דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: מוחמד סלאח כובש בליברפול ונאבק למען שוויון מגדרי במצרים

וגם, אחרי עשור: אלופה יפנית בליגת האלופות של אסיה | הקופיף היפני שאולץ להביא את הכדור לשופט | הדרמה הגדולה בליגה הגאורגית בכדורגל | והשליטה הצפון אפריקאית בכדורסל כיסאות גלגלים

מוחמד צלאח במדי ליברפול 2017 (AP Photo/Rui Vieira)
מוחמד צלאח במדי ליברפול 2017 (AP Photo/Rui Vieira)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ומקדם שיוויון מגדרי: מוחמד סלאח / ליאור ברטל

מוחמד סלאח הפך בשנה האחרונה לאחד האנשים החשובים ביותר במצרים. החלוץ הכישרוני הפך הקיץ לשחקן האפריקאי היקר ביותר כאשר עבר תמורת 45 מיליון יורו מרומא לליברפול. מאז תחילת העונה מוביל סלאח את שחקני הפרמייר-ליג עם 10 שערי ליגה אחרי 13 מחזורים. סלאח כבש ביום ראשון במשחק הצמרת נגד צ'לסי, אך לא חגג לאות הזדהות עם הרוגי הפיגוע הנוראי שקרה השבוע בסיני. החלוץ הנהדר הוביל השנה את נבחרת מצרים לעליה למונדיאל הקרוב אחרי 28 שנה, כאשר התכבד במקמפיין מוקדמות אדיר מבחינה אישית שהגיע לשיאו עם כיבוש שער הניצחון בתוספת הזמן מול נבחרת קונגו, שהבטיח את העליה של מצרים למונדיאל.

ביום שישי התקיים יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, סלאח בחר לנצל את מעמדו בחברה המצרית והפך לאחד המצטרפים הראשונים לתמוך בקמפיין החשוב של נשות האו"ם, מצרים והעמותה למען נשות מצרים שהציגו סרטון שמראה גברים שנלחמים בסטריאוטיפים כנגד נשים ונגד אלימות נגד נשים. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוא גם הוסיף: "בגלל שאני אדם שמבין כי לגבר ולאישה יש את אותן הזכויות והאחריות, החלטתי לתמוך בקמפיין".

מפסידים בצער בעלי חיים: סרזו אוסקה / ליאור ברטל

לא כל כך ברור למה החליטו במועדון סרזו אוסקה היפני להתחיל משחק ליגה מול קבוצתו החדשה של לוקאס פדולסקי ויסל קובה, עם תעלול שיווקי שלקוח מהמאה ה-19. קוף עצוב וקשור כמו כלב עם חוט ורצועה למאלפת שלו, לקח את הכדור מקו החילופים והביא אותו לשופט המשחק שנראה משועשע. הקוף היה נראה בהלם ובעיקר כנראה מבואס ותשוש מעשרות אם לא מאות הפעמים שהוכרח לבצע את הטקס הזה באימונים לפני המשחק. 47 אלף האוהדים המקומיים הריעו ל'יצירתיות' ויצרו אווירה של קהל מקרקס. לעומת זאת ארגון ההגנה על בע"ח PETA יצא בהתקפה על המועדון היפני וביקש מהליגה היפנית להעמידו לדין. בכך באופן טבעי הצטרף הארגון המוערך לקרקס המקומי. אני מאוד מקווה שעוד קבוצות לא יאמצו את הרעיון הזה ואם כבר לפתוח משחק בצורה יצירתית, תחשבו על דרכים יותר חברתיות ופחות פוגעניות.

מנצחים והעיר סאיטאמה צהלה ושמחה: אורווה רד דיימונדס / יאיר צוקר

אחרי כמעט עשור יש אלופת אסיה יפנית, וקבוצת אורווה רד דיימונדס הייתה זו שזכתה להניף את הצלחת אחרי ניצחון 0:1 (1:2 בסיכום) על אל-הילאל הסעודית. שתי הקבוצות הגיעו למשחק לאחר שנפרדו בתיקו 1:1 במשחק הראשון שהיה בסעודיה. בדקה ה-77 אל הילאל נשארה בעשרה שחקנים לאחר שסאלם אל-דאווסארי הורחק. הדרמה באצטדיון סאיטמה ביפן נמשכה 88 דקות עד שרפאל דה סילבה כבש את שער הניצחון שתי דקות לסיום והעניק לאורווה את הזכייה בליגת האלופות. זאת הזכייה השנייה של אורווה רד דיימונדס בליגת האלופות, אחרי שעשתה זאת גם לפני עשור בדיוק.

מפסידה בישורת האחרונה:  דינמו טיבילסי / צור רוזנצוויג

ליגת הכדורגל הגאורגית הגיעה השבוע לסיומה במותחן שלא יבייש את כל הטרילוגיה של משימה בלתי אפשרית. המחזור האחרון של העונה סידר מפגש סופר קלאסיקו בין המקום הראשון ערב המחזור דינמו טיבלסי עם 75 נקודות לבין המקום השני ערב המחזור טורפדו כותיאסי עם 73 נקודות.

אחרי 75 דקות ללא שערים, הבקיע טורניק קאפנדזה את שערו ה-14 העונה בנגיחה ונתן את היתרון ואת הפסגה לחבורה מכותיאסי אשר חולמת על תואר אליפות רביעי בהיסטוריה. ואז הגיעה הדקה ה-93, התקפה לא מאורגנת בעליל מצד הטיבילסים מסתיימת בהכשלה ברחבה ופנדל לטובת דינמו.

סיום מדהים לעונה, אשר הסתיימה עם ביצוע בעיטת 11 מטר בתור המהלך האחרון והמשמח מצד אחד או הטראגי מן הצד השני. דקה 95, דקה אחרי סיום תוספת הזמן, ניגש הקפטן  של דינמו אוטר קיטיאשוילי בן ה-21 לבעיטה בידיעה שאם הכדור נכנס זה שוויון נקודות והאליפות חוזרת לעיר הבירה, אך לצערו הרב הבעיטה הייתה מרושלת מדי למרכז השער ונהדפה בקלות על ידי השוער האורח רוין קווסקוודזה, וסימנה את האות לחגיגות האליפות המרגשות של טורפדו כותיאסי דווקא באצטדיונה הביתי של דינמו טיבילסי שכנראה תבלה את הפגרה באימוני פנדלים. הטבלה בסיום העונה: כותיאסי 76 טבילסי 75.

מנצחים מדרום לצפון: נבחרת אלג'יריה נשים ונבחרת מרוקו גברים בכדורסל כסאות גלגלים / צור רוזנצוויג

בשבועיים האחרונים התקיימה אליפות אפריקה בכדורסל כיסאות גלגלים לגברים ולנשים. האליפות התקיימה בדרום אפריקה, כאשר לנבחרות הזוכות במקום הראשון הובטח המקום באליפות העולם אשר תתקיים בהמבורג, גרמניה באוגוסט הקרוב.

אל גמר הנשים הגיעו נבחרת אלג'יריה והנבחרת המארחת דרום אפריקה. המשחק הסתיים ללא הפתעות מיוחדות בניצחונן של האלג'יראיות בתוצאה 23:53. לעומת זאת בגמר הגברים, נבחרת מאלג'יריה נאלצה להיפרד מתואר אלופת היבשת לאחר תבוסה למרוקו בתוצאה 32:63. המשחק החל צמוד והסתיים רק ביתרון עשר במחצית לטובת המרוקנים. במחצית השנייה התרחשה הבריחה הגדולה אחרי שהאלג'יראים לא הצליחו לקלוע אף סל במשך חמש דקות שלמות. מצטיין המשחק היה המרוקני רידה מאאטאוי שחקנה של יאלובה הטורקית שקלע 24 נקודות והוריד 18 כדורים חוזרים. ובנימה מקומית, נבחרת ישראל סיימה במקום השמיני והמכובד באליפות אירופה שהתקיימה ביולי האחרון, הפסד לאיטליה במשחק הישיר על הכרטיס האחרון לאליפות העולם קבע שהישראלים יישארו בבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!