דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

תיק 1083 / עצורים נוספים בפרשת השחיתות, ביטן נחקר במשך 14 שעות

ארבעה חשודים נוספים בפרשת השחיתות בעיריית ראשל"צ עוכבו הבוקר (ב') לחקירה, בהם בכיר בעיריית ת"א | ח"כ דוד ביטן צפוי להיחקר שוב ביום רביעי השבוע | הותר לפרסום כי העבריין שנעצר אתמול הוא חוסאם ג'רושי, בן למשפחת פשע מוכרת

עיריית ראשון לציון (צילום: דבר ראשון).
עיריית ראשון לציון (צילום: דבר ראשון).

במסגרת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, עיכבה המשטרה לחקירה הבוקר (שני) ארבעה אנשים נוספים, בהם עבריין שהיה מקושר בעבר לכנופיית רמת עמידר, החשוד ששימש כצינור להלבנת הון שהועבר לח"כ דוד ביטן (הליכוד) באמצעות עסק להחלפת כספים. כמו כן הותר לפרסום כי הבכיר בארגון הפשיעה שנעצר אתמול הוא חוסאם ג'רושי, שמעצרו הוארך עד יום חמישי. ביטן, שנחקר אתמול במשך 14 שעות במשרדי יחידת להב 433, צפוי להיחקר שוב ביום רביעי.

ח"כ דוד ביטן במליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר / פלאד 90).
ח"כ דוד ביטן במליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר / פלאד 90).

ג'רושי, בן למשפחת פשע מוכרת, הפועלת בשנים האחרונות באזור רמלה, פועל בשנים האחרונות בדרום אפריקה. במשטרה מייחסים לו סיוע כספי לביטן, שניתן לו על פי החשד גם בשנים האחרונות באמצעות אחד ממקורביו של חבר הכנסת.

פרקליטיו של ג'רושי, עורכי הדין בראנסי נדיר ואורי בר עוז, מסרו כי הוא מכחיש את כל העבירות המיוחסות לו, וכל קשר לביטן. "החשוד אינו בכיר בארגון פשיעה ומעולם לא הורשע בעבירות של ארגון פשיעה. מדובר באדם עם עבר פלילי מינורי, בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, והוא מכחיש כל קשר לעבירות שיוחסו לו".

בנוסף לעבריין שנעצר הבוקר, ששמו טרם הותר לפרסום, עיכבה המשטרה קבלן מוכר מאזור המרכז, איש עסקים ובכיר בעיריית תל אביב. העבירות המיוחסות לבכיר בעירייה הן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. סנגורו, עו"ד אריה שרעבי, אמר הבוקר כי "הוא טוען שהוא חף מפשע ושאין לו שום קשר לשום עבירה פלילית. כל הקשר שלו לפרשה שלו נעוצה בהיותו בכיר בליכוד ומתקיימים בינו לבין ביטן יחסי חברות על רקע היותם חברים במפלגה".

עו"ד תמיר סננס, המייצג את העבריין שנעצר הבוקר, אמר כי "עיכובו של הלקוח והחיפוש היו מיותרים לחלוטין. ברור לחלוטין כי אם היה מוזמן מרשנו לחקירה היה מתייצב על אתר. אין בחשדות דבר וחצי דבר ואנו משוכנעים שחקירת המשטרה תאשר זאת".

הקבלן הבכיר עובד בחברת בנייה יזמית שמשמשת גם כחברת ביצוע, ובעליה היו בקשרים הדוקים עם בכירי עיריית ראשון לציון. כדי לקדם את החקירה, מנסים השוטרים לגייס שני עדי מדינה, כשלפחות אחד מהעדים הפוטנציאליים זומן מספר פעמים למשרדי להב 433.

במסגרת הפרשה, ביטן נחקר אתמול במשך 14 שעות במשטרה בחשד לקבלת שוחד מג'רושי, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים. ראש העיר ראשון לציון דב צור נעצר בחשד לעבירות דומות, ומעצרו הוארך אמש בחמישה ימים.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור (צילום ארכיון: אילנה שקולניק / ויקיפדיה).
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור (צילום ארכיון: אילנה שקולניק / ויקיפדיה).

כמו כן, נעצרו אתמול אנשי עסקים בראשון לציון ואשה המקורבת לביטן. בסך הכל עוכבו אתמול לחקירה 18 חשודים, 11 מהם נעצרו. בחקירתה של מקורבת לביטן שנערכה אתמול הוצגו בפניה העברות בנקאיות בסדרי גודל שהצטברו למיליון שקלים וחצי. לפי החשד, העבירות המיוחסות לביטן נעברו הן בהיותו סגן ראש העיר ראשון לציון והן לאחר שנבחר לכנסת.

עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, אמר כי יו"ר הקואליציה "שיתף פעולה באופן מלא וימשיך לשתף פעולה, ואתם תראו כי לא קרה כלום כי אין כלום".

המעצרים בוצעו במסגרת חקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). לפי הודעת אגף החקירות, המעצרים יצאו לפועל כחלק מחקירה סמויה שהתנהלה מזה שנה וחצי שבמהלכה נחשף שיתוף פעולה לכאורה בין גורמי הפשיעה לבין בכירים ברשויות המקומיות. במשטרה מעריכים כי בידיהם תשתית ראייתית חזקה לביסוס החשדות נגד כל המעורבים בפרשה, ובראשם ביטן וצור. החוקרים מחזיקים בעדויות להעברת כספים ומתן טובות הנאה, רישומי חשבונות בנק, מסמכים והקלטות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!