דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מעונות היום

חינוך / מעונות היום בדרך לשביתה: אין מספיק תקנים, תנאי העבודה קשים

נעמ"ת, ויצו, אמונה ושאר הארגונים המפעילים מעונות יום לילדים מתחת לגיל 3, הזהירו כי ישבתו החל מחמישי הבא | בגני הילדים בחינוך החובה הוסיפו סייעת שנייה, אך לא במעונות היום | שר העבודה והרווחה חיים כץ: נדרוש תוספת בתקציב 2019

מאבק עובדי המעונות בתחילת תשע"ט (ללא קרדיט)
מאבק עובדי המעונות בתחילת תשע"ט (ללא קרדיט)
דוד טברסקי

בימים האחרונים קיבלו אלפיי הורים מכתב ממעונות היום בהם נמצאים ילדיהם על כך שב-14 בדצמבר ארגונים המפעילים מעונות בישראל, בהם נעמ"ת, ויצו, אמונה ועוד, ישביתו את מערך המעונות וזאת במחאה על כך שהממשלה ומשרד העבודה והרווחה לא מוכנים להוספת תקן למטפלת נוספת בכל כיתת מעון. בתגובה מסר שר העבודה והרווחה חיים כץ ל'דבר ראשון' כי ידרוש תוספת תקציב למעונות בדיוני תקציב 2019.

"ענף מעונות היום סובל ממחסור חריף בעובדות עקב תנאי העבודה הקשים בו, ובעיקר מתקינה בלתי הולמת שאינה מאפשרת לנו לתת מענה ראוי לתינוקות ולפעוטות – ילדכם" נכתב במכתב להורים.

המכתב אותו קיבלו היום ההורים לילדים המתחנכים במעונות היום (ללא קרדיט)
המכתב אותו קיבלו היום ההורים לילדים המתחנכים במעונות היום (ללא קרדיט)

הארגונים מוחים על כך שבעוד שבגני הילדים בחינוך החובה (החל מגיל 3) הוסיפו סייעת שנייה, מעונות היום סובלים ממחסור בכוח אדם ומעומס עבודה חריג. לטענת הארגונים, בשנה האחרונה נעשו מספר מאמצים לפנות לממשלה, להתריע על הבעיה ולבקש את תוספת התקן אך עד היום וחרף ההבטחות, לא נעשה דבר.

"יום יום המטפלות משתדלות להעניק טיפול טוב לכל ילד וילד עד כמה שניתן, שכל ילד יסיים את היום בשמחה ובטחון, למרות כל הקושי לעשות את העבודה בתקינה בלתי אפשרית" מספרת תאיר, מטפלת במעון נשי חירות מקריית שמונה. "כל אדם שיבוא לצפות בעבודה של המטפלות ביחס בין מספר המטפלות לילדים יבין שאין שום הגיון. 6 תינוקות למטפלת, 9 פעוטות למטפלת, 11 בוגרים למטפלת. מדובר פה בעומס אדיר ונדרשים מאמצים בלתי אנושים כדי לסיים את היום כששום ילד לא ייפגע. אנחנו מסיימות יום סחוטות".

מאבק עובדי המעונות (ללא קרדיט)
מאבק עובדי המעונות (ללא קרדיט)

"אני אוהבת את מקום עבודתי אני זועקת את כאבי למען הילדים שלנו" מספרת אורנה, אחראית כיתה בויצו ויצמן בתל אביב "העבודה והאחריות הנדרשת מאתנו היא מאוד גדולה והילדים זקוקים להשגחת מבוגר במשך כל היום. תוספת של מטפלת תגרום לרווחתם ובטיחותם של ילדים ותאפשר התקן של כבוד ואמון כלפי ההורים, הילדים והמטפלות".

ממשרד העבודה והרווחה, האחראי על מעונות היום, נמסר בתגובה: "אנו תומכים במאבק של ראשי הארגונים לתוספת תקציבית, ומקווים כי תימצא אוזן קשבת במשרד האוצר לבקשתם. בתחילת השנה שר העבודה והרווחה חיים כץ דאג להעלאת השכר של המטפלות והמבשלות, והוביל פרוייקט בנייה מאסיבי של מעונות יום להורדת יוקר המחייה להורים העובדים. לאחר האצת הבינוי, הגיעה העת לתגבר את נושא התוכן הפדגוגי והכשרת המטפלות. במסגרת דיוני התקציב לשנת 2019 שנערכים בימים אלו,  נושא המעונות יועלה על ידי השר כץ".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!