דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונות בניין / עובד נהרג מנפילה לבור ביוב באתר בנייה ברחובות

העובד, אזרח אריתראי בן 34, נפגע באורח אנוש ופונה לבי"ח קפלן, שם נקבע מותו | עובד נוסף נפצע קשה בתאונת עבודה במפעל בקיבוץ העוגן

זירת התאונה ברחובות, 8 בדצמבר 2017. צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת התאונה ברחובות, 8 בדצמבר 2017. צילום: דוברות איחוד הצלה
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אזרח אריתראי בן 34 נהרג אתמול (חמישי) כשנפל לבור ביוב באתר שבו עבד. העובד נפל אל הבור בסביבות השעה 18:15, ונפגע באורח אנוש. הוא פונה על ידי מד"א תוך מאמצי החייאה לבית החולים קפלן, שם נקבע מותו. משטרת ישראל פתחה בחקירה, בסיוע מינהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחה. הוא ההרוג ה-33 בתאונת עבודה בענף הבניין מתחילת שנת 2017.

התאונה אירעה באתר בנייה ברחוב אברהם הרשקו ברחובות. מבדיקת הקבוצה למאבק בתאונות בניין עולה כי מדובר באתר "מגדלי המדע" של היזמית והמבצעת חברת אביסרור, בו אירעה כבר תאונה של נפילה קשה בפברואר 2016. באתר אחר בביצוע החברה, גרנד אביסרור בבאר שבע, נהרג בפברואר השנה ליו פייז'י (Liu Peizi), עובד סיני בן 40, לאחר שתבנית נפלה עליו מגובה.

זירת התאונה ברחובות, 8 בדצמבר 2017. צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת התאונה ברחובות, 8 בדצמבר 2017. צילום: דוברות איחוד הצלה

 

 

"העובד עבד בשוחה של ניקוז, בגובה 1.2 מטר, הוא ניקה אותה" אמר לדבר ראשון דוד נאור, ממונה בטיחות מטעם חברת אביסרור, "הוא ירד למטה כדי לשחרר שם סתימה. הגוף שלו היה חצי בחוץ, הראש היה בכלל בחוץ. ואנחנו לא יודעים מה קרה. משרד העבודה היו וראו שהאזור היה מאוורר, כיבוי אש גם היו ושללו שהיה רעלים. משרד העבודה בדק את הפחת אולי התחשמל וגם את זה שללו. כלומר כל הדברים שאולי קרו נשללו. הוא איבד הכרה וכשהגיע האמבולנס ניסו להחיות אותו, כך אנחנו מבינים, ובבית החולים הוא נפטר. אני מאמין שיעשו נתיחת גופה לראות למה. הוא לא נפל, לא היו לו חבלות בגוף ממשהו. כרגע אין לנו שום סיבה ולא היה כשל. עובדה שחזרנו לעבוד באתר. אנחנו משקיעים המון בנושא הבטיחות כי חיי אדם הם ערך עליון מבחינתנו – יותר מכל דבר אחר. אנחנו עושים את המקסימום כדי שהבטיחות תהיה בצורה הכי טובה"

בנוסף נפצע עובד מפעל בקיבוץ העוגן באורח קשה, בתאונת עבודה שאירעה אתמול (חמישי). ממד"א נמסר כי העובד, בן 21, נפצע בגפיו מאחת המכונות במפעל. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה. שוטרים הגיעו למקום, והועבר דיווח לחוקר תאונות עבודה.

ברביעי בצהרים התחשמל עובד ונפצע באורח קשה באתר הבנייה של מגדלי אסותא וילג' ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, בביצוע חברת הבניה אלקטרה. העובד, תושב מזרח ירושלים בן 34, פונה לבית החולים איכילוב. ממינהל הבטיחות והבריאות נמסר ל'דבר ראשון' כי הוצא צו סגירה ל-48 שעות לאתר.

ביום שלישי בשעה 09:41, דווח למד"א על עובד כבן 50 שנפל מגובה 5 מטר באתר בניה ברחוב יוסי בנאי בראש העין. העובד פונה לבי"ח מאיר במצב בינוני עם חבלות בגפיים.

ביום שני נפצעו חמישה עובדים באורח קל ועובד נוסף באורח קל-בינוני בקריסת מבנה פיגומים באתר בניה ברח' הבבא סאלי 22 בבית"ר עילית. כזכור, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית אינו מפקח על הבטיחות במקומות העבודה ואתרי הבניה מעבר לקו הירוק, כיוון שהחוק הישראלי אינו חל בהם. מבדיקת דבר ראשון עולה כי גם המנהל האזרחי אינו רואה עצמו אחראי לנושא.

ביום ראשון ארעו שלוש תאונות בענף הבניין: עובד בן 60 נפל מגובה שלושה מטרים באתר בנייה בקריית ביאליק ופונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם עם חבלת ראש וחזה. בנוסף, עובד כבן 26 נפל מגובה שישה מטרים באתר בנייה במודיעין-מכבים-רעות, ופונה לבי"ח אסף הרופא במצב בינוני עם חבלת בטן, וחבלות ופציעות בגפיים. בתאונה אחרת נפל עובד כבן 30 על פיגומים מגובה 4 מטר באתר בנייה בפתח תקווה, ופונה במצב בינוני לבי"ח בילינסון עם פגיעת ראש, חבלות ופציעות בגפיים ובפלג גופו העליון.

ביום רביעי בשבוע שעבר נפצע נער בן 16 ממוט שחדר לגופו בעת שעבד באתר בניה בנווה צדק. על פי חוק אסור להעסיק בני נוער בעבודות מסוכנות, ובכלל זאת במרבית העבודות בענף הבניין – בדגש על איסור עבודות בגובה. הקבוצה למאבק בתאונות בניין קראה לשר העבודה והרווחה חיים כץ לאסור כליל על העסקתם של בני נוער בענף הבניין לקראת חופשת החורף במגזר הערבי. רק לפני כשבועיים וחצי נהרג מחמוד חסין כנעאנה, תלמיד בית ספר מהיישוב עראבה בנפילה מגובה באתר בניה בטבריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!