דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / רשמו ביומנים: 14 ביוני, רוסיה מול ערב הסעודית בפתיחת המונדיאל

הנבחרות הגדולות לא אמורות להתקשות בשלב הבתים | בית מעניין מאוד לספרד ופורטוגל עם איראן ומרוקו | ארגנטינה תיפגש שוב עם ניגריה | אוהדי הכדורגל מתאכזבים לגלות שבפיפ"א כמו בפיפ"א, הכסף והפוליטיקה קודמים לספורט

שלט בכניסה להגרלת שלב הבתים במונדיאל 2018 ברוסיה ברקע כנסיית וסילי הקדוש במוסקובה 1 בדצמבר (צילום: AP Photo/Pavel Golovkin)
שלט בכניסה להגרלת שלב הבתים במונדיאל 2018 ברוסיה ברקע כנסיית וסילי הקדוש במוסקובה 1 בדצמבר (צילום: AP Photo/Pavel Golovkin)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלשום (שישי) התקיימה ברוסיה ההגרלה החגיגית של שלב הבתים למונדיאל. הטקס ששודר ברחבי העולם הציג ממלכתיות דיפלומטית ומפגש מחזור מכובד של שחקני עבר מכל הזמנים לצד דוגמניות מקומיות. לאחר שהמופע המקדים הסתיים, התחילה ההגרלה הפשוטה שהצדיקה שוב את חוסר האמון המוחלט לו זוכה פיפ"א מקהל הכדורגל.

כנראה שלמזל לא היה שום קשר להגרלה שהגרילה בית חלש באופן מגוחך כמו תמיד למארחת הטורניר, כולל משחק פתיחה בין שתי הנבחרות המדורגות באופן טבעי במקום הכי נמוך בדירוג פיפ"א, רוסיה המארחת הלחוצה והחלשה מול ערב הסעודית. לאורך ההגרלה גם למדנו בפעם המי יודע כמה שבעקבות הגדלת המונדיאל, שלב הבתים הפך לנטול יריבות ולא כל כך מעניין, הסיכוי לקבל בית מוות כמו בימים היפים של המונדיאל כבר אינו אפשרי. הסיכוי המתמטי שנבחרת ברזיל או ארגנטינה תצא עם שתי אימפריות אירופאיות הוא כמובן קלוש, גם בלי קשר לחסרונן הבולט של נבחרות הולנד ואיטליה. גם קולומביה ואורוגוואי החזקות יחסית לא זכו להתחרות מול האריות של אירופה.

הגרלת הבתים למונדיאל 2018 ברוסיה (גרפיקה: אידאה)
הגרלת הבתים למונדיאל 2018 ברוסיה (גרפיקה: אידאה)

כמו בשלב הבתים של ליגת האלופות שהקריבה את האיכות על מגש הכסף והפוליטיקה, כך גם במונדיאל, הקרב הגדול היחיד שנזכה לראות בשלב הבתים הוא בין ספרד לפורטוגל בבית ב' שלצידן נמצאות שני נבחרות שלא אמורות להפריע להן לעלות לשלב הבא, איראן ומרוקו. אבל את החולשה הבינלאומית צריך לתלות גם בחולשתן היחסית של הנבחרות האפריקאיות והדרום אמריקאיות שאינן חזקות ומפתיעות כמו בעבר, נבחרות צבעוניות כמו גאנה, חוף השנהב וקמרון לא העפילו לטורניר וכך מנעו עוד קצת תחרותיות.

מי שיכולה להיות מרוצה מההגרלה היא נבחרת צרפת שהוגרלה לבית ג' הנוח ביותר עם אוסטרליה הבינונית, דנמרק שיכולה לעקוץ ופרו שלא הייתה בטורניר מאז 1982. בקטגורית חוסר המזל התמידי זוכה שוב נבחרת ניגריה כאשר באי צדק תהומי מקבלת בשלב הבתים את נבחרת ארגנטינה בפעם חמישית מתוך שש ההופעות שלה במונדיאל, סוג של תאומים סיאמיים. לצידן ישחקו בבית ד' גם קרואטיה החזקה ואיסלנד העקשנית וכך ניגריה, שנחלשה בשנים האחרונות, כנראה תמצא את עצמה בחוץ שוב במהלך שלב הבתים.

האלופה גרמניה הוגרלה לבית ו' אותו היא תפתח מול מקסיקו. שבדיה ללא זלאטן איברהימוביץ' שהדיחה את איטליה בפלייאוף תהווה איום רציני על המקום השני. בבית ז' אנגליה ובלגיה יקוו לא למעוד מול טוניסיה הכישרונית ופנמה שהעפילה לראשונה לטורניר.

פינת הביזאר של הטקס הייתה מנת חלקה של איראן ששידרה את הטקס בדיליי של חצי דקה כך הם יכלו לחתוך את הקטעים בהם נראתה הדוגמנית מריה קומנדנאיה, שהנחתה את הטקס לצידו של גארי ליניקר, ולא להראות אותה לובשת שמלה צמודה מדי לטעמם. בקטעים שנחתכו מתוך ההגרלה שודר ראיון שבוצע מראש עם שחקן העבר הפורטוגלי לואיס פיגו.

עכשיו שהטקס נגמר וכולם יודעים מי תשחק מול מי במונדיאל הקרוב, נשאר לנו לחכות ולקוות שהדבר האמיתי כבר יגיע. בדינמיקה של טורניר גדול וצבעוני נגלה מי תפתיע, מי תאכזב, מי יבכה ומי יצא מאושר. בסוף נסיים עם אלופת עולם חדשה, או חדשה-ישנה. המונדיאל תמיד יהיה מלא בהמון צבע ועניין, בתקווה שהפעם גם יהיה הוגן ובלי תקריות אלימות מיותרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!