של משרד האוצר שנועדה לבזר את הריכוזיות בעולם הבנקאי, ואז לוקחים גורם שנמצא באותו עולם ויש לו את כל התשתית להיות מתחרה, ומבקשים למזג אותו למי שהכי גדול בתחום המשכנתאות. אני לא מבין את השיקול פה, אני מבין שיקולי יציבות אבל אי אפשר ללכת לרפורמה שלמה ובסופו של דבר לבוא ולהתעלם מהמדיניות בשם אינטרס נקודתי. אני מקווה שהממונה על הגבלים עסקיים לא תיתן לזה יד".

ניסנקורן התייחס גם לשינויים בעולם הבנקאות ולהשלכותיה על העובדים ואמר כי "המערכת הבנקאית כל הזמן מתאימה את עצמה לשינויים, וגם ועדי העובדים מתאימים את עצמם לשינויים וההתאמה מתבצעת בשיתוף".

ביום שלישי הפגינו כ-300 מעובדי בנק אגוד הפגינו ליד מטה חברת מליסרון בהרצליה, שבשליטת קבוצת עופר שהיא גם מבעלי השליטה בבנק מזרחי. על פי ההערכות, העסקה צפויה להביא לפיטוריהם של כ-70% מ-1,200 עובדי הבנק.

הפגנת עובדי בנק אגוד מול משרדי קבוצת עופר בהרצליה (צילום: יח"צ)
הפגנת עובדי בנק אגוד מול משרדי קבוצת עופר בהרצליה (צילום: יח"צ)

אתמול הודיע בנק מזרחי טפחות הודיע כי בעלי השליטה בבנק אגוד חתמו על הסכם המיזוג. לפי ההסכם, בנק מזרחי ירכוש, לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל, את מניותיהם של בעלי השליטה באגוד – שלמה אליהו משפחות לנדאו, מנור ויעל אלמוג־זכאי – המחזיקים יחדיו ב-75% ממניות הבנק. במקביל, מזרחי הודיע כי יבצע גם הצעת רכש לשאר בעלי מניות הציבור במחיר דומה.

מבנק אגוד נמסר כי "בעלי השליטה בבנק אגוד חתמו על הסכם עם בנק מזרחי טפחות בע"מ לפיו התחייבו להיענות בחיוב לעסקת רכש חליפין מלאה לרכישת מניות הבנק, שיפרסם מזרחי טפחות לכלל בעלי המניות בבנק. מתווה ההסכם כולל מספר שלבים וכפוף להתקיימותם של מספר תנאים מתלים ובכללם, קבלת אישורים רגולטוריים שונים, אשר יהיה על הצדדים לפעול לקבלתם בחודשים הקרובים. השלמת העסקה מותנית בקיום התנאים הנ"ל.

"בעקבות הודעת בעלי השליטה, הכריזו ארגוני העובדים בבנק איגוד על צעדים ארגוניים. הנהלת הבנק פועלת למזעור הפגיעה בלקוחות ועושה את המיטב על מנת לחזור לפעילות מלאה בהקדם האפשרי ולהמשיך במתן שירות בנקאי מקצועי, איכותי ואמין לקהל לקוחות הבנק.

הבנק רואה את טובת לקוחותיו לנגד עיניו, וימשיך לפעול למתן מענה לצרכיהם הבנקאיים, כפי שעשה עד כה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!