דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות המעברים

רשות המעברים / סוף למשבר: 80 עובדי רשות המעברים יצטרפו להסכם הקיבוצי במשהב"ט

ההסכם, לאחר עיצומים במסגרתם נעצר מעבר סחורות במעברים | בנוסף לקליטה בהסכם הקיבוצי יזכו העובדים לתוספת שכר של 4% | יו"ר הסתדרות ההנדסאים: ""ההסכם הוא צעד ראשון בדרך להעמדת תנאי העובדים ביחס ישיר לאופי פעילותם ולרמת הסיכון בה הם נמצאים"

מעבר ריחן מושבת, במסגרת הצעדים הארגוניים של עובדי רשות המעברים, 29 בנובמבר 2017. (דוברות ההסתדרות)
מעבר ריחן מושבת, במסגרת הצעדים הארגוניים של עובדי רשות המעברים, 29 בנובמבר 2017. (דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סוף למשבר ברשות המעברים: הסכם חדש שנחתם היום (חמישי) בין ההסתדרות למשרד האוצר ומשרד הביטחון מעגן את זכויותיהם של 80 עובדי המעברים, שיעבדו מעתה תחת תנאי ההסכם הקיבוצי הקיים לעובדי משרד הביטחון. עם החתימה על ההסכם, שנערכה בלשכת יו"ר ההסתדרות בתל-אביב, הסתיים סכסוך העבודה אשר הוכרז ברשות המעברים והצעדים הארגוניים בהם נקטו העובדים בשבועיים האחרונים ייפסקו.

בחתימת ההסכם לקחו חלק יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הממונה על השכר באוצר ערן יעקב, משנה למנכ"ל משרד הביטחון תא"ל (במיל') רוני מורנו, ראש רשות המעברים תא"ל (במיל') כמיל אבו רוקון, יו"ר הסתדרות ההנדסאים ומחזיק תיק מערכת הביטחון בהסתדרות דני הורנשטיין, יו"ר ועד הפעולה ברשות המעברים שרון ברוך ויו"ר ארגון עובדי משרד הביטחון איקו חסון.

רשות המעברים הוקמה כיחידת סמך של משרד הביטחון ב-2009, ועובדיה אמונים על הפעלת כל המעברים היבשתיים ביהודה ושומרון ורצועת עזה. עם הקמת הרשות נקלטו כל העובדים בחוזיים אישיים ושכרם נשחק במהלך השנים. בתקופה האחרונה ניהלו הצדדים מו"מ על קליטת העובדים בתנאי ההסכם הקיבוצי של משרד הביטחון, אשר הולם את תפקידם ומגלם בתוכו התייחסויות לאופיו הביטחוני של תפקידם.

ההסכם שנחתם היום קובע כי כלל עובדי הרשות יועברו להעסקה תחת ההסכם הקיבוצי של משרד הביטחון, תוך הקפדה ששכרם ביום כניסתם להסכם לא ייפגע כתוצאה מהמעבר. כחלק מכך יהיו זכאים העובדים, כמו שאר עובדי משרד הביטחון, לתשלום מוסדר עבור שעות נוספות, לתוספות סיכון שונות, לתוספת ותק הנהוגה בשירות המדינה ולהטבות רבות נוספות כחלק מהסכמי המסגרת לעובדי המגזר הציבורי.

יתרה מכך, בהסכם שנחתם היום נקבע כי העובדים יהיו זכאים לתוספת שכר חדשה וייחודית בשיעור 4%, שתינתן להם באופן מיידי ותכונה "תוספת רמי"ם" (רשות מעברים יבשתיים).

בנוסף לכך הוסכם בין הצדדים באופן עקרוני כי העובדים יהיו זכאים לשכר עידוד. עד להסכמה סופית וניסוחה של שיטת שכר העידוד שתחול ברשות, יקבלו העובדים תשלומי מקדמה.

בניהול המו"מ לגיבושו של ההסכם השתתפו גם בני כהאן מאגף הכלכלה בהסתדרות ועו"ד קרן קלפר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי. במו"מ להסכם לקח חלק גם חבר ועד הפעולה שמעון לוי.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במעמד החתימה: "ההסכם עליו חתמנו היום עושה צדק עם עובדי רשות המעברים, אשר מבצעים את תפקידם החשוב בגבולות המדינה, וזאת תוך סיכון ביטחוני יום-יומי. אני מברך על כך שבסופו של דבר נמצאה הדרך להחזיר לעובדים את כבודם ולכלול אותם בהסכם קיבוצי של עובדי משרד הביטחון, באופן שייתן מענה לתנאי ההעסקה הייחודיים להם ויחזק את מעמדם. אני מבקש להודות לאגף הממונה על השכר, להנהלת משרד הביטחון ורשות המעברים, לנציגי האיגוד המקצועי וכמובן לחברי הוועד ברשות המעברים, על כך שהתגברו על הפערים במו"מ מתוך הבנה כי חתירה לסיומו וחתימה על הסכם תועיל לכל הצדדים".

משנה למנכ"ל משרד הביטחון, תא"ל (במיל') רוני מורנו, הצטרף לדברי ניסנקורן ואמר: "אני מברך על ההסכם שיחול על עובדי היחידה המיוחדת, שנמצאת בחזית העשייה של משרד הביטחון ונמצאים בסיכון מדי יום שעה-שעה".

ראש רשות המעברים, תא"ל (במיל') כמיל אבו רוקון, הוסיף: "אני מודה על כך שהמו"מ התנהל בשיתוף פעולה ותוך הבנה לחשיבותה הרבה של רשות המעברים. ההישג הוא הן של העובדים והן של המערכת כולה".

יו"ר הסתדרות ההנדסאים ומחזיק תיק מערכת הביטחון בהסתדרות, דני הורנשטיין, ציין: "ההסכם הוא צעד ראשון בדרך לשיפור תנאי העסקת עובדי רשות המעברים והעמדתם ביחס ישיר לאופי פעילותם ולרמת הסיכון בה הם נמצאים. אני רוצה להודות לשרון ברוך ולשמעון לוי שהנהיגו את העובדים לעמוד בנחישות על זכויותיהם, זאת תוך אחריות וחוסר פגיעה בביטחון המדינה. תודתי נתונה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שנתן את מלוא הגיבוי למאבק הצודק והחשוב הזה, למרות שהוא נוגע לקבוצה קטנה יחסית של עובדים, וגילה מעורבות לאורך כל הדרך עד להשגת היעד".

יו"ר ועד הפעולה ברשות המעברים, שרון ברוך: "לאחר מו"מ ארוך וממושך אני מברך על כך שהגענו להסכמות ונזכה מעתה לתנאי העסקה הראויים לאופי תפקידנו הביטחוני. אני מודה לכל עובדי הרשות על הנחישות, האחדות ואורך הרוח שהפגינו עד עתה. תודה להנהלת רשות המעברים, הנהלת משרד הביטחון ולארגון עובדי המשרד, וכן לנציגי ההסתדרות על הנכונות לסייע ושהשכילו בשיתוף פעולה להגיע להסכם המיוחל".

יו"ר ארגון עובדי משרד הביטחון, איקו חסון: "ועד הפעולה וארגון עובדי משרד הביטחון עשו לילות ימים על מנת להעביר את עובדי רשות המעברים להסכם הקיבוצי תוך דאגה להכרה באופי פעילותם הייחודי ומבלי שתפגע רמת שכרם. עובדי הרשות הם עובדים איכותיים ואנו מברכים על הצטרפותם למשפחת ארגון עובדי משרד הביטחון. אני מאמין שהצטרפותם לשורותינו תשפר את הכנסתם ותמנע את העוולות שנגרמו להם במהלך הדרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!