דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לבנון

מדיני-ביטחוני / מפקד מיליציה שיעית עיראקית סייר בגבול ישראל- לבנון

בסרטון ששודר בתחנת הטלוויזיה של המיליציה "אסאיב אהל אל-חאק", הנתמכת ע"י איראן, נראה מפקדה קייס אל-ח'זאלי מסייר לאורך הגבול | ראש ממשלת לבנון כינה את האירוע "הפרה בוטה" של החוק ואסר על כניסתו של אל ח'זאלי בעתיד

צילום מסך מתוך הסרטון המתעד את ביקורו של קייס אל ח'זאלי, מ]קד מיליציה בתמיכת איראן, בגבול ישראל-לבנון. (צילום: Al-Ahd TV station via AP)
צילום מסך מתוך הסרטון המתעד את ביקורו של קייס אל ח'זאלי, מ]קד מיליציה בתמיכת איראן, בגבול ישראל-לבנון. (צילום: Al-Ahd TV station via AP)

מפקד בכיר במליציות השיעיות הפועלות בעיראק בתמיכת איראן ביקר בגבול ישראל-לבנון, והביע תמיכה במאבק הלבנוני והפלסטיני נגד ישראל. ראש ממשלת לבנון מתח ביקורת חריפה על האירוע, אחרי שהורה לאסור על כניסתו של האיש לשטח המדינה.

קייס אל-ח'זאלי הוא המייסד והמפקד המיליציה השיעית העיראקית "אסאיב אהל אל-חאק" (ליגת הצדיקים), שביצעה מספר פיגועים גדולים כנגד חיילי צבא ארה"ב, לפני יציאתם מעיראק ב-2011. בסרטון שפורסם השבוע הוא נראה מסייר לאורך הגבול הישראלי, כשהוא מלווה באנשי חיזבאללה ולובש מדי צבא.

"אנו מצהירים על מוכנותנו המלאה לעמוד לצד העם הלבנוני והעם הפלסטיני כנגד הכיבוש הישראלי הלא-צודק, שעוין את האסלאם, את הערבים ואת האנושות", אמר.

הביקור של אל-ח'זאלי עשוי להתפרש כמסר לישראל, לפיו כל מלחמה עתידית עם חיזבאללה תביא לכניסת לוחמים שזוכים לתמיכת איראן לתוך לבנון, זאת בזמן שהנוכחית האיראנית בסוריה ובעיראק הולכת וגדלה.

האירוע זכה, כאמור, לביקורת קשה מצד ראש הממשלה, סעד חרירי, שאמר בהודעה שפרסם כי מדובר ב"הפרה בוטה" של החוק הלבנוני", והוסיף כי הביקור התקיים לפני שישה ימים. חרירי הורה לאסור כל  כניסה עתידית של אל-ח'זאלי ללבנון.

ממשרדו של חרירי נמסר כי ראש הממשלה יצר קשר עם ראשי מערכת הביטחון במדינה, וביקש מהם שיחקרו את נסיבות האירוע וימנעו מכל אדם או ארגון מביצוע כל פעולה צבאית בשטח לבנון.

הסרטון שתיעד את הביקור שודר בערוץ הטלוויזיה של המיליציה בפיקודו של אל-ח'אזלי בערב יום חמישי האחרון, בו הוא נראה משקיף על היישובים בצידו הישראלי של הגבול. אחד ממלוויו נראה מצביע על רכס הרים מרוחק ואומר "זהו הגולן". מאוחר יותר, תועד אל-ח'זאלי כשהוא עומד ליד חומה, סמוך לשער פטימה שבעיירת הגבול הלבנונית כפר כילא.

אסאיב אהל אל-חאק וחיזבאללה הם מהארגונים הנתמכים על ידי איראן, שנלחמים כיום בסוריה לצד כוחות הנשיא בשאר אל אסד, ומסייעים בהטיית מאזן הלחימה לכיוונו.

ג'אווד אל-טלבאווי, דובר מטעם אסאיב אהל אל-חאק בבגדד, אמר לסוכנות הידיעות איי.פי. כי הביקור בגבול ישראל-לבנון התקיים אחרי הצהרתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל. ממשרדו של ראש ממשלת לבנון נמסר כי האירוע התקיים מספר ימים לפני הכרזתו של טראמפ.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!