דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל ישראלי / נתניהו וכץ דחו את החתימה על ההיתר למשחקי כדורגל בשבת

כדורגל בשבת: האם הפוליטיקה תנצח את האוהדים? | ח"כ יואל רזבוזוב: "אם ראש הממשלה נתניהו חושב שהוא יוכל להתחנף למפלגות החרדיות ולשמור על שקט קואליציוני על חשבון הכדורגל הישראלי – הוא טועה".

אצטדיון טדי בירושלים (Maor X / ויקימדיה קומונס)
אצטדיון טדי בירושלים (Maor X / ויקימדיה קומונס)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום שלישי האחרון החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה חיים כץ להגיש בקשה לדחות בעשרה שבועות את החלטת המדינה על הענקת היתר לקיום משחקי כדורגל בשבת, כזכור לפי החלטת בג"ץ הסטטוס קוו בנושא לא ימשיך להתקיים ללא הוצאת היתר ענפי, שראש הממשלה ושר העבודה אחראים אליו. כעת מתברר באופן צפוי שראש הממשלה וראשי המפלגות החרדיות החליטו להכניס גם את הסעיף הזה למשחק הפוליטי שמתקיים בניהם, משחק שבו כולם כנראה יצאו בסופו של דבר מנצחים על חשבון האוהדים.

ראש הממשלה שכידוע אוהד בית"ר ומגיע לצפות במשחקיה בעיקר כתשדיר לפני בחירות אינו אוהד כדורגל מושבע. לא הוא וכמובן לא רב חברי הכנסת האחרים שגם כן אינם אוהדי כדורגל הדוקים, כאלו שהולכים למגרשי ליגת העל, נצמדים למסכי הטלוויזיה בימי שבת, נכנסים לדיכאון עמוק כשקבוצתם מפסידה במשחק חשוב או חוגגים כל שער ניצחון בהתלהבות. הם גם לא מתעדכנים כל שניה מה קורה בשאר משחקי המחזור או כמעט מקבלים התקף לב בכל התקפה של הקבוצה היריבה. הם לא חוזרים הביתה בשבת בערב עם הראש בין הרגליים, הם גם לא חגגו עליית ליגה אליפות או גביע. אולי יש כמה בודדים, צדיקי כדורגל אמתיים בכנסת ישראל, שבאמת מעניינת אותם ליגת העל שלנו.

שרת התרבות והספורט מירי רגב ורעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס פתיחת המכביה ה-20 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שרת התרבות והספורט מירי רגב ורעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס פתיחת המכביה ה-20 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

אפשר להבין אותם, הם עסוקים והליגה הישראלית לא מציגה כדורגל מושלם, מרענן או מהפנט. אבל בניגוד אליהם. אנחנו האוהדים האמתיים, האלו שהיו שם מגיל קטן, אלו שחלמו יום אחד להפוך לשחקני כדורגל בעצמם, שעדיין אוהבים את הקבוצות שלנו, שהולכים ורואים את המשחקים במהלך השבתות, אלו שחיים ממחזור למחזור, אנחנו הרוב המוחלט של אוהדי הכדורגל לא רוצים ולא מוכנים שייקחו לנו את ליגת העל, אולי היא עלובה, אולי היא חלשה, אולי היא הליגה ה-60 ברמתה. אבל היא שלנו, גדלנו עלינו והיא במובנים רבים גידלה גם אותנו.

מאבק השחקנים שאינם מעוניינים לשחק כדורגל בשבת הוא דבר לגיטימי, אני מקבל את דעתם, חשוב לי שישמיעו אותה, אבל גם מתנגד אליה בכל תוקף. כי לרוב הגורף והמוחלט של שחקני הכדורגל בליגת העל ולרב המוחלט של אוהדי הכדורגל יש צורך אמיתי, לנוח במהלך השבת ולהנות מהבילוי המועדף עליהם בצפייה במשחקי קבוצתם האהובה.

אפשר להכניס לתוך הוויכוח את העלות המטורפת של נזק של 24 מיליארד שקל לפי המסקנות של הוועדה הבין-משרדית לבחינת קיום משחקים בשבת בענף הכדורגל. אפשר גם להזכיר שפיפ"א אוסרת בשום פנים ואופן התערבות ממשלתית בהתאחדויות הכדורגל והעונש על כך הוא השעיה מוחלטת של הקבוצות והנבחרת מהשתתפות במפעלי פיפ"א ואופ"א.

לפי הדו"ח הממשלתי כדי להוציא את המהלך לפועל, תידרש הכרזה על יום ראשון כיום מנוחה משקי, הקמה של 435-385 מגרשי אימון, השקעה בתאורה במינימום 141 מגרשים קיימים וכשירים וב-211 מגרשים שאינם כשירים כדי שניתן יהיה לאפשר משחקים בשעות החשכה ועוד מספר בלתי מבוטל של תהליכי בזק, שאינם אפשריים או הגיוני מבחינה תקציבית או פוליטית.

לכן אפשר להירגע ואז גם כדאי מאוד להתעצבן. כי כל הספין הפוליטי הבלתי נגמר על ההיתר שהמדינה תהיה חייבת להעניק למשחקי הכדורגל, הוא חלק מתוך מאבקים ועסקאות פוליטיים שלא קשורים לעולם הכדורגל. אין לאף אחד שום עניין או חצי עניין במשחקי הכדורגל, הכל חלק מעסקאות על גבי עסקאות שקשורות לחוקים אלו ואחרים שממשלת נתניהו רוצה להעביר, כי ככל הנראה הדרך הארוכה לחקיקת חוק ההמלצות או חוקים אחרים שעומדים על הפרק עוברים דרך התעסקות מיותרת ומעצבנת בה משחקים לנו במשחקי השבת.

כחלק מהמשחק הפוליטי בחרו במפלגת עתיד לנצל את ההזדמנות ולבקר את יריבהם הפוליטיים, ראש הממשלה נתניהו והמפלגות החרדיות , ח"כ יואל רזבוזוב "אם ראש הממשלה נתניהו חושב שהוא יוכל להתחנף למפלגות החרדיות ולשמור על שקט קואליציוני על חשבון הכדורגל הישראלי – הוא טועה. לאחר שהוועדה המקצועית קבעה כי המדינה צריכה להתיר את קיום הכדורגל בשבת, אחרת קיימת סכנה לכלל הספורט במדינת ישראל, יש להתיר את קיום משחקי הכדורגל מקצועני בשבתות. אין בכלל אפשרות אחרת. כל עיקוב רק משאיר את הספורטאים, המאמנים, ושאר העובדים בענף הכדורגל כמפרי חוק. בספורט אין מקום להתערבות דתית או פוליטית. ואתה, ראש הממשלה נתניהו עושה גם את זה וגם את זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!