דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / מאות אלפים ליוו את הרב שטיינמן למנוחות - "הרב הכי גדול של הזמן שלנו"

רבבות השתתפו בבני ברק במסע הלווייתו של הרב אהרון לייב שטיינמן, מנהיג הזרם הליטאי, שהלך לעולמו בגיל 104 | המשטרה חסמה כבישים באזור, ונוצרו עומסי תנועה | רה"מ בנימין נתניהו: "אבד מגדלור מרכזי של רוח, מורשת ומוסר"

מסע ההלוויה של הרב אהרון לייב שטיינמן, 12 בדצמבר 2017. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
מסע ההלוויה של הרב אהרון לייב שטיינמן, 12 בדצמבר 2017. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

בבית העלמין בבני ברק הובא אתמול (ג') למנוחות, בדיוק שש שעות לאחר שנפטר – כפי שביקש בצוואתו, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי הרב אהרון לייב שטיינמן, שהלך לעולמו בגיל 104. מאות אלפים מתלמידיו וממוקירי זכרו פוקדים את המקום והמשטרה נערכה בשעות האחרונות בכוחות גדולים לקראת עומסי התנועה באזור המרכז. מסע ההלוויה יצא מביתו של הרב, ברחוב החזון איש בבני ברק, והסתיים בבית העלמין בעיר, שם נטמן לצד רעייתו תמר.

בצוואתו המיוחדת בענוותה, בטח נוכח מעמדו בעולם התורה, ביקש שטיינמן מספר בקשות לא רגילות, בינהן לא לכתוב אודותיו מאמרים בעיתונות, לא לקרוא על שמו ילדים, להקבר כאחד האדם ללא תארים וחלקת קבר מפוארת – ואת הכסף לתרום לעניים ואף ביקש מיוצאי חלציו שלא ילכו אחרי הארון בעת הלוויה. שטיינמן דרש בצוואתו שלא ישאו הספדים, אך רבים ורבות מאנשי הציבור בישראל הגיבו בכאב ובהשתתפות בצער המשפחה והקהילה, בינהם הרב הראשי, הגאון דוד לאו שליט"א, שאמר כי "הסתלקותו של הרב שטיינמן היא אובדן לדור כולו, של מיליוני יהודים בארץ ובעולם, של אלו שהכירו אותו ואלו שפחות. הוא היה מנהיג הדור שהגן על הדור כולו בתפילתו ודאגתו לכלל."

הרב אהרון לייב שטיינמן ז"ל. (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90).
הרב אהרון לייב שטיינמן ז"ל. (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90).

בסיום ההלוויה סיכמו במד"א את המבצע: כ- 500 כוננים של מד״א וארגוני ההצלה התפרסו לכל אורך הלוויה וטיפלו ב-94 נפגעים. בעת התפזרות הקהל הרב הרחובות החסומים בכניסה לבני ברק גרמו לפקקי ענק עד לנקודת חסימת הכבישים. החל מכיכר נח בגבעתיים היה אפשר לראות המון אנשים, רובם בלבוש חרדי, זרמו החוצה מהלוויה, ודיברו בשקט. באזורים המרוחקים יותר בני נוער התקבצו בחבורות, עישנו ודיברו. ניכר שלשם הגיעו האנשים שרצו לחלוק כבוד אחרון לרב, אבל העדיפו להימנע מהעומס סביב בית העלמין עצמו.

קרוב יותר לאירוע עצמו הרחובות נהיו צפופים יותר, וכדי להתקדם צריך היה ללכת בזהירות בין המון האנשים. בית העלמין היה מלא כל כך שהקהל נשפך החוצה לאורך רחוב שלם, שבו עמדו אלפי אנשים וניסו לשמוע את הקולות מהרמקולים שהיו ממוקמים מחוץ לבית העלמין ששידרו את ההספדים. מדי פעם היה אפשר היה למצוא חבורות ילדים משחקים בצדדי ההתקהלות, ליד חיילי המגב שאבטחו את האירוע, ליד חבורות גברים שהתפללו לעילוי נשמתו של שטיינמן, ואנשים הצטרפו ועזבו אותם בחופשיות. כשילד אחד שאל את אבא שלו מי נפטר ולמה הגיעו כל כך הרבה אנשים, השיב האב ש"נפטר הרב הכי גדול של הזמן שלנו".

שטיינמן פונה לפני כשבועיים וחצי לבית החולים מעיינות הישועה בעקבות קוצר נשימה, ומפארת גילו המתקדם הושאר להשגחה במחלקה לטיפול נמרץ. לפנות בוקר חלה הידרדרות במצבו בעקבות דום לב.

"קיבלתי בצער עמוק את הידיעה על לכתו של ענק התורה וראש הישיבה, הרב אהרן לייב שטיינמן זצ"ל" ספד לו ראש הממשלה בנימין נתניהו, "עם פטירת הרב שטיינמן אבד לעם היהודי מגדלור מרכזי של רוח, מורשת ומוסר. הרב ניצל כל רגע פנוי ללימוד תורה ולהפצתה ברבים. הוא ביסס את הפסיקה ההלכתית, הכריע בסוגיות כבדות משקל ופעל למען הכלל באהבת ישראל אמיתית. ראש הישיבה יצק חוליות חשובות בשרשרת התורה בת אלפי השנים, וזכרו ישכון לעד בדפי הנצח של מורשת עמנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!