דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מדיני / על רקע המתיחות הגוברת: נתניהו המריא לביקור בצרפת ובלגיה

רה"מ ישהה יומיים בפריז ובבריסל, שם יפגוש את נשיא צרפת מקרון ואת 28 שרי החוץ של האיחוד | על אף שהביקור אמור לעסוק בהתנגדות ישראל להתבססות איראן בסוריה, צפויה ההכרזה האמריקאית על ירושלים לעמוד המרכז הדיונים

רה"מ בנימין נתניהו ועולה על מטוס לביקור בפולין. ארכיון יוני 2013 (צילום: קובי גידעון/ לע"מ)
רה"מ בנימין נתניהו ועולה על מטוס לביקור בפולין. ארכיון יוני 2013 (צילום: קובי גידעון/ לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא אמש (שבת) לביקור מדיני בן יומיים בצרפת ובלגיה. "אני יוצא עכשיו לפריז ובריסל, אני אפגש בפריז עם ידידי, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ואחר כך אפגש בבריסל לפגישה חשובה עם שרי החוץ של אירופה" אמר נתניהו לפני המראתו, והוסיף כי "זה 22 שנים שראש ממשלה בישראל לא נפגש בפגישה דומה".

על הביקורת שנשמעת על הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, אמר נתניהו: "אני מייחס חשיבות רבה לאירופה, אני מכבד את אירופה, אבל אינני מוכן לקבל מוסר כפול ממנה". על רקע ההתנגשויות האלימות מצד הפלסטינים שהתעוררו מחדש לאחר ההכרזה האמריקאית אמר כי "אני שומע משם קולות גינוי להכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ, אבל לא שמעתי קולות גינוי לירי הרקטות נגד ישראל שבא בעקבותיה, ולהסתה האיומה נגדנו". עוד הוסיף כי "אינני מוכן לקבל את הצביעות הזאת, וכרגיל, גם בפורום החשוב הזה, אני אייצג את האמת של ישראל ללא מורא ובראש מורם".

ניתן להניח כי ההתנגדות האירופאית להצהרת טראמפ תהיה נוכחת ותשפיע על אופי פגישותיו של נתניהו עם מארחיו.

היום צפוי נתניהו להיפגש עם מקרון לאחר מכן ימריא נתניהו לבריסל, בלגיה. ביום שני ייפגש ראש הממשלה בבניין מועצת האיחוד האירופאי עם פדריקה מוגריני, נציבת החוץ של האיחוד ולאחר מכן תתקיים ארוחת בוקר יחד עם שרי החוץ של האיחוד האירופי.

מאוחר יותר ייפגש נתניהו עם נשיא נציבות האיחוד האירופי לפגישה קצרה ולאחריה יצא לשדה התעופה וימריא חזרה לישראל. ראש הממשלה צפוי לנחות חזרה בארץ ביום שני לקראת השעה 18:00.

מוקדם יותר אתמול קיימות מאות מפגינים פרו-פלסטינים הפגנה בפריז נגד ביקורו של רא הממשלה הישראלי. מארגני ההפגנה אמרו כי נתניהו אינו רצוי בפריז, בעיקר על רקע התפתחויות השבוע האחרון והכרזת הנשיא טראמפ. המתח בפריז התגבר לאחר שמפגינים פרו-ישראלים התקרבו להפגנה. המשטרה המקומית הקימה חייץ בין המפגינים.

לאחר הצהרת טראמפ יצא מקרון בהצהרה משלו, לפיה המהלך האמריקאי אינו מקובל עליו. "צרפת אינה מסכימה להחלטת ארה"ב" נאמר בהודעה, "צרפת תומכת בפתרון שתי המדינות, ישראל ופלסטין, החיות בשלום וביטחון, כאשר ירושלים היא הבירה של שתי המדינות. עלינו להעדיף פיוס ודיאלוג".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקבל בארמון האליזה ע"י נשיא צרפת עמנואל מקרון, יולי 2017. (צילום: חיים צח / לע"מ‎)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקבל בארמון האליזה ע"י נשיא צרפת עמנואל מקרון, יולי 2017. (צילום: חיים צח / לע"מ‎)

גם מוגריני הביעה התנגדות להצהרת טראמפ ואמרה ביום רביעי כי "הצהרת הנשיא טראמפ על ירושלים היא בעלת השפעה פוטנציאלית מאוד מדאיגה. האיחוד האירופאי בעל עמדה ברורה ומאוחדת. אנו מאמינים כי הפתרון המציאותי היחיד לסכסוך בין ישראל לפלסטין מבוסס על שתי המדינות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!