דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / חקירת השחיתות בעיריית ראשל"צ: יו"ר הקואליציה נחקר בלהב 433

17 בני אדם נעצרו ועוכבו לחקירה כחלק מחקירת חשד לקשר בין גורמים בעירייה לבין גורמים פליליים, זאת לאחר חקירה בת כשנה | ח"כ דוד ביטן נחקר במשרדי היחידה במשך 14 שעות | ח"כ דוד אמסלם: ניסיון לטרפד את חוק ההמלצות

ח"כ דוד ביטן במליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר / פלאד 90).
ח"כ דוד ביטן במליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר / פלאד 90).

17 בני אדם נעצרו אתמול  (ראשון) במסגרת חקירת משטרה בחשד לקשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים בעיריית ראשון לציון. בין העצורים שורת בכירים בעירייה, אנשי עסקים וקבלנים. חקירת המשטרה זכתה לכינוי "תיק 1803" והיא מתנהלת זה יותר משנה באגף החקירות והמודיעין (אח"מ), בחשד לקידום עסקים של קבלנים. חוקרי המשטרה פשטו על משרדי העירייה ואספו מסמכים רבים, והם ממשיכים בחיפושים גם בשעה זו.

במסגרת החקירה הגיע יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), לחקירה במשרדי יחידת להב 433. שמו של ביטן נקשר בפרשה בשל העובדה כי היא עוסקת באירועים מהתקופה שבה כיהן כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעירייה. כמה ממקורביו של ביטן הם בין העצורים, ובהמשך יובאו כלל החשודים לדיון בהארכת מעצרם. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עודכן בשעות הבוקר לקראת חקירתו של ביטן. הוא נחקר במשך 14 שעות במשרדי להב 433.

המעצרים בוצעו במסגרת חקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). בחודשים האחרונים גבו אנשי היחידה, באישורם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, עדויות בעניינו של ביטן ונקטו פעולות חקירה אחרות. לפי הודעת אגף החקירות, המעצרים הבוקר בוצעו כחלק מחקירה סמויה שהתנהלה מזה שנה. היום בשעות הבוקר החל שלב החקירה הגלויה והחשודים עוכבו לחקירה.

החקירה עוסקת בשורה של פרשות שונות שחלקן נחשפו על ידי מבקר המדינה ונחקרו, אך לא נכללו בדוחות המבקר ועברו ישירות למשטרה. על פי ההערכות, במרכז הפרשה עומד יו"ר הקואליציה ביטן, שכיהן, בנוסף לתפקידו בוועדת התכנון והבנייה, גם כסגן יו"ר העירייה בשנים 2005 עד 2015, וכיו"ר קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון בשנים 2001 עד 2008.

בחודש אוקטובר פורסמה בעיתון "הארץ" כתבה על אודות בדיקת חשדות לפלילים נגד ביטן בתקופתו כסגן ראש העירייה. בתגובה לפרסום אמר אז ביטן כי מדובר בעיתוי שאינו מקרי וכי ישנו "ניסיון לרפות את ידיו". הוא הוסיף כי "במשך 28 שנה כיהנתי כחבר מועצת עיר וקיבלתי אלפי החלטות, זה חלק מהעשייה הציבורית. הניסיון להלך עליי אימים לא יצלח. ידיי נקיות".

ח"כ דוד אמסלם, יו"ר ועדת הפנים מהליכוד המקדם עם ביטן את חוק ההמלצות, הגיב לחקירת ביטן ואמר: "מה שקורה כאן זה דבר חמור מאוד. יש כאן צבא עצום שכולל את כל המערכות הפוליטיות והתקשורתיות ופועל להפיל את נתניהו. משטרת ישראל צריכה לחקור כל תלונה וכל דבר שמגיע אליה, אבל מה היה קורה אם היו חוקרים את ביטן עוד יומיים? מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!