דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אולימפיאדת החורף 2018: רוסיה הושעתה מהמשחקים בשל "פרשת הסימום"

ההחלטה של הוועד האולימפי הבינ"ל התקבלה חודשיים לפני אולימפיאדת החורף בדרום קוריאה | תומאס באך נשיא הוועד האולימפי: "כספורטאי, אני מתבייש במה שקרה. ספורטאים 'נקיים' יוכלו להתחרות תחת מספר תנאים והם יהיו תחת הדגל האולימפי"

המשלחת הרוסית לאולימפיאדת סוצ'י ב-2014 צועדת עם דגל רוסיה בטקס הפתיחה של האוליפיאדה. 7 בפברואר 2014 (צילום: AP Photo/Mark Humphrey, file)
המשלחת הרוסית לאולימפיאדת סוצ'י ב-2014 צועדת עם דגל רוסיה בטקס הפתיחה של האוליפיאדה. 7 בפברואר 2014 (צילום: AP Photo/Mark Humphrey, file)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

משחקי החורף בפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה יחלו ב-9 בפברואר ויימשכו עד 25 בפברואר, ואמש (שלישי) קיבל הוועד האולמיפי החלטה שעשויה להשפיע רבות על מה שנראה בדרום קוראיה בעוד חודשיים.

מועצת המנהלים של הוועד האולימפי הבינלאומי ה- IOC התכנסה בלוזאן שבשווייץ והחליטה להשעות את רוסיה ממשחקי החורף ואף קנסה אותה ב-15 מיליון דולר – עלות החקירה. ההחלטה התקבלה בעקבות הדו"ח לבדיקת הסימום בספורט, העוסק בהעלמתן והחלפתן של מאות בדיקות של ספורטאים אולימפיים ופראלימפיים במהלך אולימפיאדת סוצ'י 2014, שנעשו בחסות ובידיעת המדינה. בנוסף, הוועד האולימפי החליט כי ספורטאים רוסים שלא נתפסו בעבר יוכלו להתחרות תחת דגל והמנון נייטרלי של הוועד האולימפי, בתנאי שיוכיחו כי לא היו מעורבים בתכנית סימום בחסות המדינה.

כזכור, ספורטאים רוסים במספר ענפים (הבולט שבהם היה אתלטיקה) לא הורשו לקחת חלק באולימפיאדת ריו 2016. בהמשך נאסר על ספורטאים רוסים להשתתף גם במשחקים הפראלימפיים וכן באליפות העולם באתלטיקה שם התחרו ספורטאים בודדים תחת דגל איגוד האתלטיקה.

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, אמר במהלך מסיבת העיתונאים: "אני מודה לחברי הוועדה על העבודה הרבה. מהדו"ח עולה שהיושרה של הרוח האולימפית נפגעה, ולכן הסנסקציות כלפי הספורטאים הרוסים. אנחנו נגן על כל מי שנמצא נקי". עוד הוסיף באך: "כספורטאי, אני מתבייש במה שקרה. החלטנו שהוועד האולימפי הרוסי מושעה מרגע זה. ספורטאים 'נקיים' יוכלו להתחרות תחת מספר תנאים והם יהיו תחת הדגל האולימפי".

מדובר במכה קשה עבור המשחקים שיערכו השנה בדרום קוריאה, וזאת בשל העובדה שרוסיה הנחשבת לשליטה בענפים רבים וסיימה את המשחקים ב-2014 בסוצ'י במקום הראשון בטבלת המדליות. בתקשורת הרוסית כבר הודיעו כי לא ישדרו את המשחקים האולימפיים הקרובים בפיונגצ'אנג בעקבות ההשעיה.

את המשלחת הישראלית ייצגו שבעה ספורטאים וספורטאיות: בענף ההחלקה האמנותית – דניאל סימוכין ואלכסיי ביצ'נקו ושני זוגות – יבגני קרסנופולסקי ופייג' קונרס ואדל טנקובה ורוני זילברברג. נציג נוסף שיתחרה בענף ההחלקה המהירה במסלול הקצר הוא ולדיסלב ביקנוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!