דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ה-NBA תקים קבוצה בליגת הפיתוח שתשחק במקסיקו סיטי

הליגה הטובה בעולם הבינה שבשביל לשמור על המותג היא צריכה לצאת מגבולות ארה"ב | זה התחיל בשנות ה-70 כשהוושינגטון בולטס הגיעו למשחק ראווה בת"א והמשיך לביקורים בסין , יפן ואירופה | השבוע נודע על הרחבת פעילות הליגה למקסיקו

משחק בין אוקלהומה לברוקלין במקסיקו סיטי 7 בדצמבר 2017 (צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell)
משחק בין אוקלהומה לברוקלין במקסיקו סיטי 7 בדצמבר 2017 (צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ליגת הנ.ב.א ממשיכה להגדיל את הרווחים והתפוצה הבינלאומית. לאחר שקיימה בשנים האחרונות מסעות לקראת פתיחת עונה ברחבי סין אפריקה ואירופה, מקיימת במקביל משחקי עונה סדירה בלונדון ומקסיקו סיטי. ביום רביעי הודיע נשיא הנ.ב.א אדם סילבר על פתיחתו של שלב חדש במגמת ההתרחבות הגלובלית של הנ.ב.א, על ידי הקמת  קבוצה חדשה מליגת הפיתוח G-LEGUE שתשחק במקסיקו סיטי ותנוהל בנפרד מליגת הנ.ב.א.

בליגת הנ.ב.א מבינים את כוח השיווק האדיר שיש לליגת הכדורסל הטובה בעולם, הם מנצלים את כוחם הגדל כדי לפתוח שווקים חדשים והגדיל את האהבה והכנסות לליגה ממכירת זכויות שידור ומכירת מוצרים. המשחק הראשון שקיימה קבוצת נ.ב.א עם קבוצה מחוץ לארה"ב היה ב-7 לספטמבר 1978 במשחק חגיגי בו אירחה אלופת אירופה מכבי ת"א את אלופת הנ.ב.א הוושינגטון בולטס. באותו משחק, 26 נקודות של מיקי ברקוביץ' ו-17 של אולסי פרי נתנו ניצחון 98-97 מפתיע למכבי ת"א. בוושינטון לא לקחו קשה מדי את ההפסד והמשיכו את מסע המשחקים הראשון של קבוצת נ.ב.א לפיליפינים ולסין.

מוטי ארואסטי קולע מול הוושינגטון בולטס במשחק שנערך ביד אליהו 7.9.1978 (מתוך ארכיון דבר)
מוטי ארואסטי קולע מול הוושינגטון בולטס במשחק שנערך ביד אליהו 7.9.1978 (מתוך ארכיון דבר)

משנות ה-90 הפכו מסעות ההכנה ומשחקי הראווה לחלק אינטגרלי מפיתוח השיווק של הכדורסל האמריקאי, הקבוצות הטובות בעולם נוסעות למסעות משחקים שכללו מפגשים אחת מול השניה או מול קבוצות בכירות בכדורסל המקומי והעבירו כך את חיידק הנ.ב.א לאנגליה, סין, צרפת, ישראל, יפן, מקסיקו, גרמניה, ספרד, איטליה, הפיליפינים, ברזיל ופורטו ריקו. כמובן שגם הגעה של שחקני כדורסל בינלאומיים לליגה והפיכתם לכוכבי על כמו דריק נוביצקי (גרמניה), האחים גאסול (ספרד), יאו מינג (סין), טוני פארקר (צרפת), מאנו ג'ינובילי (ארגנטינה), נאנה (ברזיל), יאניס אנטטוקומפו (יוון), לאו דנג (בריטניה), אנדרו בוגט (אוסטרליה) ועוד אינספור שחקני על או לגיטימיים מרחבי העולם, כולל עומרי כספי מישראל הקטנה.

במקביל לפרסום הליגה על-ידי משחקי הכנה של הכוכבים הכי גדולים, בליגה הטובה בעולם החליטו על תהליך יחצני נוסף, כאשר במהלך ה-2 וה-3 לנובמבר 1990 נפגשו לראשונה שתי קבוצות אמריקאיות מחוץ לארה"ב למשחקים בליגה הסדירה. שני המשחקים בין הפיניקס סאנס ויוטה גאז' שהתקיימו בטוקיו יפן היו פריצת דרך נוספת של הנ.ב.א. עד עונת 2003 הליגה המשיכה לקיים בכמעט כל עונה באופן קבוע בין משחק אחד לשנים ביפן, בנוסף למשחק חד פעמי ב-7 לדצמבר 97 במקסיקו סיטי.

לאחר הפסקה של שמונה שנים החליטו ב-2011 להתחיל מסורת חדשה, במהלך כל עונה הנ.ב.א מקיים בין 2-3 משחקים ליגה סדירה במקסיקו סיטי ובלונדון. השבוע  קבוצת הברוקלין נטס מארחת את אולקהומה סיטי תאנדר ואת מאימי היט  ב-7 ו-9 לדצמבר לשני משחקים במקסיקו סיטי וב-11 בינואר יתקיים המשחק בין שני קבוצות העתיד של המזרח בו יפגשו בוסטון סלטיקס עם קיירי ארווינג, ג'יסון טאטום, אל הרפורד מול פילדלפיה סיקסרס של בן סימונוס וג'ואל אמביד. המשחקים שכבר הפכו ללהיט וממלאים בקלות  יותר מ-20 אלף אוהדים בשני האולמות הנ"ל.

בנ.ב.א ממשיכים את התרחבות שלהם,  כחלק מקידום המשחקים השבוע במקסיקו סיטי, הודיע אדם סילבר, שליגת הנ.ב.א החליטה להקים קבוצה חדשה בליגת הפיתוח שלה ה-g-league שתשחק ותוקם במקסיקו. "מקסיקו הוא שוק כדורסל משגשג, עם התעניינות גוברת והולכת בקרב בני הנוער" אמר סילבר, "אנחנו מקיימים דיונים על הקמת קבוצת g-league במקסיקו סיטי"

הקבוצה שתוקם בעונה הבאה במקסיקו תהיה חלק מליגת הפיתוח של הנ.ב.א ותהיה משוייכת לאחת מקבוצות הנ.ב.א, הדבר המהפכני בתוכנית ליצירת קבוצת הבת, היא שהניהול והארגון יהיה בבעלות מקסיקנית בלעדית בניגוד לשאר הנ.ב.א שהקבוצות גם מנהלות את קבוצות הבת שלהם. כעת אדם סילבר ואנשיו מחפשים את השידוך המתאים ביותר לכל הצדדים בעסקה המהפכנית.

הקבצה החדשה תגדיל את האחיזה של הנ.ב.א בשוק הגדול ביותר באמריקה הלטינית וככל הנראה גם תשרת את הגברת הפוטנציאל השיווקי בקרב אזרחי ארה"ב ממוצע לטיני. לאחר שגם בליגת הבייסבול וההוקי האמריקאיות מקיימים משחקי ראווה מחוץ לארה"ב בשנים האחרונות, הקמת הקבוצה במקסיקו היא לקיחת צעד קדימה את תוכניות ההתרחבות של ליגות הספורט הגדולות בארה"ב, שמיצו את הפוטנציאל המקומי ומנסות לייצר תוכניות התרחבות ראליות של הקמת קבוצות מחוץ לקנדה וארה"ב, כשמקסיקו הוא כמובן השוק הקרוב והרווחי ביותר.

בנוסף הכריזו בנ.ב.א על הקמת אקדמיית אימון כדורסל במקסיקו שתפעל באופן דומה לאקדמיות הנ.ב.א שפועלות כבר בסין (3 אקדמיות), אוסטרליה, סנגל והודו. שפועלות עם צוותי אימון ותנאי כדורסל ברמה הגבוהה ביותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!