דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בשבוע שעבר / אלפים מפגינים ברחבי הארץ: "מושחתים הביתה"

למעלה מ-10,000 מפגינים התכנסו אמש (שבת) בתל אביב למחאה כנגד השחיתות | הפגנות דומות נערכות גם בירושלים ובחיפה | הליכוד: "במקום להתאחד עם כל העם מאחורי ירושלים, בשמאל לא יכולים להתאפק ומעדיפים לעסוק בפלגנות"

הפגנה נגד שחיתות בתל אביב (תומר נויברג  פלאש90)
הפגנה נגד שחיתות בתל אביב (תומר נויברג פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

למעלה מעשרת אלפים מפגינים התכנסו גם אמש (שבת) בתל אביב, להפגנת ענק במחאה כנגד השחיתות השלטונית. הצעדה שהחלה מול בית דיזינגוף ברחוב רוטשילד בתל אביב, ההיכל בו הוכרזה עצמאות המדינה, הסתיימה בעצרת בכיכר הבימה. בשבוע שעבר, ייתכן שבעקבות המחאה בשבוע שעבר, בה השתתפו עשרות אלפים, נדחתה חקיקת חוק ההמלצות – לאחר שבמהלכה של ישיבה ממושכת בוועדת הפנים של הכנסת הודיע ראש הממשלה ליו"ר הועדה ח"כ דוד אמסלם כי הוא מבקש לשנות את נוסח החוק כך שלא יחול עליו באופן אישי. נראה שהגעת ההמונים גם השבוע מבשרת שאי שביעות הרצון האזרחית לא ממוקדת בחוק זה בלבד.

מדובר בהפגנה ה-55 מאז תחילת המחאה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט,  בפתח תקווה – מחאה שהתרחבה לעשרות מוקדים ברחבי הארץ, והחל מהשבוע שעבר נראה שהמוקד שלה עבר לשדרות רוטשילד. המפגינים שרו את שיר חנוכה המסורתי "באנו חושך לגרש", בהשאלה מחאתית, וקראו קריאות "מושחתים הביתה", ו"הון-שלטון-עולם-תחתון".

הפגנה נגד שחיתות בתל אביב (תומר נויברג פלאש90)
הפגנה נגד שחיתות בתל אביב (תומר נויברג פלאש90)

"השלטון במדינה הזו מושחת מאוד ונמאס לנו מכך" אמרה אחת המפגינות, "יש תחושה שאמות המוסר התדרדרו, ומגיע לנו עתיד אחר. מי שמושחת צריך ללכת הביתה".

נוסף על ההפגנה בתל אביב, כ-200 בני אדם הגיעו להפגנה דומה בכיכר פריז שבירושלים, מול בית ראש הממשלה. גם בחיפה התכנסו מאות בני אדם ברחבת האודיטוריום בעיר, שקוראים "נתניהו למעשיהו" ו"הון-שלטון משה כחלון".

הפעיל החברתי הירושלמי דוד מזרחי, קרא לאזרחים להצטרף למחאה וכתב הערב בדף הפייסבוק שלו כי "אנחנו מייצרים שינוי עמוק. נהפוך את המדינה הזו, עד שיהיה כאן צדק כלפי השכבות המוחלשות ומעמד הביניים ירגיש שהוא יכול לנשום". מזרחי הבהיר כי מבחינתו ההפגנה אינה רק כנגד השחיתות אלא תביעה לתיקון חברתי כולל. "אם נצא ונאבק, נצעק ונבעט – נעשה את זה. אם למרות הקושי יבואו למרות הקושי גם האתיופים, גם המזרחים, גם הקשישים וגם מחוסרי הדיור – נתאחד ביחד לאיחוד מאבקים גדול, למאבק אחד ממושך עד שננצח. אנחנו הולכים עד הסוף. אנחנו העם".

אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, אמר במהלך ההפגנה כי "התכנסנו פה בפעם השנייה, בנימין נתניהו מפחד מהפגנות, אנחנו לא צריכים שטראמפ יגיד לנו שירושלים היא בירת ישראל. ביבי ניסה שיפגעו באזרחים ברחוב על מנת שההפגנה הזו לא תתקיים אבל היא מתקיימת". עוד הוסיף כי "תגידו לבנימין נתניהו – ביטן עזב אותנו, גם אמסלם יעזוב אותנו וגם דני דנון. לא יעזור, הליכוד לא ימשיך במתכונת הזו".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה הפגנות כי "בערב שבו ראש הממשלה נתניהו יוצא לייצג את מדינת ישראל מול ההתקפות על ההכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ, ובשעה שבה מתקיימות ברחבי העולם הערבי הפגנות שבהן שורפים את דגלי ישראל וארה"ב, בתל אביב מתקיימת גם הערב הפגנת שמאל. במקום להתאחד עם כל העם מאחורי ירושלים ולהציג לעולם חזית אחידה, בשמאל לא יכולים להתאפק ומעדיפים לעסוק בפלגנות". מספר קטן של פעילי ליכוד אף הגיעו למקום להפגנת נגד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!