דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מג"ב

צבא וחברה / השר ארדן: שכר לוחמי ולוחמות מג"ב ישווה לזה של לוחמי החוד

השר לביטחון הפנים טען בעת הדלקת נר ראשון לצד פעילי ליכוד והוריה של לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל, כי "הצבא ומשרד הביטחון עשו טעות מוסרית קשה ביותר" כשלא כללו את הלוחמות והלוחמים בהעלאת השכר, והבטיח לתקן זאת

שוטרי מג"ב משיקפים על מתפללים מול שער האריות בעיר העתיקה בירושלים (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).
שוטרי מג"ב משיקפים על מתפללים מול שער האריות בעיר העתיקה בירושלים (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).
שי ניר

שכר שוטרות ושוטרי מג"ב ישווה לשכר לוחמי החוד בצה"ל, כך הודיע השר לביטחון פנים ונושאים אסטרטגים גלעד ארדן אתמול (שלישי) בערב. בהודעת השר נמסר כי לאחר שהרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט החריג את התנאים של שוטרי מג"ב מלוחמי החוד של צה"ל, ארדן הודיע כי המשרד לביטחון הפנים יעמיד תקציב שישווה את שכר שוטרי מג"ב, כך שיהיה זהה לשכר לוחמי החוד של צה"ל. מדובר בתוספת של 400 ש"ח ללוחמת ולוחם, כשההשקעה התקציבית עומדת על 5 מיליון ש"ח מתקציב המשרד לביטחון פנים, כך נמסר ל'דבר ראשון'.

"לתדהמתי ולצערי הרב, הצבא ומשרד הביטחון עשו טעות מוסרית קשה ביותר, כאשר יזמו תכנית חשובה לשיפור תנאי החיילים הקרביים והעלו משמעותית את שכרם ובמיוחד את מי שצה"ל כינה "לוחמי החוד": גולני וגבעתי, שריון ותותחנים. ומי לא נכלל ביחידות החוד שזוכות לתנאים המשופרים החדשים? נכון. לוחמי מג"ב", אמר השר ארדן בטקס הדלקת נר ראשון של חנוכה, שנערך אתמול, בכפר המכבייה בו השתתפו חברי כנסת, ראשי ערים, הוריה של לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל ומעל ל-1,000 פעילי ליכוד. "אני שואל אתכם חברותיי וחבריי – יש כיום יותר חוד ממג"ב? הדס מלכא ז"ל לא נלחמה בחוד? הדר כהן ז"ל אינה בחוד? אין יותר חוד ממג"ב!".

רס"ר הדס מלכה, לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בסמוך לשער שכם
רס"ר הדס מלכה, לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בסמוך לשער שכם

על רקע הפרסומים בדבר ירידה במוטיבציה של הנוער לשרת בתפקידים קרבים ועל העלייה ברצון להתגייס למשמר הגבול אמר ארדן, "אתם בוודאי כבר מבינים איזו אחריות ואיזה סיכון נוטלים על עצמם שוטרות ושוטרי מג"ב. אני אישית חשתי גאווה אדירה, כשפורסם הנתון שמג"ב, שזו בעצם המשטרה, הפך להיות החיל המבוקש ביותר מכל החילות הקרביים בצה"ל – איזה נוער מופלא יש לנו".

גם את השוטרים הכחולים הזניחה המדינה

חשוב להזכיר כי ברקע הכרזת ארדן על התוספת למשרתי הסדיר, מתנהל מזה זמן מאבק להשוואת תנאי השכר של שוטרי משטרת ישראל המשרתים בקבע, סוהרים וגמלאים לתנאי הקבע של צה"ל. לפני כשבוע יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), הגיש הצעת חוק לתשלום תוספת השכר שניתנה לחיילי הקבע מאז שנת 2007 לשוטרים, לסוהרים ולגמלאי השירותים. השבוע צריכה המדינה למסור את עמדתה לבית הדין הארצי לעבודה, במסגרת הערעור אותו הגישה על החלטת בית הדין האזורי – אשר חייב אותה ליישם את החלטת ממשלה משנת 1979 להשוואת תנאי השכר של השוטרים והסוהרים לאלו של חיילי הקבע בצה"ל. "הצעת החוק באה לתקן עוול ארוך ומתמשך כלפי השוטרים, הסוהרים והגמלאים, אשר במשך מעל לעשור לא קיבלו את תוספת אי הביטחון התעסוקתי המגיעה להם מתוקף החלטת הממשלה. כך קבע גם בית הדין לעבודה בנושא ואין שום סיבה שאוצר ימנע זאת מהם" אמר אמסלם.

אביגיל שררה, מנכ״לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים: ״אנחנו מברכים את השר ארדן של שנרתם למען השוואת שכרם של שוטרי ושוטרות מג״ב, בהשוואה ללוחמי החוד בצה״ל. השר ארדן מוכיח פעם אחר פעם כי הוא פועל ומחויב לרווחתם של שוטרי ושוטרות ישראל.

"בימים אלו אנו נמצאים במאבק מתמשך למען החלת תוספת אי הביטחון התעסוקתי על השוטרים, הסוהרים והגמלאים, בהשוואה למשרתי הקבע בצה״ל המקבלים את התוספת מזה עשור. אנו פועלים בכל הכוח על מנת שגם בנושא זה יזכו השוטרים, הסוהרים והגמלאים להשוואת תנאיהם, כפי שמגיע להם מכוח החלטת הממשלה ולא בחסד. אנו מודים לשר ארדן אשר פועל בנושא בכל כוחו״.

בוועד של השוטרים בירכו על ההודעה אך הדגישו כי "החלטה שכזו צריכה להתקבל לכלל שוטרי משטרת ישראל הפועלים ללא לאות יומם ולילה לביטחון אזרחי מדינת ישראל ע"י ממשלת ישראל וזאת על פי דין ולקיים את החלטת בית המשפט בנושא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!