דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות שדות התעופה

רשות שדות התעופה / נתב"ג יעבוד כרגיל: כחלון הבטיח שיתערב במשבר

בעקבות פניית שר האוצר הודיע יו"ר ועד עובדי רשות התעופה פנחס עידן על ביטול השביתה | העובדים תכננו להשבית את נתב"ג "במתכונת יום כיפור" במחאה על כוונה להעביר חלק מרווחי הרשות לעיריות הסמוכות

נמל התעופה בן גוריון (צילום: מרים אלסטר  פלאש90)
נמל התעופה בן גוריון (צילום: מרים אלסטר פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בוטלה השביתה שתוכננה בנמל התעופה בן גוריון במהלך השבת, וכל הטיסות יפעלו כרגיל. זאת לאחר התערבותו של שר האוצר משה כחלון, שפנה אתמול (חמישי) ליו״ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן וביקש ממנו לדחות את השביתה שתוכננה לסוף השבוע בנתב"ג. ״אני מבקש למנוע את הסבל המיותר של הנוסעים הטסים בסוף השבוע ואת הפגיעה הכלכלית במשק", אמר כחלון, שפעל בתיאום עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

בהודעת משרד האוצר נאמר כי שר האוצר התחייב להתערב באופן מיידי ואישי בנושא. יו״ר הועד פנחס עידן בירך על התערבות השר ועל מעורבות יו״ר ההסתדרות והודיע כי הוא מכבד את בקשת השר לפיכך השביתה תבוטל.

ביום שלישי השבוע הודיע ועד עובדי רשות שדות התעופה כי מכניסת השבת ועד לצאתה יעבור השדה לפעול ב"מתכונת יום כיפור" – השבתה מוחלטת של נמל התעופה בן גוריון. ההכרזה באה בעקבות צעדים בהם נקט שר הפנים אריה דרעי שהקים ועדה בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה ושמטרתה הכשרה בפועל של מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה.

עתירה בנושא הוגשה לפני שבוע לבג"ץ בדרישה לעצור את עבודתה של ועדת הגבולות, שהוקמה במטרה לבחון חלוקת הכנסות שדה התעופה בין הרשויות הצמודות לשדה. לטענת הרשות מדובר בניסיון לנגוס בהכנסות נתב"ג במטרה לכסות על גירעונות הרשויות. כעת, כך לטענת הרשות, הועדה מאיצה את פעולתה בתגובה לעתירה שהוגשה וזאת כדי להקדים את ההליך המשפטי

אין זו הפעם הראשונה בה פועלים ראשי הרשויות בשפלה כדי להביא לכך שרשות שדות התעופה תעביר אליהם חלקים מרווחיה אולם לטענתם ראש הממשלה התחייב בכתב כי לא ייגבו ממנה כספים נוספים, זאת לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, איננה מקבלת שום שירות מאף ישוב באזור ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה. בנוסף לכך, טוענים ברשות כי זו משלמת מיסים למדינה בשווי חצי מיליארד ש"ח בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, על-ידי המדינה אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה.

עם הכרזת השביתה בשלישי אמר יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן: "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות והכל עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח.

חנות דיוטי פרי בנתב"ג (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש90)
חנות דיוטי פרי בנתב"ג (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש90)

ברשות חוששים כי אם היוזמה תצא לפועל, הראשונים שישלמו את המחיר יהיו העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. "ראשי הרשויות אולי שכחו אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האיזור", אמר עידן.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!