דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיק 1803

תיק 1083 / רעייתו של ביטן נחקרה בפרשת השחיתות, 5 חשודים חדשים עוכבו לחקירה

חגית ביטן נחקרה בחשד שסייעה לבעלה באמצעות שימוש בחשבון הבנק שלה להעברת סכומי כסף גדולים, היא הכחישה את הדברים ואמרה שלא ניהלה את החשבון | ביהמ"ש קבע שתישאר במעצר בית | 3 מהחשודים שעוכבו אתמול (ג') יובאו לדיון בביהמ"ש

דוד ביטן בכנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, אוגוסט 2017.  (צילום: תומר נויברג  פלאש90).
דוד ביטן בכנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, אוגוסט 2017. (צילום: תומר נויברג פלאש90).

הותר לפרסום: אשת חבר הכנסת הבכיר, שנעצרה ביום ראשון במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, היא חגית ביטן – אשתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד). ביטן נשלחה למעצר בית בבית אחותה עד ליום חמישי, ונאסר עליה לשוחח עם בעלה מחשש לתיאום גרסאות. הבוקר (שלישי), הודיעה המשטרה כי חמישה חשודים נוספים עוכבו לחקירה. שלושה מהם יובאו היום לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינם.

מהמשטרה נמסר כי חמשת החשודים הובאו לחקירה ובשעות הצהריים יובאו, "ככל שיידרש מבחינה חקירתית", לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון. ארבעת החשודים החדשים הם: מקורב מאוד לביטן, בעל תפקיד בחברה הכלכלית של עיריית ראשון לציון, ושניים נוספים – קרוביו של העבריין ג'רושי שנעצר כבר שלשום.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', חוקרי המשטרה הציגו לחגית ביטן תדפיסים מחשבון הבנק שלה מהתקופה שבה על פי החשד פעל בעלה לכיסוי חובותיו, שמוערכים במיליונים, לשוק האפור בתקופה בה ניהל את קבוצת הכדורגל העירונית. בתדפיסים הופיעו הפקדות של כ-2 מיליון שקלים שהופיעו בתאריכים שונים לפני כ-8-7 שנים.

ביטן סירבה להאמין לגרסאות של החוקרים ואמרה כי "מי שניהל את החשבון זה בעלי והוא העביר את הכספים. לי אין מושג מה קרה בחשבון". היא האשימה את החוקרים והוסיפה: "אתם סתם מכפישים את בעלי. כבר נחקרנו בעבר והתיק נסגר".

פרקליטה של ביטן, עו"ד צדוק חוגי, אמר כי "אין לה יד ורגל בחשדות. המשטרה החליטה לנקום בח"כ ביטן רגע לפני שיעביר את חוק ההמלצות. מדוע התעוררו לחקור פרשיות משנת 2010 שנסגרו?".

לאחר שני ימי חקירה רצופים, היום חגית ביטן לא צפויה להיחקר, ומנגד בעלה צפוי להיחקר מחר, אז יעומת עם מסמכים שמחזקים לכאורה את החשד כי קיבל כספים מקבלנים ומאנשי עסקים בתקופת כהונתו כסגן ראש העיר ראשון לציון וכחבר כנסת.

במסגרת הפרשה נחקר ח"כ ביטן, שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית ראשל"צ בחשד לשוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וכן הוא צפוי להיחקר פעם נוספת מחר. החקירה נגד ביטן נפתחה, בין היתר, בעקבות תחקיר חדשות עשר שעסק בחוב של מיליוני שקלים של עיריית ראשון לציון וכוסה באופן מסתורי.

עוד עוכבו אתמול לחקירה בפרשה בכיר בעיריית תל אביב, אדם שמהווה יעד מודיעיני של המשטרה וקבלן מוכר יחד עם שני אנשים נוספים. ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, נעצר גם הוא בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. משנהו בתפקיד, אייל מושייב, חשוד בעבירות דומות ומעצרו הוארך בחמישה ימים.

עצור נוסף בפרשה הוא שפי ששון, חבר מרכז הליכוד ואיש עסקים מוכר בראשון לציון. לששון ישנן כמה תחנות דלק בראשון, ועל פי החשד ביטן עזר לו לקדם את הקמתן. כמו כן נעצר סגן ראש העיר יוסי חממי. בתוך כך, נחקר היזם ארז מוסצ'ו,  בעלי מסעדת "סוהו", בנוגע להיתרי בניה שניתנו על ידי עיריית ראשון לציון.

בשלב זה נחקרים בפרשה יותר מעשרים חשודים, בראשם ראש עיריית ראשון לציון דב צור, הנמצא במעצר, וח"כ ביטן. במרכז החקירה נמצא "מתחם 1000" – מתחם של 1,000 דונם במערב ראשון לציון בשווי כמה עשרות מיליוני שקלים, שהוצא למכרז והחשד כי הזוכים זכו בו תמורת טובות הנאה. בין היתר נבדק האם ח"כ ביטן היה קשור למכרז, בו זכה בנו של אחד ממקורביו, שגם תרם לו במערכת הבחירות. גם קשריו של ביטן עם משפחת הפשע ג'רושי נבדקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!