דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / צה"ל נטרל מנהרה של חמאס שחצתה לשטח ישראל

המנהרה חדרה מאות מטרים לשטח ישראל, אולם לפי צה"ל לא היוותה איום על יישובים ישראליים | המנהרה נוטרלה באמצעות שיטה חדשה המשלבת טכנולוגיה ומודיעין | דובר צה"ל: "הפרה בוטה ובלתי מתקבלת על הדעת של הריבונות הישראלית"

מנהרת טרור של חמאס שחצתה לשטח ישראל מחאן יונס שברצועת עזה (צילום: אתר צה"ל)
מנהרת טרור של חמאס שחצתה לשטח ישראל מחאן יונס שברצועת עזה (צילום: אתר צה"ל)
שי ניר

צה"ל חשף וניטרל מנהרת טרור בשטח ישראל סמוך לגבול עם רצועת עזה. כך הותר היום (ראשון) לפרסום. המבצע יצא לדרך אחרי שבשבועות האחרונים איתרו ומיפו בפיקוד הדרום, בשיתוף כוחות הנדסה, מודיעין וכוחות מיוחדים, את מנהרת הטרור, שחדרה מאות מטרים לשטח ישראל, בשטח חקלאי באזור קיבוץ נירים, אך לא היוותה איום ממשי על יישובים ישראלים.

הנטרול בוצע באמצעות שיטה חדשה המשלבת טכנולוגיה, מודיעין ויכולת מבצעית. השיטה פותחה בתכנית רב שנתית "גדעון" וקורמת כעת עור וגידים. "יש לנו שיטה שמביאה ותביא להישגים משמעותיים", אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס.

[mappress mapid="205"]

"חפירת המנהרה, שהייתה משמעותית מאוד לארגון הטרור חמאס, ונמצאה בשלבי בנייה מתקדמים, היא הפרה בוטה ובלתי מתקבלת על הדעת של הריבונות הישראלית, ולאור כך פעל צה"ל", הוסיף תא"ל מנליס. "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה".

תא"ל מנליס הוסיף כי "המנהרה חצתה כבר לפני כמה חודשים את קו הגבול והתגלתה לפני כמה שבועות בדרום הרצועה מול חאן יונס. היינו מודעים לשלבי הבנייה, לא עקבנו אחרי התוואי". דובר צה"ל התייחס לאפשרות שחמאס יגיב לנטרול המנהרה ואמר כי, "באופן שהמנהרה סוכלה בשטחינו אירוע זה לא אמור להביא לשינו בשגרת חיי תושבי הדרום, יחד עם זאת אנו ערוכים למגוון תרחישים".

"צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל", הוסיף תא"ל מנליס.

מנליס התייחס לאירועי סוף השבוע ואמר כי, "אחרי התקיפה המשמעותית בשישי בלילה, חמאס עצר שיגור רקטות נוסף. למחרת בבוקר תכנן חמאס להביא אלפי פלסטינים אל הגבול בעזה אך לבסוף הגיעו לשטח רק מאות".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר בתגובה להודעה על נטרול המנהרה, כי
"עודכנו על ידי הצבא שהודות להמשך הפעילות המוגברת של כוחות הביטחון, אותרה מנהרה נוספת בשטחנו. המנהרה אותרה בסמיכות לגבול ונמצאת בשליטה מלאה של הצבא ולא מהווה איום על יישובינו. אנו מברכים על המאמצים והמשאבים העצומים שמקדיש הצבא לנטרול האיום ולהגנה עלינו כפי שהובטח לנו אחרי 'צוק איתן'.
אנו נמצאים בקשר שוטף והדוק עם גורמי הצבא הרלוונטיים ואין שינוי בהנחיות. אנחנו בשגרה".

"תושבי אשכול למודי ניסיון מול האתגרים ומהווים מופת של חוסן לחברה הישראלית" הוסיף ירקוני, "אנחנו מתכוונים להמשיך ולעסוק בדברים החשובים לנו, בפיתוח הישובים, בחינוך, בבניית בתי ספר וגני ילדים, בפיתוח התשתיות והחקלאות. אנו מצפים מהמדינה להכיר בצרכים הייחודיים כאן ולסייע להמשך ההתיישבות המופלאה באשכול".

בחודש אוקטובר ערך צה"ל פיצוץ מבוקר של מנהרה שהייתה בשלבי בנייה באזור קיבוץ כיסופים, בסמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שמונה פלסטינים נהרגו בפיצוץ. לדברי צה"ל נהרגו בפיצוץ כ-14 מחבלים, בהם בכירים בארגון הג'יהאד האסלאמי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!